شگرد جدید دانشجویان برای تقلب!

شگرد جدید دانشجویان برای تقلب!
کدخبر : 47032

یک استاد کالج در آمریکا در مورد شیوه جدید تقلب دانشجویان هشدار داد.

 یک استاد کالج در کارولینای جنوبی آمریکا زنگ خطر استفاده از چت ربات‌های پیشرفته با هوش مصنوعی توسط دانشجویان برای انجام تکالیف مختلف را به صدا در آورد.

" دارن هیک"، استادیار فلسفه در دانشگاه فورمن، ادعا می‌کند که یکی از دانشجویانش از ChatGPT، یک ربات گفتگوی پیشرفته مبتنی بر هوش مصنوعی که اخیراً توسط OpenAI منتشر شده و رایگان است، برای نوشتن یک مقاله فلسفه استفاده کرده است.  

 در حین بررسی مقالاتی که شاگردانش تحویل داده بودند، یکی از مقالات به دلیل جمله بندی غیرعادی توجه اش را جلب کرد. این مقاله از نظر گرامری نادرست نبود، اما طرز نوشتن آن به زبانی نیز نبود که یک دانشجوی انسانی از آن استفاده کند. هیک آن را با مقاله یک دانش آموز بسیار باهوش کلاس دوازده مقایسه کرد و افزود که ظرفیت ربات چت برای تولید این آثار هم او را وحشت زده و هم مجذوب کرده است.

تقلب

او در این باره گفت: «این یک سبک تمیز است. اما قابل تشخیص است. من می‌توانم بگویم مانند یک دانش آموز کلاس دوازده بسیار باهوش می‌نویسد.» این استاد دانشگاه گفت: «از جمله‌بندی عجیب و غریب خاصی استفاده شده است که اشتباه نبود، فقط عجیب بود.»

 هیک از دانشجویان خود در دانشگاه فورمن خواسته بود تا مقاله‌ای ۵۰۰ کلمه‌ای درباره "دیوید هیوم"، فیلسوف قرن هجدهم بنویسند. او در حین بررسی مقالات، متوجه شد که یکی از آن‌ها متنی «ابتدایی» و سبکی غیرعادی دارد. او بلافاصله به استفاده از هوش مصنوعی مشکوک شد، بنابراین تصمیم گرفت آن را آزمایش کند.

 او ابتدا متن را به ابزار نرم افزاری که توسط تولیدکنندگان ChatGPT ایجاد شده بود وصل کرد تا مشخص شود که آیا این متن توسط هوش مصنوعی تولید شده است. نتیجه ۹۹.۹ ٪ مطابقت داشت.

 پس از کشف حقیقت، این استادیار این تجربه را در فیس بوک به اشتراک گذاشت و با تعجب متوجه شد که همکاران دیگر او نیز دانشجویان خود را در حال انجام همین کار غافلگیر کرده اند.  

 او می‌گوید پیشرفت روزافزون ابزار‌های مبتنی بر هوش مصنوعی، کشف تقلباتی اینچنینی در آینده را سخت‌تر خواهد کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه