مراسم گرامیداشت روز خبرنگار به میزبانی فرماندهی نیروی انتظامی برگزار شد؛

بوسه رئیس پلیس کشور بر شانه اسکندری مدیرعامل هلدینگ رسانه ای پارسینه

بوسه رئیس پلیس کشور بر شانه اسکندری مدیرعامل هلدینگ رسانه ای پارسینه
کدخبر : 21434

فرمانده نیروی انتظامی در مراسم گرامی داشت روز خبرنگار بر شانه حمید رضا اسکندری، مدیرعامل هلدینگ پارسینه بوسه زد و از وی تجلیل کرد.

به گزارش شمانیوز: فرمانده نیروی انتظامی در آیین تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه بر شانه حمید رضا اسکندری، مدیرعامل هلدینگ پارس بوسه زد و از وی تجلیل کرد.

سردار اشتری در این مراسم، خبرنگاران را مطالبه گران صادق مردم از مسئولان توصیف و تصریح کرد که انسان‌هایی که رویداد‌های بزرگ را ثبت می‌کنند و انعکاس می‌دهند، امین مردم، مدافع عدالت و پل ارتباطی مردم با مسئولان و نهاد‌ها هستند.وی با اشاره به رویکرد رسانه‌ای نیروی انتظامی، همسویی و هم راستایی در کنار تعامل سازنده با رسانه‌ها را از رویکرد‌های جدی نیروی انتظامی خواند و تاکید کرد که پلیس این مهم را در سنوات اخیر اثبات کرده است.

 

 

*جامعه محوری و تقدم اصل پیشگیری اجتماعی بر انتظامی از رویکرد‌های جدی پلیس

سردار اشتری در ادامه مردمی بودن، جامعه محوری و تقدم اصل پیشگیری اجتماعی بر انتظامی از رویکرد‌های جدی پلیس خواند و با اشاره به نقش بستر ساز امنیت در توسعه همه جانبه، تاکید کرد که این امنیت مطلوب را مرهون تدابیر داهیانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، خون پاک شهدا و ایثارگری رزمندگان اسلام و جانبازان غیور و تلاش نیرو‌های نظامی و انتظامی و پشتیبانی مردم از نظام و انقلاب هستیم.

 

فرمانده نیروی انتظامی در بخش دیگری از سخنان با اشاره به تهدیدات پیرامونی کشور و توطئه‌های دشمنان، استکبار و ایادیش بر لزوم حفظ امنیت با ثبات و مطلوب حاکم بر کشور تاکید کرد و گفت که همه باید برای حفظ و توسعه این امنیت با ثبات کمک کنیم تا پایدار، مداوم و رو به توسعه و تقویت باشد.

 

1

 

 

*پشتیبانی از پلیس به نفع آحاد مردم و جامعه است

وی پلیس را در خدمت مردم و جز لاینفک زندگی مردم و جامعه خواند و با بیان این که «پشتیبانی از پلیس به نفع آحاد مردم و جامعه است» خاطر نشان کرد که ماهیت ماموریت‌های پلیس به شئون مختلف زندگی مردم گره خورده و تعطیل بردار نیست، حمایت از پلیس به معنای ارتقاء امنیت و آرامش مردم وتقویت نظم و امنیت است چراکه نتیجه ماموریت‌های ما در زندگی مردم اثر مستقیم دارد.

سردار اشتری با اشاره به حضور گسترده و موثر پلیس در اقصی نقاط کشور از مرز تا مرکز، یاد آور شد که نیروی انتظامی در ۸ هزار و ۷۵۵ کیلومتر از مرز‌های آبی، خشکی و ... هوشیارانه و فعالانه حضور دارد و به این خدمت افتخار می‌کند.

فرمانده نیروی انتظامی در ادامه با تشریح ویژگی‌های پلیس بیان کرد: امروز پلیس مقتدر، مهربان و هوشمند است و برای تحقق پلیس در تراز انقلاب اسلامی تلاش می‌کنیم، اصحاب رسانه نیز باید همراهی کنند تا تصویری مقتدر توام با رافت و عدالت از پلیس در جامعه منعکس شود.

 

 

2

 

 

* نباید یک رفتار اشتباه را به مجموعه عظیم نیروی انتظامی تعمیم داد

وی با اشاره به تنوع و گستردگی ماموریت‌های ناجا نیز عنوان کرد که در جریان اجرای ماموریت‌ها ممکن است قصور یا اشتباهی از سوی یکی از نیرو‌ها سر بزند که نباید یک رفتار اشتباه یا اشکال در شیوه اجرای ماموریت را به آحاد کارکنان خدوم و ایثارگر ناجا و مجموعه عظیم نیروی انتظامی تعمیم داد.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه نسبت به اشتباهات کاری یا رفتاری برخی از همکاران نه تنها بی تفاوت نیستیم بلکه از مردم عذرخواهی کرده ایم و برخورد‌های لازم با فرد خاطی صورت گرفته، خاطر نشان کرد: در تنوع و تکثر ماموریت‌های پلیس نمی‌توان از این دست اتفاقات ناگریز شد هر چند معتقدیم که حتی یک مورد هم زیاد است.

 

 

3

 

*تعریف رسانه به عنوان تریبون مفهوم آفرین و ارزش ساز

سردار مهدی حاجیان، معاون اجتماعی و سخنگوی ناجا نیز در این مراسم ضمن تشریح اولویت‌های رسانه‌ای نیروی انتظامی، از رسانه به عنوان یک تریبون مفهوم آفرین و ارزش ساز در ایجاد افکار عمومی و احساس ملی و به عنوان ابزاری در حوزه جنگ نرم و جنگ رسانه، ارزشمند و مورد توجه نام برد و تاکید کرد که ماموریت ناجا در حوزه نظم و امنیت است و با توجه به نوع ماموریت، ضرورت دارد تا رویکرد‌های رسانه‌ای خود را برای افزایش سرمایه‌های اجتماعی در راستای تحقق فرامین مقام معظم رهبری و همچنین در راستای رسیدن به اهداف سازمانی در پیش بگیرد.

وی اولویت اول نیروی انتظامی را تعامل همه جانبه و هم سو با اصحاب رسانه خواند و گفت که حفظ نظم، امنیت و جان و مال و ناموس مردم در حوزه ماموریتی بسیار خطیر و نیازمند نقش آفرینی سازنده رسانه در حوزه امنیت است.

سردار حاجیان ادامه داد: اصل تقدم پیشگیری اجتماعی بر پیشگیری انتظامی و همچنین تقدم امنیت نرم در برابر امنیت سخت از دیگر رویکرد‌های رسانه‌ای ناجاست؛ امروز در جنگ شناختی و جنگ نرم و عملیات روانی دشمن به شدت فعالیت می‌کند و به دنبال این است که این امنیت مثال زدنی جمهوری اسلامی ایران را خدشه دار و احساس ناامنی را به جامعه القا کند.

در این مراسم، علاوه بر تجلیل از مدیرعامل هلدینگ رسانه‌ای پارسینه، از حجت الاسلام و المسلمین " موسوی مقدم " قائم مقام سازمان صدا و سیما، مدیران برخی خبرگزاری‌ها از جمله؛ تسنیم، فارس، ایرنا، ایسنا و... مدیران پخش شبکه‌های مختلف صدا و سیما و برخی خبرنگاران و اصحاب رسانه نیز تجلیل صورت گرفت.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه