نکات مهم و کلیدی شستن فرش و موکت در خانه

نکات مهم و کلیدی شستن فرش و موکت در خانه
کدخبر : 12229

هر خانه ایرانی حداقل یک دست فرش دارد که به دکوراسیون منزل زیبائی می بخشد؛ اما اگر همین عنصر زیبا و با دوام شستشو نشود، به مرور زمان گرد و غبار و آلودگی از عمر و زیبائی آن کم می‌کند.

 از طرفی فرش به دلیل آنکه به عنوان کف پوش استفاده می‌شود، بسیار در معرض ریختن مواد غذایی، کثیف و لکه شدن قرار دارد. در این صورت برای حفظ دوام و زیبایی فرش، باید آن را شست. اما چطور می‌توان فرش را بدون آنکه به بافتش آسیبی برسد، بشویید؟

 

بعضی افراد با تصور صرفه جوئی در هزینه‌ها اقدام به شستشو فرش در منزل می‌کنند. این افراد به دلیل نداشتن اطلاع از شوینده مناسب فرش و میزان استفاده از آن در زمان شستشو به بافت آن آسیب می رسانند؛ پس بهترین و به صرفه ترین راه حل شستن فرش و موکت چیست؟ چطور می توان فرشی تمیز داشت بدون آنکه بافت آن آسیب ببیند؟ تا انتهای مقاله همراهمان باشید، ما برای انتخاب روش مطمئن و مقرون به صرفه قالیشویی، شما را راهنمایی خواهیم کرد.   

 

آیا با شستن فرش و موکت در خانه صرفه‌جویی می‌کنیم؟ !

برخی بر این باورند که اگر خودشان شستشوی فرش و موکت را در حیاط و یا پارکینگ منزل انجام دهند، در هزینه ها صرفه جوئی کرده‌اند. اما باید بدانند که به دلیل ناآگاهی از نحوه صحیح شستشو و خشک نمودن تنها به فرش آسیب وارد می‌کنند وسبب فرسوده شدن و ازبین رفتن بافت آن می‌شوند. بنابراین بهترین روش برای شستن فرش انتخاب یک شرکت قالیشوئی معتبر است. چراکه قالیشویی و حتی شستن موکت نیز نیازمند تخصص و تجربه است.

از طرفی قیمت شستشوی فرش در قالیشویی آنلاین آنقدر به صرفه است که نیاز به انجام این کار توسط خودتان در منزل نیست. با سپردن کار به شرکت معتبر قالیشویی می‌توان از  شستشوی غیرحرفه‌ای و کاهش طول عمر فرش جلوگیری کرد. حتما با خودتان می‌گوئید چطور قالیشویی حرفه‌ای با تعرفه قالیشویی مناسب پیدا کنم؟

جای نگرانی نیست، متخصصین حرفه‌ای پین ورک مشکل شستشو فرش و موکت را حل کرده‌اند. اگر فرش و موکت شما نیاز به شستشو دارد، می‌توانید سفارش خود را در بخش خدمات قالیشویی آنلاین پین ورک ثبت کنید.

شما با صرف هزینه پائین قالیشویی، می‌توانید از متخصصین حرفه‌ای که توسط شرکت به شما معرفی می‌شوند، بهرمند شوید. متخصصین پین ورک با استفاده از بهترین شوینده‌ها و همچنین با آگاهی از بافت و جنس فرش شما، آن را شسته و تحویل می‌دهند.

اشتباهات رایج در شستن فرش و موکت در خانه

  • نحوه استفاده نادرست از شامپو فرش

بسیار واضح است که شوینده نامناسب به الیاف فرش و موکت آسیب می‌رساند. اما فقط افراد متخصص از نحوه کار با شوینده‌ها و انتخاب نوع مناسب آن آگاهی دارند.

شاید تصور کنید که بهترین شوینده، شامپو فرش است و آسیبی به فرش وارد نمی‌کند. اما اگر همین شامپو به مقدار زیاد روی فرش ریخته شود و یا آنکه بیش اندازه روی فرش بماند، به بافت آن آسیب می‌رساند. بنابراین بهتر است کار را به متخصصین قالیشویی آنلاین بسپارید.

 

  • استفاده از آب فراوان در شستشو

افرادی که تجربه کافی در قالیشویی ندارند از آب زیاد برای آبکشی استفاده می‌کنند. این آب باعث تغییر رنگ فرش شده و بافت آن را نیز سنگین می‌کند. با سنگین شدن فرش، جابه جایی آن سخت می‌شود و ممکن است الیاف آن در زمان جا به جایی پاره شوند.  

  • باقی ماندن رطوبت در فرش

مهمترین عامل تخریب بافت فرش، باقی ماندن رطوبت در تار و پود آن است. یک روش برای خشک کردن فرش پهن کردن آن زیر آفتاب است. حال اگر مدت طولانی زیر آفتاب بماند، رنگ فرش تغییر کرده و از بین می رود. اگر هم مدت کمتری زیر آفتاب باشد و زود به محل سر بسته منتقل شود، مقداری رطوبت در آن می‌ماند که این رطوبت باعث ایجاد قارچ و کبک در فرش می‌شود.  

در مجموع می‌توان گفت ...

قالیشویی و شستن فرش و موکت (و  مبل شویی در منزل) توسط افراد متخصص بسیار مطمئن‌تر از شستشوی آن توسط خودتان و در منزل خواهد بود. افراد متخصص با در نظر داشتن جنس فرش، قدمت، نوع دستی یا ماشینی بودن آن اقدام به شستشوی فرش شما می‌کنند. به عبارتی دیگر هر فرش ویژگی‌های خاصی دارد که باید در زمان شستشو به آن توجه کرد تا از آسیب به فرش و کاهش کیفیت آن جلوگیری کرد.  

بهترین راه حل سپردن اینکار به قالیشویی پین ورک (pinwork) است. قالیشویی آنلاین پین ورک با ارائه خدمات قالیشویی و موکت‌شویی مسیر رسیدن شما به افراد متخصص را کوتاه کرده است.

در کنار خدمات قالیشویی پین ورک می‌توانید از خدمات رفوگری و ترمیم فرش این شرکت نیز بهره‌مند شوید. با ثبت سفارش در بخش خدمات قالیشویی، بهترین متخصصین قالیشویی به شما معرفی می‌شوند.

برای استفاده از خدمات پین ورک می توانید اپلیکیشن رایگان پین ورک را نصب کرده و سفارش خود را ثبت کنید. راه دیگری نیز مراجعه به سایت پین ورک به آدرس  pinwork.ir است. حتی اگر ثبت سفارش در اپلیکیشن و وب سایت برای شما سخت است، با شماره  ۸۷۷۰۰۷۷۰ – ۰۲۱ تماس بگیرید تا کارشناسان پین ورک سفارش شما را ثبت کنند.  

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه