بیمه سلامت به فکر مردم است، ناصحی از برنامه‌های پیش‌رو گفت

بیمه سلامت به فکر مردم است، ناصحی از برنامه‌های پیش‌رو گفت
بیمه سلامت به فکر مردم است، ناصحی از برنامه‌های پیش‌رو گفت

به گزارش پایگاه خبری رصداقتصادی، دکتر ناصحی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران ضمن تبریک ماه مبارک رمضان و آمدن بهار  در نشست خبری گفت: سال گذشته توانستیم به کمک سازمان‌های مربوطه توانستیم دهک‌های مختلف جامعه را تحت پوشش بیمه قرار دهیم، سال ۱۴۰۱ سه دهک اول جامعه و سال ۱۴۰۲ تا دهک ۵ توانستیم بیش‌از ۹۰ درصد هزینه های درمان را برای این ۵ دهک و اقشار آسیب پذیر را تحت پوشش قرار دهیم.

ناصحی بیان کرد: برای دهک های ۶ تا ۸ توانستیم بیمه پایه حداقلی با تخفیف در روند درمان و دارو ایجاد کنیم. بیمه سلامت به عنوان نهاد تامین کننده و خدمت رسانی بیشتر و آسیب کمتر مردم در خدمات است. صندوق بیماران صعب‌العلاج کامل اجرا شده و به بهره برداری رسیده که بیماران با انجمن‌های مربوطه ارتباط برقرار شده و از این بستر استفاده می‌کنند که بیش از ۲ میلیون بیمار نشان شده صعب‌العلاج در سامانه ثبت و نشان شدند و داروها و خدمات آنها تحت پوشش شده است مگر در زمینه داروهای جدید و وارداتی که در راستای تامین آن نیز قدم‌هایی برداشته شده است.در زمینه نسخه الکترونیک زمینه ها به طور کل انجام شده و دیگر نیاز به نسخه نویسی... وجود ندارد و پرداخت‌ها به روز و اتوماسیون به روز شده است.

دیگران چه می خوانند:

وی افزود: بیمه سلامت سال ۱۴۰۱ به عنوان سازمان بهره‌ور شناخته شده آیت و شاخص های بهره‌وری و امتیاز کامل را از نهادها و وزارت‌خونه ها شناخته شده است و در فناوری و اطلاعات نیز بیمه سلامت پیشرو بوده است. در سال ۱۴۰۲ مادران باردار و کودکان بالای ۵ سال تحت بیمه قرار گرفتند و خدمات دندان‌پزشکی به ۱۷ خدمت در زمینه پیش‌گیری رسیده است و در بحث بیمه اتباع صحبت‌هایی با سازمان ملل انجام شده به خصوص در زمینه بیماری‌ها صعب‌العلاج که هزینه آن از کمیساریای عالی پرداخت می شود و بیش از ۱۲ هزار نفر بیمه خویش‌فرما برای اتباع در ایران انجام شده و خدمات به آنها ارائه می شود برنامه ای در سال ۱۴۰۳ درنظر گرفته شده برای سازماندهی خدمات رسانی به اتباع در کشورمان ایران.

ناصحی از زمینه‌های پیش‌گیری گفت: زمینه‌های پیشگیری در سطوح مختلف انجام گرفته شده است و برنامه‌های جدیدی برای سال ۱۴۰۳ برای آن درنظر گرفته شده است.

بیمه سلامت به فکر مردم است، ناصحی از برنامه‌های پیش‌رو گفت

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟