رپرتاژ اگهی /

نوحه های مخصوص و معروف ایام فاطمیه

نوحه های مخصوص و معروف ایام فاطمیه
کدخبر : 24484

همراهی با مراسمات و برنامه های مذهبی یکی از مواردی است که موجب فراهم شدن آرامش خاطر برای لحظات ما شیعیان می باشد.

یکی از مهمترین مراسمات و دهه هایی که شیعیان را بسیار متاثر می کند، ایام فاطمیه می باشد. برای همراهی با این ایام می توان به دانلود مدّاحی جدید مناسب با ایام فاطمیه پرداخت. با مدّاحی ایام فاطمیه حال و هوای ما نیز دگرگون می شود و لحظاتی را می توانیم در این شرایط کرونایی حتی در تنهایی خود به عزاداری بپردازیم. همراهی کردن با مدّاحی ایام فاطمیه در کنار نوحه ایام فاطمیه جدید، می تواند هم موجب برقراری حال و هوای این مراسمات در سال های قبل باشد، هم اینکه ما فضیلت این ایام را به راحتی از دست نداده ایم و در آن شریک بوده ایم.

همراهی با ایام فاطمیه در روزهای کرونایی

درست است که شرایط امروز کشور به گونه ای است که برگزاری مراسمات به صورت دسته جمعی محدود شده است و نمی توان در آنها حضور پیدا کرد، اما با دانلود مداحی جدید از بزرگان و اساتید این حوزه کمک می کند که حال و هوای عزاداری نیز، مناسب تغییرات باشد و با گوش دادن به مدّاحی ایام فاطمیه این حس در ما بوجود آید که امسال به صورت تازه و زنده در این مراسمات حضور داریم و سعادت همراهی در عزاداری ایام فاطمیه را از دست نداده ایم. ایام فاطمیه از سال ها و قرنها پیش عجین شده است با ذکر مصیبت وارد شده و نوحه خوانی مداحان بزرگ که درس بزرگواری بانو را به نسل های بعد منتقل می کنند. در کنار مداحی ایام فاطمیه و سینه زنی در این ایام، نوحه ایام فاطمیه نیز چشمان ما را گریان خواهد کرد تا بر آنچه هستیم و بوده ایم اشک بریزیم و خجل از کم کاری خود در راستای دین و مذهب باشیم.

عزاداری فردی در ایام فاطمیه

این روزها هر کس در هر جایی می تواند به تنهایی خود مکتبی برای برگزاری مراسم باشد. ماشین، خانه، محل کار همه جا می توانند محلی برای همراهی سوگ این بانوی بزرگ اسلام باشند و با دانلود مداحی جدید و گوش کردن به نوحه ایام فاطمیه، ما نیز در فیض مراسم شریک باشیم. مراسمی که هریک از ما خود بانی آن، گریه کن آن و حاجتمند آن خواهیم بود. آنچه تکنولوژی و امکانات امروزی برای ما ایجاد کرده را باید قدر دان باشیم که در هر لحظه و شرایطی دل ما را به احساس مراسم پیوند می زند و کافی است اگر از مراسمات دور هستیم، در هر نقطه ای با دانلود مداحی جدید و همراهی و سینه زنی با مداحی ایام فاطمیه و اشک ریختن در کنار گوش دادن به نوحه ایام فاطمیه، خود را شریک غم عالمگیر گردانیم. باشد که ما هم دیده شویم و ارادت خود را به خاندان پاک و مطهر پیامبر اسلام نشان دهیم و بگوییم همچنان در مسیری که در آن بدنیا آمده ایم، با تمام وجود و احساس و محکم تر از قبل گام خواهیم برداشت.

درک و شعور مضاعف با همراهی ایام فاطمیه

ایام فاطمیه یک مراسم مذهبی بدون شعور و درک نیست. این مراسم سال به سال باید با شناخت بهتر، درک عمیق تر، همراه با توجه به انسانیت در کنار کمک به همنوع باشد. این امر میسر نمی شود، مگر اینکه با دانلود مداحی جدید و گوش کردن به مداحی ایام فاطمیه و آنچه اتفاق افتاده است و آنچه شرایط روز جامعه ایجاد می کند به آن توجه شود، به درک بالاتری از این ایام دست پیدا کنیم. همانطور که آن بزرگواران در زمان حیات خود از همه چیز برای انسانیت و بقای دین گذشتند، ما با غرق شدن در نوحه ایام فاطمیه به صورت کامل به درک لحظات برسیم و برای بقای انسانیت تلاش کنیم. آنچه ما را از اصل خویش دور کرده است و در این زندگی پر رنگ و برق دنیایی گرفتار کرده است، دور شدن از همراهی نوحه ایام فاطمیه می باشد. اما بیایید نگذاریم حالا که کرونا باعث ایجاد دوری انسان ها از یکدیگر گردیده است، دل هایمان نیز از شور و شعور فاطمیه دور بماند و این ایام را بدون درک و شنیدن مداحی ایام فاطمیه و اشک ریختن در گوش جان سپردن به نوحه ایام فاطمیه، سپری کنیم.

ایام فاطمیه نقطه عطفی در تاریخ اسلام

تاریخ اسلام پر از اتفاقات مختلف و حوادث بزرگ بوده است که هر کدام در جای خود تاثیر بزرگی در تاریخ و ادامه اسلام گذاشته است. اما حادثه ای که نتیجه آن از دست دادن بزرگ بانوی اسلام شده است و امروز از آن به عنوان ایام فاطمیه یاد می کنیم، تاثیری متفاوت، جانسوز و تفکر بر انگیز بر دین ما و جامعه جهانی نهاده است. آنجایی که یک بانوی بزرگ و دختر پیامبر مسلمین، در جوانی دنیای فانی را رها می کند و جان خود را در راه دین و اسلام از دست می دهد. این اتفاقات تاریخی با دانلود مداحی جدید که بتواند ما را همراه با مداحی ایام فاطمیه آگاه سازد، بسیار با ارزش تر خواهد بود. نوحه ایام فاطمیه ما را از آنچه باید بدانیم آگاه می سازد و تفکر ما را به سمت بزرگداشت این ایام می برد. نوحه ایام فاطمیه جدید به ما می گوید وقت آن است که در عهد خود تجدید بیعت کنیم و دوباره با تمام توان محکم و مقتدر در برابر هر آن چیزی که دین و اسلام را به خطر می اندازد بایستیم. آنچه ما از اسلام و دین الهی داریم همه وام دار این بانوی بزرگوار است. حالا باید در یک جبهه و هم نوا با مداحی ایام فاطمیه و گوش سپار به نوحه ایام فاطمیه، هرچه داریم در کف دست قرار دهیم و برای حفظ آنچه برای ما باقی گذاشتند، با جان و دل تلاش کنیم.

ایام فاطمیه، روزهای با ارزشی است که باید ثانیه ثانیه آن را ارزش نهاده و با نوای مداحی ایام فاطمیه همراهی کنیم. شاید بتوانیم در اشک هایی که همراه نوحه ایام فاطمیه می ریزیم، دل خود را سبک کرده و از آنچه در پیش رویمان قرار دارد نترسیم و شجاعانه، در نوای مداحی ایام فاطمیه به سمت جلو حرکت کنیم. چرا که این اسلام به سختی به ما رسیده است و ما نیز به هر سختی که باشد باید آن را به نسل های بعد منتقل کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه