گزارش عملکرد اداره کل فراهم آوری

تعداد 55 مجموعه خاص به سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران اهدا شد

کدخبر : 22750

​مجموعه ای از منابع کتابی و غیر کتابی شامل کتاب، نشریات، پایان نامه و منابع غیر کتابی از سال 1397 تا نیمه نخست سال جاری به سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران اهدا شده است که در آمار منابع اهدایی، تعداد 55 مجموعه خاص وجود دارد.

به گزارش خبرنگار رصد اقتصادی، فرناز محمدی معاون اداره کل فراهم آوری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با اعلام این خبر گفت: براساس آمار موجود در اداره کل فرآهم آوری، مجموعه های خاص اهدایی شامل 50 هزار و 987 نسخه کتاب، 3 هزار و 617 نسخه نشریه، 272 نسخه پایان نامه و یک هزار و 758 نسخه منبع غیرکتابی از فرودین ماه سال 1397 تا نیمه نخست سالجاری به این سازمان اهدا شده است.

محمدی ادامه داد: طی این بازه زمانی، یک میلیون و 814 هزار و 452 نسخه منبع کتابی و غیرکتابی توسط افراد حقیقی و ناشرین خصوصی به سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران اهدا شده است که از این تعداد، 55 مجموعه مربوط به مجموعه های خاص می شود.

معاون اداره کل فراهم آوری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران اظهار داشت: مجموعه های خاص، شامل کتابخانه های شخصی افراد می شود و این مجموعه در جهت تقویت و تکمیل منابع این سازمان برای بهره مندی دانشجویان، پژوهشگران و دیگر اهالی علم و دانش به این سازمان اهدا می شود.

وی تصریح کرد: همچنین منابع تکراری و مازاد از مجموع اهدایی ها به جامعه هدف از جمله کتابخانه ها و مدارس مناطق کم برخوردار، روستایی، مرزی و جنوبی کشور ارسال می شود.

فرناز محمدی گفت: بیشترین منبع اهدایی مربوط به مجوعه مرحوم حجت الاسلام میرزا محمد علی انصاری است که شامل 7 هزار و 824 هزار نسخه  می شود و اهدای 15 نسخه کتاب نفیس و ارزشمندِ نکیسا هومن نیز دیگر مجموعه خاص اهدایی به این سازمان است.

گزارش: دانیال بهرامی


 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه