رپرتاژ اگهی

راهنمای یک سفر ارزان و مقرون به صرفه با لیدوماتریپ

راهنمای یک سفر ارزان و مقرون به صرفه با لیدوماتریپ
کدخبر : 26227

هانس کریستین اندرسون، خالق داستان جوجه اردک زشت در جایی گفته بود "سفر کردن برای زندگی کردن است". شکی نیست که ما سفر می کنیم تا انرژی بیشتری برای ادامه زندگی به دست بیاوریم. پس هر چه بیشتر سفر کنیم، روحیه بهتری هم خواهیم داشت، اما هزینه های بالای سفر آن هم در این روزها این امکان را به ما نمی دهد. یک سفر کوتاه به شمال کشور را در نظر بگیرید. از همان لحظه اجاره ویلا شمال تا خرج خورد و خوراک و خرید و تفریح، وقتی هزینه همه این ها را حساب کنید ممکن هست حتی از سفرتان منصرف شوید.

هانس کریستین اندرسون، خالق داستان جوجه اردک زشت در جایی گفته بود "سفر کردن برای زندگی کردن است". شکی نیست که ما سفر می کنیم تا انرژی بیشتری برای ادامه زندگی به دست بیاوریم. پس هر چه بیشتر سفر کنیم، روحیه بهتری هم خواهیم داشت، اما هزینه های بالای سفر آن هم در این روزها این امکان را به ما نمی دهد. یک سفر کوتاه به شمال کشور را در نظر بگیرید. از همان لحظه اجاره ویلا شمال تا خرج خورد و خوراک و خرید و تفریح، وقتی هزینه همه این ها را حساب کنید ممکن هست حتی از سفرتان منصرف شوید. 

طبیعتا برای اینکه بتوانیم بیشتر سفر کنیم باید کمتر هزینه کنیم اما مگر می شود؟ شاید باورش برایتان سخت باشد اما به تعداد آدم های روی زمین راه برای سفر ارزان وجود دارد. در ادامه این مطلب چند راه برای کاهش هزینه های سفر را برای شما آورده‌ایم تا بتوانید سفری ارزان تر را تجربه کنید. 

در ایام پیک سفر نکنید. 

یکی از رسوم اشتباهی که در کشور ما جا افتاده این است که هرچه نقاضا برای یک موضوع بیشتر می شود، در عرضه مشکلات بیشتری خواهیم داشت. به زبان ساده تر وقتی یک چیزی مشتریان بیشتری داشته باشد، قطعا و یقینا ظرف مدت کوتاهی گران تر می شود. در مورد سفر و به خصوص اجاره اقامتگاه هم همین است. در ایام پیک که مسافران زیادی به شهرهای توریستی می روند قیمت همه چیز به یک باره افزایش می یابد. 

این گرانی ها نه تنها مسافران بلکه مردم محلی را نیز تحت فشار قرار می‌دهد. یکی از آزار دهنده ترین آشفتگی ها برای مسافران همین آشفتگی نرخ اجاره بهای اقامتگاه هاست. مسافران شمال کشور در انتخاب محل اقامت به چندین دسته تقسیم می شوند. بزرگ ترین گروه کسانی هستند که برای گذراندن تعطیلات اقدام به اجاره ویلا یا سوئیت می کنند. برای مثال ترافیک و حجم زیاد مسافران در برخی از مقاطع سال به سمت رامسر چنان زیاد است که فرصت را برای برخی از افراد سودجو فراهم می کند. به این ترتیب دیگر اجاره ویلا در رامسر ارزان سخت می شود. 

همچنین عدم نظارت موثر بر روی قیمت گذاری توسط صنوف مختلف و نهادهای اثر گذار باعث آشفتگی و سردرگمی مردم در بازار خدمات شده می شود. 

با استفاده از پلتفرم های رزرو آنلاین، اجاره ارزان تر را تجربه کنید. 

 

استارتاپ ها و شرکت های بسیاری به منظور رفع این مشکلات و دغدغه های مسافران شکل گیری و آغاز به کار کردند. به طوری که دیگر دست دلالان کوتاه شده و نمی توانند با هر نرخی که دلشان می خواهد خانه‌ها را اجاره دهند. کافی است شما یکی از این وبسایت های معتبر را پیدا کرده و از این پس اجاره اقامتگاه های سفرتان را از طریق همان وبسایت انجام دهید. 

برخی افراد همچنان بر این باورند که روش های سنتی در هر موردی ارزان تر و مقرون به صرفه تر هستند. اما این تصوری اشتباه است. استفاده از خدمات رزرو آنلاین مثلا اجاره ویلا در آستارا پیش از سفر نه‌ تنها هزینه‌ های شما را زیاد نمی‌کند، بلکه گاهی تخفیف‌ هایی در سایت ها قرار می گیرد که می‌تواند هزینه‌ های اقامتتان را تا حد زیادی کاهش دهد. 

در انتخاب اقامتگاه دقت کنید 

حتما خودتان می دانید که هزینه رزرو یک اتاق در هتل به مراتب بیشتر از اجاره سوئیت و انواع دیگر واحدهای اقامتی است. از طرفی با توجه به امکاناتی که در یک ویلا یا سوئیت در اختیارتان قرار می گیرد و مقایسه با امکانات هتل می توانید به راحتی به این نتیجه برسید که اجاره ویلا و سوئیت مقرون به صرفت تر است. می بینید که اجاره ویلا در بندر انزلی هزینه کمتری نسبت به رزرو هتل خواهد داشت. همچنین شما با اجاره سوئیت این امکان را هم دارید که خودتان آشپزی کنید و هزینه های غذا و رستوران از لیستتان حذف می شود. 

معمولا در شهرهای شمالی برای اجاره سوئیت و ویلاهای ساحلی باید اجاره‌ بهای بیشتری بپردازید. پس در صورتی که می‌خواهید هزینه‌های سفرتان را کاهش دهید بهتر است به جای اجاره ویلای ساحلی به سمت اقامتگاه‌ هایی در مرکز شهر و نزدیک به مراکز تفریحی، مراکز خرید، رستوران‌ها و جاذبه‌های توریستی خودتان را از شر هزینه‌های بالای حمل ‌و نقل درون‌ شهری نجات دهید. 

توجه به چشم‌انداز ویلا، متراژ، تعداد اتاق‌خواب، امکانات داخلی و ... از مواردی هستند که روی قیمت ها تاثیر می گذارند. 

کار سامانه های رزرو آنلاین اقامتگاه چیست؟ 

این استارتاپ ها با ساخت یک بازی دو سر بُرد، در مرحله اول یک درآمد پایدار برای صاحبان ملک ایجاد کردند و در مرحله دوم توانستند هزینه های اقامت را تا حدودی کاهش دهند. امروزه خانه ها یا فضاهای خالی بسیاری وجود دارد که هیچ استفاده ای از آن ها نمی شود، سامانه های رزرو آنلاین با وصل کردن صاحبان این خانه ها به مسافرانی که به دنبال محل اقامت می گردند درواقع به هر دو گروه کمک می کنند. بنابراین با این شیوه هم صاحب خانه یک درآمد جدید برای خود ایجاد می کند و هم مسافر علاوه بر هتل یا پارک یک انتخاب عالی دیگر نیز پیش روی خود دارد. به این ترتیب دیگر برای اجاره ویلا در رشت نیازی نیست هزینه های گزافی که دلالان از شما می خواهند را بپردازید. 

 

وبسایت گردشگری لیدوماتریپ امکان اجاره ویلا و انواع اقامتگاه را در تمام شهرها و اکثر روستاهای کشور برای شما فراهم آورده است. به طوری که شما می‌توانید بعد از ورود به سایت و انتخاب شهر مقصدتان، تنها در چند دقیقه اطلاعات مربوط به انواع اقامتگاه‌ها (ویلا، سوئیت، هتل، هتل آپارتمان، اقامتگاه بومگردی) را مشاهده کنید. بعد از مطالعه‌ی اطلاعات کامل شامل محدوده مکانی، ویو، امکانات، تعداد اتاق خواب، ظرفیت، تعداد دفعات رزرو و نظرات مسافران قبلی و نیز بعد از مشاهده‌ی تصاویر مربوط به هر اقامتگاه تصمیم خود را بگیرید و اقامتگاه مورد نظرتان را رزرو کنید. 

همچنین اگر در مسیر انتخاب و رزرو اقامتگاه به مشکلی برخوردید می توانید با شماره موجود در سایت که مربوط به تیم فروش و پشتیبانی لیدوماتریپ هستند تماس حاصل فرمایید و به صورت 24 ساعته از خدمات پشتیبانی سایت استفاده کنید. 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه