رعایت پروتکل های بهداشتی بسیار آسان تر از درمان کرونا است

رعایت پروتکل های بهداشتی بسیار آسان تر از درمان کرونا است
کدخبر : 11809

رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: اگر چه کرونا قابل درمان است ولی پیشگیری از آن آسان و کم خطرتر است.

سید علی درخشان مدیر روابط عمومی و رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اظهار داشت: اگر چه کرونا قابل درمان است ولی پیشگیری از آن آسان و کم خطر‌تر است.او افزود: مبتلایان به کرونا ویروس باید از درمان‌های حمایتی و علامتی مانند استراحت در منزل، مصرف مایعات فراوان نظیر سوپ و آب مرکبات استفاده کنند.



درخشان اضافه کرد: همچنین بیماران باید در زمان استراحت در منزل موازین پیشگیری را تا زمانی که مرکز بهداشت شهرستان یا استان به آن‌ها بگوید می‌تواند به فعالیت‌های روزمره خود بازگردند رعایت کنند.او ادامه داد: در زمان استراحت در منزل باید محل استقرار و استراحت بیمار تا زمان بهبودی از سایرین جدا و بهداشت دست و سطوح به خوبی رعایت شود.



درخشان با بیان اینکه بیمار باید از ماسک معمولی ترجیحاً ماسک یکبار مصرف استفاده کند گفت: بیمار باید در هنگام عطسه و سرفه، دهان و بینی خود را با دستمال کاغذی و یا آستین ناحیه آرنج بپوشاند و دستمال را در سطل زباله دردار بیندازد.او افزود: اطرافیان بیمار باید از استفاده از وسایل خصوصی بیمار خودداری کنند.


درخشان در ادامه شست و شوی مکرر و صحیح دست‌ها با آب و صابون به مدت ۳۰ تا ۴۰ ثانیه به خصوص بعد از رفتن به دستشویی، پیش از غذا خوردن، بعد از تمیز کردن بینی، عطسه و سرفه را توصیه نمود.او از علایم اصلی بیماری کووید ۱۹ به تب، سرفه و تنگی نفس و از علایم فرعی آن به آبریزش، سردرد، احساس خستگی یا کوفتگی اشاره داشت.



درخشان گفت: زنان باردار، افراد بالای ۶۰ سال، افراد مبتلا به سرطان و ضعف سیستم ایمنی، مبتلایان به دیابت، بیماری‌های قلبی، عروقی و بیماری‌های تنفسی مزمن از گروه‌های در معرض خظر بیماری کووید ۱۹ هستند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه