زمان تزریق واکسن کرونا

زمان تزریق واکسن کرونا
کدخبر : 16041

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا و محقق پروژه تولید واکسن ایرانی کرونا گفت: همه مقدمات برای شروع مرحله انسانی واکسن ایرانی کرونا آماده است. زمان دقیق انجام این تست هنوز مشخص نیست اما در هفته اول دی ماه حتما انجام خواهد شد.

 مینو محرز عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: تست انسانی این محصول مراحل مختلف دارد و این واکسن در مرحله اول به ۵۶ نفر تزریق خواهد شد.

 

وی ادامه داد: واکسن ۲ بار به این افراد تزریق می‌شود؛ واکسن اولی که تزریق شود، بعد از مدتی آنتی بادی در بدن فرد تولید می‌شود اما آنتی بادی اصلی که مصونیت‌سازی ایجاد می‌کند، بعد از تزریق دوم صورت می‌گیرد.

 

محرز افزود: اقدامات شرکت سازنده واکسن ایرانی در سازمان غذا و دارو و نیز سازمان بهداشت جهانی ثبت شده است. اگر مجوز سازمان غذا و دارو نبود، امکان شروع مرحله جدید این واکسن وجود نداشت.

 

وی ادامه داد: در صورتی که مراحل این تست با موفقیت طی شود و مجوز ساخت از سوی سازمان غذا و دارو بگیرد، به نظر می‌رسد تا اواخر بهار سال آینده این واکسن وارد بازار داخل کشور شود.

 

دولت با تمام توان در تلاش برای واردات واکسن کرونا هستند

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا همچنین اظهار کرد: تا زمان ساخت واکسن داخلی، باید برای تهیه واکسن‌های وارداتی اقدام شود که مسئولان مربوطه با تمام توان در تلاش هستند تا این موضوع محقق شود.

وی با اشاره به اینکه فعلا ۲ واکسن از بین واکسن‌های ساخته شده، تایید شده است، گفت: به دلیل تحریم آمریکا قدری در خرید واکسن با مشکل مواجه هستیم اما دولت در حال پیگیری است. در حال حاضر برای گروه های پرخطر و کادر پزشکی مانند پرستاران و پزشکان که مستقیم با بیماران سروکار دارند، باید واکسن تهیه شود.

 

محرز در پاسخ به این سوال که آیا تزریق واکسن در کشورهای اطراف ما آغاز شده است یا نه، اظهار داشت: این کشورها واکسن چینی کرونا را می‌زنند. واکسن‌هایی که تائیدیه گرفته‌اند، فعلا در آمریکا و انگلیس تزریق شده و کانادا هم به تدریج درحال شروع تزریق واکسن است.

 

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار کرد: عربستان می‌خواهد واکسن تایید شده را سفارش دهد اما هنوز در دسترس این کشور قرار نگرفته است.

 

گفتنی است، محرز پیش از این اعلام کرده بود که تعداد داوطلبان برای شرکت در مرحله انسانی واکسن کرونا در کشور زیاد است اما افرادی می‌توانند در این آزمون انسانی شرکت کنند که کاملا سالم باشند، سابقه ابتلا به کووید-۱۹ نداشته باشند و بین ۱۸ تا ۵۰ سال سن داشته باشند.

 

به گفته وی، داوطلبان شرکت کننده در این مرحله از آزمایش واکسن ایرانی کرونا، تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند و هدیه‌ای نیز به آنها داده خواهد شد.

 

منبع: ایرنا 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه