خارج کردن پنس جامانده در شکم یک زن پس از پنج سال!

خارج کردن پنس جامانده در شکم یک زن پس از پنج سال!
کدخبر : 46872

پزشکان حین معاینه زنی که با درد شکم به بیمارستان مراجعه کرده بود با صحنه ای عجیب روبه رو شدند.

یک زن هندی پس از اینکه پنج سال پیش سزارین شده بود، به علت جاماندن پنس جراحی در داخل معده‌اش، به درد شدیدی مبتلا شد.

خانم هارچینیا، ۳۰ ساله  از هند، پس از اینکه در سال ۲۰۱۷ نوزاد پسرش را به دنیا آورد، اخیرا از پزشکان شهر کرالا به علت جاگذاشتن پنس جراحی در شکم او شکایت کرد. ۱۷ سپتامبر، هارچینیا مجبور شد تحت عمل جراحی مهمی قرار گیرد تا پنس فولادی جامانده در شکم خود را خارج کند.

پس از دو سزارین قبلی در بیمارستان‌های خصوصی، این زن در نوامبر ۲۰۱۷ برای سومین بار در کالج پزشکی کوژیکود تحت عمل جراحی قرار گرفت.

پنس

درد آنقدر شدید بود که مجبور شده بود از آنتی بیوتیک‌های قوی استفاده کند، اما در شش ماه گذشته، درد به شدت افزایش یافته و  دیگر آنتی بیوتیک ها مؤثر نبود؛ بنابراین او با تصور اینکه عفونت مجرای ادرار دارد، به دنبال کمک پزشکی رفت.

این زن گفت: بعد از سی تی اسکن به من گفتند چیزی فلزی در معده ام وجود دارد که باعث خونریزی مثانه و عفونت ادراری می‌شود. پزشکان برای تسکین درد به من آنتی بیوتیک‌های سنگین دادند.

ابزاری که پزشک معمولاً در اعمال جراحی از آن استفاده می‌کند شبیه قیچی است، اما بیشتر شبیه یک گیره برای توقف جریان خون در حین جراحی عمل می‌کند. وینا جورج، وزیر بهداشت کرالا که دستور تحقیق در مورد این حادثه را صادر کرده است، در بیانیه‌ای گفته است اقدام قاطعی علیه افراد مسئول اتخاذ خواهد شد./باشگاه خبرنگاران

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه