کارکنان ضامن پایداری فجر انرژی؛ تعمیرات اساسی ژنراتور یک توربین به پایان رسید

کارکنان ضامن پایداری فجر انرژی؛ تعمیرات اساسی ژنراتور یک توربین به پایان رسید
کدخبر : 16021

به همت کارکنان شرکت فجر انرژی خلیج فارس تعمیرات اساسی ژانراتور و روتور توربین شماره ۱۴ نیروگاه ناحیه ۱ فجر به پایان رسید.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از روابط عمومی ، شرکت فجر  انرژی  خلیج فارس، سایت 4 منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی،  نیروگاه برق  و بخار، کارکنان اینجا با سرعت و دقت مشغول کار هستند تا بتوانند شرکت های تولیدی همجوار خود در این منطقه را در 24 ساعت شبانه روز و 12 ماه سال در مدار تولید نگه دارند.

این شرکت وظیفه تامین برق، بخار، هوا و آب های صنعتی مورد نیاز شرکت های منطقه ویژه اقتصادی  پتروشیمی  را بر عهده دارد و به عنوان  قلب  تپنده این منطقه معروف است؛ گزارش ما روایتی از نیروگاه ناحیه ۱ این شرکت است.

کارکنان این واحد با تمام تلاش خود سعی دارند که این نیروگاه همواره با تمام ظرفیت خود در مدار تولید بوده و پایداری را برای مشتریان خود به همراه داشته باشد. 75 هزار ساعت از آخرین تعمیر اساسی ژنراتور و روتور توربین شماره 14 این نیروگاه می گذرد و کارشناسان با توجه به  ساعت کار  این بخش و برنامه ریزی های انجام شده قصد آغاز تعمیرات اساسی ژنراتور و روتور این توربین را دارند. ژنراتور و توربین دو بخش مجزای یک واحد به هم پیوسته توربو ژنراتور نیروگاه  برق  هستند که تعمیرات اساسی آنها به صورت مجزا انجام می شود.

18 آبان 99 تعمیرات ژنراتور و روتور آغاز می شود و کارکنان در تلاش هستند تا در شرایطی که  ویروس  کرونا در کشور شیوع پیدا کرده و ساعات کاری کاهش یافته است تعمیرات اساسی این بخش ها را انجام داده و به پایان برسانند. 

13 روز بعد و پس از طی 980 نفر ساعت این تعمیرات اساسی به پایان می رسد.

فجر با هزینه 2 میلیارد و 700 میلیون ریال و با کمک متخصصان و کارشناسان خود این تعمیرات اساسی را انجام داده است؛ اما نکته حائز اهمیت این است که تا پیشتر،  شرکت خارجی تعمیرات اساسی روتور و ژنراتور توربین ها را برعهده داشته که اکنون با تکیه به توان داخلی این تعمیرات توسط کارکنان شرکت فجر با همکاری یک شرکت تامین و نگهداری خبره داخلی در مجموعه شرکت فجر انرژی  خلیج فارس  انجام شده است.

این چهارمین بار است که فجر در راستای مدیریت دارایی ها و تضمین در دسترس بودن کلیه تجهیزات مرتبط با تولید پایدار و تامین انرژی مورد نیاز صنایع پتروشیمی منطقه اقدام به تعویض عایق های رتور ژنراتور توربین و انجام آزمایش های آن در قالب تعمیرات اساسی نیروگاه فجر کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه