طراحی کابین‌های چرت برای کارمندان چرتی در ژاپن! + فیلم

طراحی کابین‌های چرت برای کارمندان چرتی در ژاپن! + فیلم
کدخبر : 46405

شرکت‌های ژاپنی در حال طراحی و توسعه محصولی به نام کابین‌های چرت هستند که بنا به ادعای آن‌ها مشکل خواب آلودگی و چرت زدن کارمندان را حل می‌کند.

پدیده خستگی و چرت زدن کارمندان در شرکت‌های ژاپنی یک معضل به شمار می‌رود. کارمندان برای پیداکردن یک محل مناسب برای چرت کوتاه، خود را در سرویس بهداشتی محبوس می‌کنند یا حین رفت و آمد و یا حتی پشت میزهایشان چرت می‌زنند. دو شرکت ژاپنی برای حل این معضل محصولی را طراحی و توسعه داده اند که بنا به گفته آن‌ها می‌تواند مشکل خواب آلودگی یا چرت زدن کارمندان را حل نماید.

شرکت‌های ایتوکی و کیوجو مستقر در توکیو، که در زمینه مبلمان فعالیت دارند، اخیراً قراردادی را برای تولید این ابزار عجیب و غریب با نام "کابین چرت " امضا کرده اند. بنا به ادعای مدیران این شرکت، این محصول با پدیده کار بیش از حد و خستگی کارمندان در شرکت‌های ژاپنی مقابله می‌کند.

این وسیله اساساً از یک غلاف چوبی عمودی تشکیل شده است که به کاربران اجازه می‌دهد از آن عنوان یک فضای خصوصی برای خوابیدن ایستاده استفاده کنند.

 سائوکو کاواشیما، مدیر ارتباطات ایتوکی در مصاحبه‌ای گفت: «من فکر می‌کنم بسیاری از مردم ژاپن تمایل دارند به طور مداوم و بدون وقفه کار کنند. اما برای چرت زدن هنگمام کار، بهتر است در یک مکان راحت بخوابید. ما امیدواریم که شرکت‌ها بتوانند از این به عنوان یک رویکرد انعطاف پذیرتر برای استراحت استفاده کنند.»

کاواشیما افزود که شرکت او امیدوار است که کابین‌های چرت باعث افزایش بهره وری کارکنان شود و در عین حال فرهنگ کار سالم را نیز ترویج کند.

کابین‌های چرت با پشتیبانی راحت از سر، زانو و پشت کاربر این امکان را می‌دهد که فرد بدون نگرانی از افتادن، چرت بزند.

قیمت و زمان در دسترس بودن این محصول هنوز اعلام نشده است.


آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه