رپرتاژ اگهی

عوارض لیفت صورت

 عوارض لیفت صورت
کدخبر : 28280

جراحی لیفت صورت از جمله عمل های زیبایی است که موجب جوان سازی پوست صورت می شود و مزایای بسیاری دارد. با وجود اینکه این عمل جراحی بسیار ایمن می باشد اما مانند هر عمل جراحی دیگر لیفت صورت نیز ممکن است با عوارضی همراه باشد. به همین دلیل در ادامه سعی داریم عوارض لیفت صورت را برای شما بیان کنیم تا با انتخاب بهترین جراح و توصیه های مهم دکتر شیرزادگان از عوارض جدی لیفت صورت پیشگیری نمایید و یا با ارائه راهکارهایی موجب بهبود و درمان این عارضه ها شوید.

 

عوارض شایع لیفت صورت

کبودی بعد از جراحی لیفت صورت

کبود شدن بعد از جراحی لیفت مانند بسیاری از عمل های جراحی امری طبیعی است و احتمال ایجاد کبودی در بسیاری از افراد وجود دارد. این نوع از کبودی ها در افرادی که پوست نازکی دارند ، بیشتر دیده می شود. خوشبختانه این کبودی ها با انجام توصیه ها و مراقبت ها بعد از 3 الی 4 هفته به صورت کامل برطرف می شود. همچنین احتمال کبودی در افرادی که از داروهای ضد انعقاد خون مانند آسپرین یا هر داروی دیگر استفاده می کنند ، بیشتر است. افرادی که فشار خون بالا دارند نیز شانس کبودی بیشتری بعد از جراحی لیفت صورت دارند. طبق توصیه های دکتر شیرزادگان در خصوص پیشگیری و برطرف کردن کبودی ها می توانید از خوراکی هایی مانند کرفس و آناناس استفاده کنید. کمپرس یخ ، استفاده از داروهای موضعی تجویز شده ، نحوه صحیح خوابیدن نیز می تواند در کاهش کبودی ها موثر باشد.

احساس درد از دیگر عوارض لیفت صورت

مانند هر جراحی دیگر ممکن است بعد جراحی لیفت صورت یا لیفت شقیقه و ابروها  تا حد زیادی احساس درد داشته باشید ، البته لازم به ذکر است که درد بعد از جراحی لیفت صورت برای بیشتر افراد قابل تحمل می باشد. این مسئله کاملا طبیعی است و جای نگرانی وجود ندارد. در بیشتر موارد این درد با مصرف مسکن ها قابل کنترل است و تسکین پیدا می کند. معمولا افراد بعد از 3 روز شاهد کاهش دردها خواهند بود. توجه داشته باشید در صورتی که فرد درد بسیار شدیدی را تحمل می کند به نحوی که با مصرف مسکن نیز درد آرام نمی شود ، اصلا طبیعی نبوده و لازم است حتما به پزشک اطلاع دهید.

بی حسی پوست صورت

به دلیل تورم بعد از جراحی در صورت ، ممکن است شما قدری احساس بی حسی درنواحی مختلف صورت خود داشته باشید. خوشبختانه همین بی حس شدن به دلیل تورم موجب می شود تا درد زیادی را بعد از جراحی لیفت احساس نکنید. بعد از برطرف شدن تورم ، بی حسی صورت نیز رفع خواهد شد و به حالت اولیه باز می گردد.

تورم در صورت

میزان تورم صورت بعد از جراحی لیفت معمولا کم است. اما در مواردی که همزمان با لیفت صورت جراحی های دیگری نیز انجام دهید ، تورم صورت بیشتر خواهد شد. افراد لاغر معمولا نگرانی در مورد این تورم ندارند و حتی برخی این تورم را که موجب پر شدن صورت می شود ، می پسندند. اما تورم در افرادی که صورت های پری دارند چندان خوشایند نیست. اما به هرحال این تورم ها گذرا بوده و بعد از مدتی بین 3 نهایت 4 هفته برطرف می شود.

نا همواری های بعد از جراحی لیفت صورت و گردن

از دیگر عوارض لیفت صورت به ایجاد ناهمواری های در پوست صورت و گردن می توان اشاره نمود. در برخی موارد ممکن است علت این ناهمواری و عدم تقارن به دلیل تورم در صورت اتفاق افتاده باشد. افرادی که به صورت همزمان همراه با جراحی لیفت صورت ، تزریق چربی یا ژل انجام می دهند ، ناهمواری های بیشتری دیده می شود که بعد از مدتی برطرف خواهد شد. در بیشتر موارد این ناهمواری ها بعد از عمل لیفت صورت دیده نمی شود و تنها زمانی که فرد بخش های از صورت خود را لمس می کند ، ممکن است بخش های سفتی را به صورت ناهمواری احساس نمایند. این نواحی سفت شده به دلیل تورم بافتی بعد از جراحی بوده که با از بین رفتن ورم ها نیز این ناهمواری ها از بین خواهد رفت. اما در صورتی که این ناهمواری ها بعد از بهبود تورم ها نیز ادامه داشته باشد ، به دلیل اشتباه و خطای پزشکی  بوده که ناشی از عدم انتخاب صحیح جراح متخصص می باشد.

غیر قرینگی های بعد از عمل

همانطور که اشاره شد تورم می تواند موجب غیر قرینگی و عدم تقارن صورت در برخی افراد شود. برخی از این غیر قرینگی ها حتی در حالت عادی صورت نیز دیده می شود اما برخی از غیر قرینگی ها ممکن است در حالت خندیدن یا صحبت کردن دیده شود. معمولا این غیر قرینگی بیشتر در اطراف چشم و لب ها دیده خواهد شد که به مرور بدون نیاز به درمان خاصی برطرف می شود.  ممکن است در برخی موارد برای بیمار انجام ماساژ یا فیزیوتراپی تجویز شود که برای برطرف شدن این موضوع بسیار کمک کننده است.

باقی ماندن جای بخیه در محل جراحی

در صورتی که عمل جراحی لیفت صورت خود را به پزشک متخصص بسپارید با ایجاد برش های دقیق در محل های خاص ، جای بخیه در داخل موها و یا پشت گوش مخفی می شود و به هیچ عنوان دیده نخواهد شد. همچنین این زخم ها به مرور با رعایت مراقبت ها بهبود پیدا می کند و محو می شود. در افراد سیگاری احتمال باقی ماندن اسکار در ناحیه جلو و پشت گوش وجود دارد. به همین علت  قبل ازعمل های جراحی لیفت صورت که توسط دکتر شیرزادگان انجام می شود به بیماران  توصیه می کنند حداقل 2 هفته قبل از جراحی مصرف سیگار را ترک نمایند و تا حد امکان از مصرف سیگار خودداری کنند. جای بخیه ها معمولا در روزهای اول جراحی به صورت قرمز دیده می شود اما بعد از مدتی رنگ آن تغییر می کند.

در ادامه لیستی از عوارض نادر جراحی لیفت صورت زمانی که جراحی توسط  افراد بی تجربه  انجام شود ، بیان شده است :

هماتوم

عفونت

آسیب به عضلات صورت

گسترش زخم ها

از بین رفتن موهای اطراف شکاف ایجاد شده

جابجایی محل رویش مو

آسیب دیدن شاخه های عصبی صورت

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه