جزئیات ثبت نام دریافت واکسن انفولانزا + زمان دریافت واکسن

جزئیات ثبت نام دریافت واکسن انفولانزا + زمان دریافت واکسن
کدخبر : 13979

معاون غذا و دارو اراک اعلام کرد: واکسن آنفولانزا از اواخر شهریور توزیع میشود و نیازی به ثبت نام نیست همشهریان فریب سودجویان را نخورند.

 دکتر عباس علیمرادیان معاون غذا و دارو بیان کرد: در سال گذشته، ۲۵۰ هزار دوز واکسن در مراکز بهداشتی توزیع که امسال با افزایش ۱۰ برابری توزیع واکسن در شبکه های بهداشت، ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دوز واکسن برای گروه‌ های در معرض خطر و پرخطر یعنی واکسیناسیون مادران باردار و بیماران خاص توزیع خواهد شد و این گروه از جمعیت، رایگان واکسینه خواهند شد.

 

خبرداغ :  زندگی لاکچری و ماشین میلیاردی پوریا پورسرخ + عکس همسرش

 

وی  خاطر نشان کرد: همچنین برای سایر گروه‌ ها و افراد نیز بالغ بر ۸.۵ میلیون دوز واکسن آنفلونزا در نظر گرفته‌ شده که اواخر شهریورماه در شبکه توزیع دارویی و داروخانه ها توزیع شده و در قبال هر کد ملی یک دوز واکسن قابل تحویل خواهد بود.

دکتر علیمرادیان افزود: برای تزریق نیازی به ثبت نام نیست و این ثبت نام کلاهبرداری است. ولی حتما باید با توصیه پزشک این تزریق انجام شود. برای بیماران خاص 10برابر سال گذ شته و برای مردم عادی 5 برابر سال گذشته واکسن تامین خواهد شد. این واکسن را از چند کشور وارد خواهد شد. دقت نظر برای کیفیت آن انجام شده است. از اول شهریور ماه واکسن مننژیت نیز وارد ایران شده و کل محموله مورد استفاده واقع خواهد شد.

 

بیشتر بخوانید : ساعت و زمان پخش سریال نجلا + ساعت تکرار

 

وی ادامه داد: برای توزیع این واکسن ها به مردم فعلا قرار بر این است که با کد ملی باشد و به هر کد ملی یک واکسن فروخته شود، نیازی به نام نویسی نیست و مردم با مراجعه به داروخانه و ارائه کارت ملی و پس از ثبت کد ملی آنها در سیستم، می توانند واکسن آنفلوآنزا را دریافت کنند البته به شرط اینکه این تصمیم تغییری نکند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: توصیه وزارت بهداشت این است که فقط گروههای پر خطر یعنی افرادی که به علت شغل خود بیشتر با بیماران سر و کار دارند، زنان باردار و افرادی که بیماری زمینه ای دارند و سالمندان واکسن آنفلوآنزا بزنند و بقیه مردم نیازی به تزریق واکسن آنفلوآنزا ندارند البته حدود ۲.۵ میلیون دوز از واکسن آنفلوآنزای وارداتی برای توزیع در بیمارستانها و مراکز بهداشتی درمانی در اختیار معاونت بهداشتی وزارت بهداشت قرار می گیرد.
 

 

 ثبت‌نام و فروش واکسن آنفلوآنزا در فضای مجازی ممنوع است

 

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا خبر داد: هرگونه تبلیغات در خصوص ثبت‌نام و فروش واکسن آنفلوآنزا در فضای مجازی جرم محسوب می‌شود و با مجرمان برخورد قانونی خواهد شد.

سرهنگ  رامین پاشایی روز پنجشنبه با تاکید بر اینکه تبلیغات در فضای مجازی مبنی بر «ثبت نام و فروش واکسن آنفلوآنزا» و دریافت مبالغ مختلف از متقاضیان جرم محسوب میشود، اظهار داشت: پلیس فتا در رصدهای روزانه در صورت مواجهه با این گونه آگهیها با مجرمان برخورد قانونی خواهد کرد.

وی تصریح کرد: واگذاری دارو به خصوص واکسن های آنفلوآنزا صرفا با نظارت وزارت بهداشت، در مراکز و داروخانه های مجاز صورت می گیرد و هرگونه تبلیغات در فضای مجازی مبنی بر فروش این اقلام دارویی ممنوع است.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا افزود: با توجه به تجزیه و تحلیل پرونده های تشکیل شده در پلیس فتا با عنوان " تبلیغات و فروش دارو و واکسن تحت عناوین مختلف " به خصوص در ماه های اخیر که شیوع کرونا ویروس در کشور شتاب بیش تری پیدا کرده،  مشخص شده اکثر این اقدامات صرفا پوششی در جهت کلاهبرداری از متقاضیان است.

 


بیشتر بخوانید : اخرین صورتحساب سهام عدالت | چهارشنبه 99/7/16 | sahamedalat.ir


 

این مقام مسئول در خصوص شگرد کلاهبرداران گفت: این افراد با دریافت مبالغ مختلف در اکثر موارد، دارویی به متقاضیان تحویل نمی دهند و یا با واگذاری واکسن و داروهای تقلبی و در برخی موارد تاریخ مصرف گذشته، ضمن کلاهبرداری از هموطنان، سلامت جسمی آنان را نیز به مخاطره می اندازند.

سرهنگ " پاشایی" خبر داد: پلیس فتا در اقدامات پیش دستانه، به منظور برقراری امنیت در این فضا، ضمن رصد هر گونه تبلیغات و فروش دارو و اقلام مربوطه، با مجرمان این حوزه برخورد قانونی می کند.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: اجرای این طرح عملیاتی به کلیه رده های انتظامی و شهرستان های پلیس فتا ابلاغ شده و خوشبختانه نتایج خوبی نیز در خصوص پاک سازی و دستگیری متهمان حوزه تبلیغ و فروش دارو و به خصوص واکسن های کرونا ویروس و آنفلوآنزا به دست آمده است.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا از هموطنان خواست به هیچ عنوان به تبلیغات افراد سودجو و کلاهبردار در این فضا توجه نکنند و کلیه نیازهای دارویی خود را صرفا از مراکز مجاز و داروخانه های سطح شهر تهیه کنند و در صورت مواجهه با موارد مشکوک و تبلیغات در این خصوص، موضوع را از طریق سایت رسمی پلیس فتا به آدرس WWW.cyberpolice.ir  اطلاع دهند. / ایرنا 

 

 

عرضه رایگان واکسن آنفلوآنزا از ابتدای مهرماه

مدیرکل دارو سازمان غذا و دارو از ارائه واکسن آنفلوآنزا فقط به افراد بالای ۶۵ سال در فاز نخست خبر داد.

 

سید حیدر محمدی مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو از تعیین ساز و کار توزیع واکسن آنفلوآنزا برای گروه‌های مختلف خبر داد و گفت: واکسن آنفلوآنزا از اواخر شهریورماه در داروخانه‌ها توزیع می‌شود و تاکنون ۵ میلیون دوز آن با ارز دولتی تامین شده است و قیمت این واکسن‌ها حدود ۴۰ هزار تومان خواهد بود.

 

محمدی بیان کرد: سال گذشته یک میلیون و ۸۰۰ هزار دوز واکسن آنفلوآنزا مصرف شد و امسال با توجه به شیوع کرونا و افزایش مصرف میزان واردات افزایش پیدا کرده و تامین ۱۲ میلیون دوز واکسن آنفلوانزا برای مصرف پیش‌بینی شده است.

 

عرضه واکسن رایگان از ابتدای مهرماه

مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو درباره توزیع واکسن آنفلوآنزا در شبکه بهداشتی به صورت رایگان گفت: واکسن آنفلوآنزا برای گروه‌های پرخطر و کادر بهداشت و درمان رایگان در اختیار معاونت بهداشت وزارت بهداشت قرار می‌گیرد و توزیع آن از ابتدای مهرماه آغاز خواهد شد و ساز و کار تزریق واکسن آنفلوآنزا در شبکه بهداشتی را معاونت بهداشت وزارت بهداشت تعیین می‌کند.

 

محمدی با اشاره به گروه‌های پرخطری که واکسن آنفلوانزا برای آن‌ها رایگان است، گفت: زنان باردار، سالمندان و بیماران زمینه‌ای دارای پرونده الکترونیک سلامت شامل بیماران مبتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی، تنفسی، دیابتی و ...، کودکان زیر پنج سال و زندانیان از جمله گروه‌هایی هستند که تحت پوشش معاونت بهداشت قرار دارند و واکسن آنفلوانزا برای آن‌ها رایگان تزریق خواهد شد.

 

فاز نخست توزیع واکسن آنفلوآنزا برای سالمندان بالای ۶۵ سال

مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو از تعیین ساز و کار توزیع واکسن آنفلوآنزا خبر داد و گفت: در مرحله اول نخست واکسن آنفلوآنزا از ابتدای مهر در داروخانه‌ها برای افراد سالمند بالای ۶۵ سال با ارائه کارت ملی و ثبت کد ملی به قیمت حدود ۴۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

محمدی ادامه داد: پس از مرحله نخست، محموله‌های بعدی واکسن آنفلوآنزا در داروخانه‌ها توزیع خواهد شد و سایر افراد می‌توانند برای تهیه واکسن به داروخانه‌ها مراجعه و واکسن را دریافت کنند.

 

هر فرد می‌تواند حداکثر برای ۳ نفر واکسن خریداری کند

او درباره سهمیه‌بندی شدن واکسن آنفلوآنزا برای تهیه افراد از داروخانه بیان کرد: طوری برنامه‌ریزی شده است که به منظور کاهش تردد در دوران شیوع کرونا یکی از اعضای خانواده به داروخانه مراجعه کند و با ثبت کد ملی به عنوان فرد گیرنده بتواند تا سقف ۳ عدد با ۳ کارت ملی و ثبت ۳ کد ملی واکسن برای خود و ۲ نفر دیگر دریافت کند.

محمدی درباره پیش‌فروش واکسن آنفلوآنزا اظهار کرد: پیش‌فروش واکسن در مطب‌ها و داروخانه‌ها تخلف است و افراد از پرداخت هزینه خودداری و در صورت مشاهده موارد تخلف، موضوع را از طریق تلفن ۱۹۰ به مرکز رسیدگی به تخلفات و شکایات وزارت بهداشت گزارش کنند.

 

ارز واکسن آنفلوآنزا دولتی یا نیمایی است؟

مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو درباره موضوع ورود واکسن با ارز نیمایی و دولتی که خبر آن در رسانه‌ها منتشر شد، اظهار کرد: ارز واکسن آنفلوآنزا دولتی است و در تلاش هستیم تمام واکسن‌های آنفلوآنزا با ارز دولتی تامین و وارد شوند، اما در صورتی که در تامین ارز دچار چالش شویم، ممکن است بخشی از محموله‌های واکسن‌ها آنفلوآنزا با ارز نیمایی وارد کشور شود، اما به طور کلی ارز واکسن آنفلوآنزا دولتی در نظر گرفته شده است.

محمدی درباره اینکه واکسن آنفلوآنزا از کدام کشورها تامین می‌شود، گفت: واکسن آنفلوآنزا از کشورهای اروپایی شامل فرانسه و اسپانیا وارد کشور می‌شود و پیش از این مقرر شده بود از روسیه هم وارد کشور شود، اما با توجه به ممنوعیت صادرات واکسن آنفلوآنزا در روسیه، امکان تامین واکسن از این کشور وجود ندارد.

 

منبع : باشگاه خبرنگاران 

 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه