رپرتاژ اگهی /

معرفی دانشگاه هاروارد

معرفی دانشگاه هاروارد
کدخبر : 24464

دانشگاه هاروادر دانشگاهی خصوصی است که در شهر کمبریج در ایالت ماساچوست ایالات متحده ی آمریکا قرار گرفته است .

دانشگاه هاروارد یکی از قدیمی ترین و بهترین دانشگاه ها در سراسر جهان است که هر دانشجویی آرزو دارد در آن تحصیل کند . این دانشگاه در سال 1636 تاسیس شده است که امروزه 36 هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند و دارای 2400 کارمند نیز می باشد .

این دانشگاه تا کنون 49 جایزه ی نوبل را دریافت کرده است . هم چنین شعبه هایی را در کشوره های قاره ی آسیا همچون کره جنوبی ، ژاپن ، چین ، آفریقای جنوبی و کشور های اروپایی همچون یونان و اوکراین دارد .

دانشکده های هاروارد

دانشگاه هاروارد 9 دانشکده ی اصلی دارد که بیش تر از 160 رشته در آن جا آموزش داده می شود . این دانشگاه در مقطع کارشناسی 46 رشته ، در مقطع کارشناسی ارشد 134 رشته ، در مقطع دکتری 32 رشته ی تحصیلی دارد .

از مهم ترین دانشکده های هاروارد می توان به دانشکده های زیر اشاره کرد :

دانشکده هنر و علوم

دانشکده پزشکی

مدرسه کسب و کار

دانشکده الهیات

دانشکده معماری

دانشکده حقوق

دانشکده آموزش

مدرسه ی جان اف کندی دانشگاه هاروارد

موسسه ی مطالعات پیشرفته ی ردکلیف

موزه و کتابخانه ی دانشگاه هاروارد :

این دانشگاه دارای موزه های زیادی است که از مشهورترین موزه ی آن می توان از موزه ی هنر فوگ نام برد که دارای مجسمه ها و تابلوهای قرن 18 و 19 آمریکا است .

هم چنین کتابخانه ی این دانشگاه  قدیمی ترین و بزرگ ترین کتابخانه ی جهان به شمار می رود که بیش تر از 14 میلیون و 500 هزار جلد کتاب و رساله در کتابخانه ی این دانشگاه قرار دارد .کتابخانه ی هاروارد 79 کتابخانه ی جداگانه دارد که شامل 20 میلیون کتاب است .

مشهورترین دانشجویان دانشگاه هاروارد :

تئودور روزولت

جان اف کندی

بان کی مون

ال گور

باراک اوباما

جورج واکر بوش

بینظیر بوتو

فردریک پرنسس دانمارک

بیل گیتس

مارک زاکربرگ

انتشارات دانشگاه هاروارد :

انتشارات این دانشگاه در 13 ژانویه ی سال 1912 به وجود آمد که اکنون رئیس آن ویلیام سیسلر است و تا سال 2005 ، 220 کتاب منتشر کرده بود .

انتشارات دانشگاه هاروارد کتاب دایناسورها در کومه ی علف خشک به تاریخ طبیعی واکنش نشان می دهند اثر استفن جی گولد و کتاب دوران سکولار اثر چارلز تیلور  را  منتشر کرد که بیش تر از 60 هزار نسخه به فروش رفت .

اما کتاب سرمایه در قرن بیست و یکم اثر توماس پیکتی بیش تر از 80 هزار نسخه به فروش رفت در حالی که 12 هزار نسخه از کتاب الکترونیک این کتاب نیز در سایت آمازون به فروش رفته است . علت خرید کتاب و استقبال مردم آمریکا از آن مصاحبه با تایمز و پست است .

 به گفته ی تایم این کتاب اولین کتاب دانشگاه هاروارد است که به پرفروش ترین کتاب تبدیل شده است . با وجود این که نسخه ی الکترونیک این کتاب وجود دارد اما مردم منتظر نسخه ی چاپی آن می مانند .

مدرسه ی پزشکی هاروارد :

مدرسه ی پزشکی هاروارد یکی از برترین دانشکده های پزشکی در جهان است . این مدرسه در شهر بوستون ایالت ماساچوست ایالات متحده ی آمریکا قرار گرفته است .

این دانشکده در سال 1782 تاسیس شده و سومین مدرسه ی پزشکی قدیمی در آمریکا به شمار می رود .

در این دانشکده تمامی دوره های پزشکی عمومی و پزشکی تخصصی ارائه می شود .

رشته های تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد مدرسه ی پزشکی عبارتند از :

عملیات خدمات بالینی ، اخلاق زیستی ، کیفیت مراقبت های بهداشتی و ایمنی ، انفورماتیک بیومدیکال ، ایمن شناسی ، تحقیقات بالینی ، ارائه ی بهداشت جهانی ، آموزش پزشکی

رشته های تحصیلی مقطع دکتری مدرسه ی پزشکی هاروارد عبارتند از :

بیوفیزیک ، علوم بیومدیکال و بیولوژیکی ، بیو انفورماتیک و ژنومیک یکپارچه ، علوم عصب ، بیولوژی شیمیایی ، بیولوژی سیستم ها ، ویروس شناسی ، تکنولوژی در علوم زیستی گفتاری و شنوایی ، دسته بندی علوم پزشکی

تحصیل در دانشگاه هاروارد :

در ابتدا فرد باید مدارک خود را بررسی کند و مدارک را تکمیل کند سپس اقدام به ثبت نام نماید . فارغ التحصیل شدن از دانشگاه هاروارد در آینده ی شغلی و تحصیلی شما تاثیر زیادی دارد . پس اگر شما در مسیر این دانشگاه سختی هایی را پشت سر می گذارید مطمئن باشید که در آینده نتیجه ی آن را خواهید دید .

دانشگاه هاروارد یکی از برترین دانشگاه های جهان به شمار می رود پس برای قبولی در آن دانشجویان باید یک رزومه ی بسیار قوی داشته باشند تا بتوانند وارد این دانشگاه بشوند . اما نگران نباشید ورود به این دانشگاه و تحصیل در آن غیر ممکن نیست زیرا تاکنون دانشجوهای ایرانی زیادی در این دانشگاه تحصیل کرده اند .

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه