باسابقه ترین آموزشگاه زبان سوئدی

باسابقه ترین آموزشگاه زبان سوئدی
کدخبر : 13182

زبان سوئدی اصالتا زبان توسعه یافته ای از زبان دانمارکی است که پیش از قرون وسطی در تمام مناطق اسکاندیناوی کاربرد داشته است. بنابراین می توان گفت زبان سوئدی زیر شاخه زبان های اسکاندیناوی است و در سال های 900 تا 1500 میلادی به عنوان یک زبان مستقل معرفی گردید و امروزه با عنوان زبان سوئدی کهن شناخته می شود.

 

در قرن چهاردهم میلادی بود که زبان نوشتاری سوئدی یک اتحاد کامل و هویدا را در کل کشور سوئد به وجود آورد. این زبان متاثر از زبان های لاتین، یونان و فرانسه است که منجر به ایجاد قواعد زبان سوئدی مدرن شده اند و امروزه یک زبان واحد و مستقل در اتحادیه اروپا را تشکیل می دهند. 

کلیات زبان سوئدی 

زبان سوئدی زبان رسمی کشورهای سوئد و فنلاند است. بخش قابل توجهی از مردم فنلاند به این زبان صحبت می کنند و آموزش این زبان در بسیاری از مدارس کشور فنلاند اجباری است. این زبان در بخش هایی از دانمارک، بلژیک، فرانسه، آلمان و استرالیا بکار می رود. 

تعداد متکلمان زبان سوئدی در سطح جهان اعم از کسانی که زبان سوئدی، زبان مادری آن ها است و یا آن را به عنوان زبان غیر مادری برگزیده اند، 15 میلیون نفر است. این زبان با زبان هایی همچون زبان کشورهای اسکاندیناوی شامل نروژ، ایسلند، جزایر فارو و دانمارک هم ریشه است و ریشه تمامی آن ها به ژرمن شمالی باز می گردد.

اهمیت تسلط بر زبان سوئدی

مهاجرت به کشور سوئد و فنلاند مهم ترین اهداف مربوط به یادگیری زبان سوئدی را تشکیل می دهند، چرا که زبان سوئدی یکی از زبان های رسمی در کشور فنلاند است و در صورتی که شما به این زبان مسلط باشید، می توانید به کشور فنلاند نیز مسافرت کرده و یا حتی برای اقامت دائم به آنجا مهاجرت کنید. این زبان از حیث مهاجرت دائم، مهاجرت تجاری و یا مهاجرت تحصیلی به شدت حائز اهمیت است. در ادامه علاوه بر تشریح ویژگی های زبان هلندی به بررسی دیگر زوایای این زبان می پردازیم.

ویژگی های زبان سوئدی

زبان سوئدی یکی از زبان هایی است که یادگیری آن برای اغلب فارسی زبان ها کار راحت و کم دردسری است. البته این مقایسه با فرایند یادگیری زبان هایی همچون زبان روسی، فرانسوی و آلمانی صورت گرفته است. یکی از مهم ترین علل راحت بودن فرایند یادگیری زبان سوئدی، تشابه بسیاری از لغات این زبان به لغات انگلیسی از حیث تلفظ و معناست. 

بنابراین اگر به زبان انگلیسی مسلط باشید، می توانید به راحتی به این زبان نیز مسلط شوید. حتی آشنایی پایه شما نیز با زبان انگلیسی می تواند فرایند یادگیری زبان سوئدی را راحت تر کند. عدم تفاوت در صرف فعل های اول شخص، دوم شخص و سوم شخص نیز یکی دیگر از علل راحت بودن فرایند تسلط بر زبان سوئدی است. ناگفته نماند که تعداد محدودی از واژگان فارسی نیز در این زبان مشاهده می شود.

فرصت های شغلی با یادگیری زبان سوئدی

فرصت های شغلی زبان سوئدی برای یک ایرانی به دو دسته تقسیم می شوند؛ دسته اول فرصت هایی است که بدون نیاز به مهاجرت و در داخل ایران فراهم می شوند و می توان به مترجم تورهای گردشگری به کشور سوئد و فنلاند اشاره نمود. فرصت دیگر می توان به مترجمین همزمان اشاره کرد که ممکن است در موسسات خصوصی و یا دولتی باشد. ترجمه متون سوئدی نیز یکی دیگر از فرصت های ویژه است. 

دسته دیگر به فرصت هایی اشاره دارد که در صورت مهاجرت به کشور سوئد یا فنلاند فراهم می شوند. اگر به زبان انگلیسی مسلط باشید، می توانید در تمامی زمینه های ممکن در کشور سوئد به دنبال کار بگردید و یک فرصت مناسب را انتخاب کنید، اما فعالیت در صنعت بهداشت و درمان، روانشناس بالینی، پرستاری، جوشکاری و یا آموزش نیاز به تسلط بر زبان سوئدی دارد.

یادگیری زبان سوئدی؛ فرصتی مناسب برای تحصیل

اگر موفق به دریافت اقامت دائم در کشور سوئد شوید، می توانید از تمامی خدمات تحصیلی بهره مند گردید. حتی اگر موفق به دریافت اقامت دائم در کشور سوئد نشوید، باز هم می توانید در مدارس و دانشگاه های این کشور ثبت نام کنید. 

در این خصوص بهتر است در مدارس و دانشگاه های بین المللی ثبت نام نموده و فرایند آموزش خود و یا فرزندتان را به روز نگه دارید. ناگفته نماند که ثبت نام در این موسسات مشمول پرداخت هزینه است و برای افرادی که تمول اقتصادی بالایی ندارند مناسب نخواهند بود. 

چگونگی تسلط بر زبان سوئدی در ایران

تعداد انگشت شماری از موسسات آموزش زبان در ایران مبادرت به آموزش زبان سوئدی نموده اند. هر چند برخی از موسسات از این زبان به عنوان یکی از زبان های پشتیبانی شده توسط آموزشگاه خود نام می برند، با این حال خدمات باکیفیت و مشمول نتیجه صرفا در موسسات انگشت شماری ارائه می گردد. 

آموزشگاه زبان سوئدی گات، باسابقه ترین موسسه زبان در ایران است که مبادرت به آموزش زبان سوئدی در کنار زبان های نادر نموده و سعی نموده است و توانسته است نیاز زبان آموزان به یک آموزشگاه متعهد و معتبر در این زمینه را مرتفع نماید. با شرکت در کلاس های حضوری و یا آنلاین زبان سوئدی موسسه گات می توانید به بهترین شیوه ممکن بر این زبان مسلط شوید.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه