هند بیشترین آمار ابتلا به کرونا را دارد

هند بیشترین آمار ابتلا به کرونا را دارد
کدخبر : 10396

در میان افزایش چشمگیر موارد ابتلا به کرونا در هند، کارشناسان اخطار دادند که این کشور در حال تبدیل شدن به کانون جدید ویروس کرونا در جهان است.

دکتر "آشیش کی جها" رییس موسسه بهداشت جهانی دانشگاه هاروارد گفت: اکنون زمان آن رسیده است که هند با جدیت به دنبال کنترل ویروس کرونا باشد. کاهش دادن تست‌های روزانه در واقع قبول شکست در مقابل این ویروس است. ممکن است روزانه بین ۳۰ تا ۵۰ هزار نفر در هند به کرونا مبتلا شوند اما هم اکنون تعداد کمی از این موارد شناسایی می‌شوند. 

وی افزود: هند در مسیر تبدیل شدن به کانون جدید کرونا در جهان است و این امر نگران کننده است. ما هنوز در مراحل اولیه این بیماری همه گیر قرار داریم و هنوز ماه‌های زیادی تا پیدا شدن یک واکسن برای درمان آن وجود دارد. 

 

با توجه به داده‌های وزارت بهداشت هند، در ۲۴ ساعت گذشته این کشور ۱۰ هزار و ۶۶۷ مورد جدید ابتلا به کرونا و ۳۸۰ فوتی ناشی از این بیماری را به ثبت رسانده است. به این ترتیب تا روز سه شنبه، ۳۴۴ هزار و ۵۲۷ نفر در هند به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند. 

 

این دانشمند هندی در خصوص روش‌های مقابله با کرونا گفت: یک روش رعایت فاصله گذاری اجتماعی است. قرنطینه سراسری سختگیرانه‌ترین روش است. سومین روش تست، ردیابی و قرنطینه می‌باشد. روش چهارم پوشیدن ماسک است و مردم هند باید آن را به صورت جدی دنبال کنند. 

 

آمار کرونا در هند تا ماه آینده به ۸۰۰ هزار نفر خواهد رسید 

هند که یکی از طولانی‌ترین و پرهزینه‌ترینه قرنطینه‌های سراسری جهان را وضع کرده بود، اکنون محدودیت‌ها را کاهش داده و اکثر مراکز شلوغ مذهبی و تجاری را بازگشایی کرده است. 


یک گروه از دانشمندان دانشگاه میشیگان آمریکا پیش بینی کردند که آمار کرونا در هند تا تاریخ ۱۵ جولای (۲۶ تیر) به بیش از ۸۰۰ هزار مورد خواهد رسید و هند را یک پله پایین‌تر از برزیل به عنوان سومین کشور در جهان با آمار بالای ابتلا این بیماری قرار خواهد داد. 

 

بارمار موکرجی یکی از دانشمندان این گروه در دانشگاه میشیگان گفت: هند هنوز تا رسیدن به بیشترین آمار ابتلا به کرونا فاصله زیادی دارد و این امر تا دو ماه آینده اتفاق خواهد افتاد. هند با یک دوره بسیار سخت مواجه است. 

 



هند در مراحل اولیه شیوع کرونا، قرنطینه سراسری را وضع کرد و امیدوار بود بتواند از شیوع شدید آن جلوگیری کند. اما کارشناسان معتقدند این اقدام تنها شیوع گسترده بیماری کووید-۱۹ در هند را به تاخیر انداخته است و این کشور در این مدت نتوانسته است زیرساخت‌های مناسب برای انجام گسترده تست کرونا را ایجاد کند. 



در حقیقت قرنطینه سراسری باعث ضربه شدید به اقتصاد این کشور شده و میلیون‌ها نفر را بی‌کار کرد. این امر نارندرا مودی نخست وزیر هند را مجبور ساخت تا محدودیت‌ها را کاهش دهد. 

 

بازارهای خالی در شهرهای شلوغ هند 

نزدیک به دو هفته از لغو قرنطینه سراسری هند می‌گذرد و بسیاری از مراکز تجاری، اداره‌ها و اماکن مقدس در سرتاسر این کشور بازگشایی شده‌اند، اما گسترش شدید ویروس کرونا، مردم هند را بیمناک ساخته و آن‌ها را وادار به ماندن در خانه‌ها کرده است. 



دولت هند هفته گذشته اجازه داد تا مراکز تجاری فعالیت‌های خود را از سر بگیرند، اما مغازه‌ها همچنان خالی از مشتری هستند. 



تقریبا نیمی از موارد ابتلا به کرونا در شهرهای بزرگ هند به ثبت رسیده‌اند. در این شهرها میلیون‌ها نفر در فاصله‌ای بسیار نزدیک به یکدیگر زندگی می‌کنند. با این وجود، ترس از ابتلا به کرونا، مردم هند را مجبور به ماندن در خانه‌ها کرده است. 



در دهلی نو، منطقه "کانات پلیس" واقع در مرکز این شهر و قلب فعالیت اقتصادی آن،  تقریبا خالی از حضور هر انسانی است. یک هفته پس از لغو محدودیت‌های قرنطینه، مغازه‌های این منطقه از دهلی همچنان تعطیل هستند و تعداد کمی از افراد جرات گشت و گذار در آن را می‌کنند. 



مقامات هندی اخطار داده‌اند که تا پایان ماه آینده بیش از ۵۰۰ هزار نفر در دهلی نو به ویروس کرونا مبتلا خواهند شد. 



بیشتر مغازه‌ها، رستوران‌ها و کافی شاپ‌ها در بسیاری از مناطق تجاری دهلی بسته شده‌اند. این مکان‌ها به صورت معمول بسیار شلوغ می‌باشند. 



سیستم قطار شهری دهلی (مترو) که هر روز ۱. ۵ میلیون مسافر را به جا به جا می‌کند، به حالت تعلیق درآمده و این امر رفت و آمد برای جمعیت عظیم دهلی نو را دشوار ساخته است. 
بر اساس یک نظرسنجی اینترنتی توسط شرکت "لوکال سیرکلز" بیش از ۵۶ درصد از مردم هند نگران تحولات بیماری کووید-۱۹ هستند. 



دولت نارندرا مودی نخست وزیر هند، خواهان همکاری عمومی برای مقابله با بحران شده و از مردم خواسته است که یاد بگیرند که با ویروس زندگی کنند. فاصله گذاری اجتماعی و پوشیدن ماسک در اماکن عمومی اجباری شده است و به مردم توصیه می‌شود که دست‌های خود را بشویند یا مرتباً از مواد ضد عفونی کننده استفاده کنند. 



هفته گذشته مقامات در مسجد جامع دهلی تصمیم گرفتند برای جلوگیری از گسترش کرونا، این مسجد تاریخی را تا اطلاع ثانوی تعطیل کنند. 



نارندرا مودی نخست وزیر هند امروز (سه شنبه) با سروزیران ایالت‌های مختلف هند به صورت مجازی دیدار کرد تا وضعیت ابتلا به کرونا را بررسی کند. 



تعدادی از مقامات این کشور بازگشت قرنطینه سراسری در این کشور را محتمل دانسته‌اند.

 

منبع:ایرنا

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه