افتتاح نخستین پایانه اختصاصی کالاهای متروکه کشور

افتتاح نخستین پایانه اختصاصی کالاهای متروکه کشور
کدخبر : 20147

​​معاون بهره برداری و فروش سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی نخستین پایانه اختصاصی کالاهای متروکه کشور افتتاح کرد و از برنامه ریزی برای تقویت زیرساخت‌ها به منظور کاهش رسوب کالا و تعاملات سازنده با بنادر خبر داد.

به گزارش  رصد اقتصادی و به نقل از روابط عمومی سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، حسین میرمعینی معاون جمع آوری و فروش اموال تملیکی در سفر به استان هرمزگان در راستای اجرای ماده 37 قانون امور گمرکی، نخستین پایانه اختصاصی کالاهای متروکه کشور را افتتاح کرد و  در جریان آخرین وضعیت تعیین تکلیف کالاها و اموال تملیکی این استان قرار گرفت.

میرمعینی به همراه مهدی فتحی مدیر جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان هرمزگان از پایانه جدید کانتینری اموال تملیکی این استان بازدید کرد که نخستین پایانه اختصاصی کالاهای متروکه در کشور بوده و به صورت آزمایشی راه‌اندازی شده و هدف آن تسریع در تعیین تکلیف کالاهای تملیکی است.

میرمعینی با اشاره به نقاط ضعف و کمبودهای پایانه کانتینری و همچنین توسعه مدیریت اموال تملیکی استان، عنوان کرد: مشکلات اموال تملیکی استان هرمزگان از جمله مسائل زیرساختی، کمبود نیروی انسانی متخصص و مشکلات مالی را در جلسه‌ با هیات مدیره مطرح خواهم کرد تا هرچه سریعتر مرتفع شود.

میرمعینی همچنین از انبارهای نگهداری کالاهای قاچاق در بندرعباس بازدید کرد و به منظور تسریع در روند به نتیجه رسیدن برنامه کاهش رسوب کالا، وضعیت پرونده‌ها و مشکلات ناشی از نگهداری آنها را مورد بررسی قرار داد.

در این بازدید چند پرونده کلان قاچاق کالا نیز که دارای مشکلات فنی و حقوقی بودند بررسی و دستورات لازم جهت تسریع در تعیین تکلیف آنها صادر شد.

 

تعیین تکلیف کالاهای رسوبی بندر شهید رجایی

همچنین در این سفر، معاون سازمان جمع اوری و فروش اموال تملیکی با علیرضا محمدی کرجی‌ران مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان دیدار و گفت‌وگو کرد.

محمدی کرجی ران با اشاره به روند تعیین تکلیف کالاهای رسوبی اظهار کرد: تعیین تکلیف کالاهای رسوبی بندر شهید رجایی روند سریعی ندارد زیرا با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم و از سازمان اموال تملیکی تقاضا داریم نسبت به تقویت زیرساخت‌ها و منابع انسانی مورد نیاز در راستای سرعت بخشیدن به تعیین تکلیف کالاهای رسوبی اقدامات لازم را انجام دهد.

میرمعینی نیز در همین راستا عنوان کرد: پیگیری‌های لازم جهت رفع این مشکل قطعا صورت خواهد گرفت و ما نیز خواستار تقویت روابط و همکاری‌های دو جانبه و تعاملات سیستمی با سازمان بنادر و دریانوردی هستیم.

شایان ذکراست پایانه فوق با پیگیری مجموعه قضایی استان هرمزگان، همکاری سازمان بنادر و دریانوردی، گمرک شهید رجایی بندرعباس و تلاش مجموعه اموال تملیکی استان هرمزگان راه اندازی و به بهره برداری رسیده است.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه