جزئیات برگزاری شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی در و پنجره

جزئیات برگزاری شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی در و پنجره
جزئیات برگزاری شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی در و پنجره

مسعود معظمی در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد اظهار کرد: این نمایشگاه در حوزه ساخت و ساز با معرفی دستاوردها، نوآوری‌ها و توانمندی‌های حوزه در و پنجره از فردا آغاز به کار خواهد کرد. و از جایی که این نمایشگاه به صورت مجزا از نمایشگاه ساختمان برگزار می‌شود، جزو نمایشگاه‌های موفق در صنعت نمایشگاهی است.

وی با بیان اینکه نمایشگاه در و پنجره در ۷ سالن و از ساعت ۸ تا ۱۶ فعال است، یادآور شد: تولیدات شرکت‌های داخلی توانایی حضور در بازارهای صادراتی را دارد اما به علت وجود تحریم‌ها و عدم همکاری دیگر کشورها شاید آنطور ‌که باید حضور شرکت‌های ایرانی در بازارهای خارجی پررنگ نباشد اما با برگزاری اینگونه نمایشگاه‌ها می‌توان مراودات خارجی را افزایش داد.

دیگران چه می خوانند:

به گفته او در جریان برگزاری این نمایشگاه بازرگانانی از کشورهای افغانستان، عراق و کشورهای عربی حضور خواهند یافت. همچنین شرکت کنندگان خارجی از چهار کشور چین، ترکیه، آلمان و ایتالیا نیز در این نمایشگاه فعال هستند.

معظمی با بیان اینکه ۱۵۰ شرکت‌ داخلی و خارجی در فضای ۳۶ هزار متر مربع در این نمایشگاه حضور دارند، افزود: این شرکت‌ها در سالن‌های ۳۸، ۳۵، ۴۰، ۴۱، ۴۴، ۳۱A و ۳۱B مستقر می‌شوند.

او در ادامه تاکید کرد: در جریان برگزاری این نمایشگاه رونمایی از محصولات جدید و خلاقانه و کارگاه‌های آموزشی در سه حوزه برگزار می‌شود. همچنین ۳۶ گروه کالایی در این رویداد حضور دارند که مهم ترین آنها پنجره های upvc، آلومینیومی، چوبی و ضد سرقت، یراق آلات و شیشه‌‎های ساختمانی، ماشین آلات و تجهیزات، صنعت در و پنجره، عایق ها و درزگیرها و خدمات پس از فروش و…است.

ظرفیت تولید ۱۰ هزار یونیت توسط انجمن تولیدکنندگان در و پنجره ایران

وحید جلالی‌پور، دبیر انجمن تولیدکنندگان در و پنجره ایران نیز در ادامه این نشست اظهار کرد: انجمن تولیدکنندگان در و پنجره ۱۸ سال است که فعالیت می‌کند و تا کنون ظرفیت تولید ۱۰ هزار یونیت توسط تولیدکنندگان این انجمن ایجاد شده است.

وی افزود: با این حال ظرفیت تولیدکنندگان بیش از این‌ها می‌تواند باشد اما با توجه به صنعت ساخت و ساز و رکود نسبی که این صنعت در ۱۰ سال اخیر در ایران داشته است، تولید یونیت‌ها با محدودیت انجام می‌شود تا مطابق با نیاز بازار باشد.

جلالی پور با بیان اینکه حضور در بازارهای خارجی بسیار رقابتی است، گفت: علاوه بر این وجود تحریم‌ها بر حضور ایران در این بازار تاثیرگذار است و صادرات محصولات در و پنجره را محدود کرده است.

وی یادآور شد: بر همین اساس به کمک‌ها و حمایت‌های دولتی بیش از پیش نیازمندیم تا بتوان با کاهش نهایی قیمت این محصولات، جایگاه مناسبی در بازارهای خارجی پیدا کنیم.

دبیر انجمن تولیدکنندگان در و پنجره ایران درباره هدف از برگزاری این نمایشگاه گفت: ایجاد فضایی مناسب برای تبادل اطلاعات و تجربیات میان فعالان صنعت درب و پنجره، معرفی جدیدترین دستاوردها و نوآوری ها در این صنعت، رونق تولید و صادرات درب و پنجره ایرانی، ارتقای کیفیت محصولات و خدمات ارائه شده در این حوزه، ایجاد فرصت های جدید برای سرمایه گذاری در صنعت در و پنجره و… از جمله اهداف اصلی برگزاری این رویداد عنوان شده است.

جزئیات برگزاری شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی در و پنجره

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟