مدیرعامل شرکت صبانور:

شرکت صبانور به ازای هر سهم 560 تومان سود تقسیم کرد/ افزایش سرمایه 1500 درصدی در راه است

شرکت صبانور به ازای هر سهم 560 تومان سود تقسیم کرد/ افزایش سرمایه 1500 درصدی در راه است
کدخبر : 20159

محمد کلانتری از تقسیم سود 560 تومانی و افزایش سرمایه 1500 درصدی خبر داد.

به گزارش خبرنگار رصداقتصادی، مجمع عمومی عادی شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور با حضور ۸۵ درصد از سهامداران عصر روز گذشته برگزار شد و با تصویب صورت‌های مالی منتهی به اسفند سال 13۹۹، به ازای هر سهم ۵۶۰ تومان سود را به تصویب رساند.

در جریان این مراسم محمد کلانتری مدیرعامل شرکت صبانور به سخنرانی پرداخت و شرکت صبانور را جزء ۱۰ شرکت برتر در تولید سنگ آهن، کنسانتره و گندله دانست و از تلاش این شرکت برای تکمیل زنجیره ارزش فولاد و افزایش میزان ارزش افزوده خبر داد.

او به افزایش سرمایه شرکت صبانور اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به طرح‌های توسعه‌ای موجود در شرکت، افزایش سرمایه ۱۵۰۰ میلیارد تومانی در دستور کار قرار گرفته تا با طی شدن روند قانونی در مجمع فوق‌العاده تیرماه به تصویب برسد. 

مدیرعامل شرکت صبانور بیان کرد: افزایش سرمایه مذکور طی دو سال انجام می‌شود که در سال ۱۴۰۰ مبلغ ۸۰۰ میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۱ میزان ۷۰۰ میلیارد تومان از آن محقق خواهد شد.

کلانتری به میزان فروش محصولات شرکت صبانور در سال 1399 اشاره کرد و در تکمیل این مطلب گفت: نسبت به سال 98 در سال 99 مبلغ فروش شرکت ۱۸۸ درصد رشده داشته است که افزایش نرخ ارز و افزایش میزان تولید در رشد فروش شرکت تأثیرگذار بوده است.

او از سه پروژه مهم که در دستور کار شرکت قرار دارد خبر داد و تأکید کرد که سه پروژه یک میلیون تنی گندله کردستان با مالکیت ۷۰ درصدی و سرمایه ۱۲۰۰ میلیارد تومانی، پروژه آهن اسفنجی و فولاد کردستان که شامل آهن اسفنجی با ظرفیت یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن و ذوب و نورد یک میلیون تنی می شود با سهم ۴۶ درصدی ایمیدرو و کنسانتره یک میلیون تنی گلالی با هزینه ۷۰۰ میلیارد تومانی در دستور کار قرار دارد.

سمیرا عسگری

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه