بیانیه مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه در پی انتشار پیامک جعلی

بیانیه مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه در پی انتشار پیامک جعلی
کدخبر : 17486

پیامک ارسال شده به برخی افراد با موضوع ابلاغ الکترونیک قضایی جعلی است.

به گزارش رصداقتصادی به نقل از روابط عمومی مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه، اخیراً متنی با عنوان ابلاغ الکترونیک قضایی به صورت پیامک به برخی افراد ارسال و در آن خواسته شده جهت مشاهده شکایت در سامانه ابلاغ ثنا به آدرس اینترنتی اعلام شده وارد و مبلغی را پرداخت کنند.در پی ارسال این پیامک مرکز آمار و فناوری اطلاعات بیانیه ای به شرح ذیل صادر نمود:

 

به اطلاع مردم عزیز می رساند اخیرا اخبار جعلی متعددی مبنی بر صدور شکوائیه یا دادخواست جدید در سامانه ابلاغ قضایی و سامانه ثنا به صورت پیامکی و یا در فضای مجازی منتشر می گردد و از فرد دریافت کننده پیامک درخواست می گردد با مراجعه به یک صفحه جعلی برای مشاهده آن وجهی را بصورت الکترونیک پرداخت نماید.

 

این پیامک های جعلی که عمدتا با مبداء خارج از کشور تولید و از سرشماره های نامعتبر ارسال می گردد صرفا جهت کلاهبرداری و سرقت از حساب های بانکی افراد طراحی می شود و ارتباطی با دستگاه قضایی ندارد.

 

در ادامه آگاه سازی های پیشین به اطلاع کلیه هموطنان عزیز می رساند که در فرآیند سامانه ابلاغ الکترونیک و اطلاع رسانی های قضایی هیچ گونه وجهی بصورت اینترنتی دریافت نمی گردد و کلیه درگاه های دسترسی به سامانه های رسمی قوه قضائیه صرفا از طریق پایگاه adliran.ir در اختیار ذینفعان دستگاه قضایی قرار می گیرد. لذا خواهشمند است به منظور پیشگیری از هرگونه کلاهبرداری احتمالی، در هنگام مواجهه با این پیام های جعلی از بازکردن لینک های آلوده خودداری نموده و مراتب را سریعا به پلیس فتا گزارش نمائید.

 

همچنین در پیامک های اطلاع رسانی سامانه ابلاغ الکترونیکی ارسال شده از سرشماره های رسمی قوه قضائیه، هیچ لینکی جهت ورود به درگاه پرداخت بانکی وجود ندارد و برای مشاهده ابلاغیه های قضایی نیاز به هیچ گونه پرداخت وجهی وجود نخواهد داشت.

 

بار دیگر با تاکید بر لزوم هوشیاری شما عزیزان در خواست می نماید به محض دریافت چنین پیامک ها یا پیام های دیگری در همین موضوع در سایر رسانه های اجتماعی مراتب را جهت پیگیری و تعقیب کلاهبرداران به پلیس فتا گزارش نمایند.

 

سرشماره پیامک های ارسالی از سمت قوه قضاییه به شرح ذیل می باشد:

 

100049 و 1000490 تا 1000499 و 500049

 

مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه