رپرتاژ اگهی

10 هزینه پنهان مراسم عقد و عروسی

10 هزینه پنهان مراسم عقد و عروسی
کدخبر : 28480

جشن عروسی برای هر عروس و دامادی بسیار مهم است و بهترین روز زندگی آن‌ها محسوب می‌شود. چه مراسم عقد یا عروسی کوچک و با تعداد مهمانان کم و چه جشنی مجلل و با شکوه،  قرار است زیباترین لحظات زندگی شما در همین روز رقم بخورد. بنابراین هیچ یک از شما دوست ندارید به دلیل سهل انگاری در مدیریت بودجه این روز شاد را به خاطره‌ای تلخ برای خود بدل سازید. هزینه‌های جشن عروسی بسته به انتخاب‌ها و توقعات شما ممکن است بسیار متغییر باشند. بنابراین مدیریت مخارج و بودجه در برگزاری یک جشن عروسی خوب اولین گام بشمار می‌رود. به عبارت دیگر اگر نتوانید برای میزان پولی که قرار است در جشن عروسی خرج کنید برنامه‌ریزی درستی نداشته باشید، احتمالاً تمامی امور تا انتهای روزعروسی با مشکلات و مسائل مختلف پیش خواهند رفت.

هزینه عقد عروسی

ممکن است از نظر مالی مشکل خاصی برای شما وجود نداشته باشد، اما باز هم بدون مدیریت هزینه‌های عروسی قادر نخواهید بود تا به جشن رویایی خود برسید. با نگاهی به قیمت تالار‌ها، آتلیه‌های عروس و آرایشگاه‌های مختلف در می یابیم امروزه متوسط هزینه‌های یک مراسم ازدواج خوب افزایش چشمگیری یافته است. هر چه مدیریت شما برای بودجه‌ی عروسی کمتر باشد، پول بیشتری در جای نادرستی خرج خواهد شد. البته این نکته را نیز فراموش نکنید هزینه‌های مراسم ازدواج و برنامه‌ریزی درست برای بودجه آن چندان هم ترسناک نیست. با در نظر گرفتن چند نکته ساده شما می‌توانید به خوبی از پس برگزاری یک مراسم عروسی خوب برآیید. در ادامه به برخی از مهمترین هزینه‌های جشن عروسی و عکاسی از مراسم می‌پردازیم تا بتوانید در این زمینه تصمیمات بهتری بگیرید:

مخارج و هزینه‌های اصلی جشن عقد و عروسی

وقتی برای مخارج مراسم عروسی و پولی که قرار است خرج شود حد و مرز تعیین می‌کنید، در واقع برای خود یک راهنمای خوب در نظر گرفته‌اید. به این ترتیب اگر برای تمامی هزینه‌های اصلی یک لیست جامع در نظر بگیرید، در واقع مدیریت این مخارج بسیار ساده‌تر خواهند بود. با نگاهی به ادامه‌ی این مطلب شما می‌توانید با برخی از مهمترین و هزینه بر‌ترین بخش‌های جشن عروسی آشنا شوید و با موفقیت آن‌ها را سپری کنید. البته ما در این قسمت هزینه‌ها را برحسب درصد نوشته‌ایم. چرا که انتخاب‌های متنوعی پیش روی شما قرار دارد که ممکن است قیمت‌های بسیار متغییری نیز داشته باشد. این درصد‌ها با یکدیگر تناسب داشته و دیدگاهی کلی از هزینه‌های جشن عروسی به شما می‌بخشد:

هزینه تالار پذیرایی و باغ تالار عروسی، سی درصد

اجاره تالار پذیرایی و یا باغ تالار یا رزرو یک باغ عکاسی عروسی معمولاً بیشترین سهم را در میان مخارج مجلس عروسی دارد. شما هر تالاری را که برای مراسم عروسی خود انتخاب کنید، در آخر باید حداقل سی درصد بودجه خود را به آن اختصاص دهید. هزینه‌ی باغ تالار بسته به خدماتی که در نظر دارید ممکن است کاهش یا افزایش بیابد.

باغ عکاسی عروس

دروصتی که مراسم عقد جادگانه در یک سالن و محضر عقد داشته باشید، بودجه جداگانه ای برای این موضوع باید اختصاص دهید. در صورت اجرای عقد آریایی می بایست به مجموعه هزینه خواند آن را پرداخت نمایید.

پذیرایی، بیست و سه درصد

پذیرایی از مهمانان، چه برای شام و چه برای دیگر بخش‌های جشن، اهمیت بالایی دارد و بهتر است برای آن بودجه خوبی در نظر بگیرید. احتمالاً با پول کم نمی‌توانید غذای عالی برای شام جشن عروسی داشته باشید. به منظور پذیرایی شام از مهمانان جشن، مدیریت تالار پذیرایی معمولاً پکیج‌های متنوعی را برای عروس و داماد‌ها در نظر می‌گیرد. این یعنی شما می‌توانید با نگاهی کلی به بودجه‌ی خود از پکیج‌های اقتصادی و یا لاکچری متنوعی بهره ببرید. در صورتی که مراسم خود را به تشریفات مجالس می‌سپارید، آن‌ها خود بهترین انتخاب را برای میز شام و با توجه به بودجه شما در نظر خواهند گرفت. یکی از راه‌های صرفه‌جویی در هزینه‌های عروسی، حذف بخش برش کیک است.

گروه موسیقی، سیزده درصد

گروه موسیقی به شما کمک می‌کند تا جشن عروسی شادتر و متفاوتی داشته باشید، پس قطعاً ارزش صرف هزینه را دارد. برخی از عروس و داماد‌ها ترجیح می‌دهند پول کمتری را در سایر بخش‌های عروسی خرج کنند، اما در عوض گروه موسیقی خوب و حرفه‌ای استخدام نمایند که این تصمیم نیز کاملاً قابل درک است.

لباس عروس و کت و شلواری داماد، ده درصد

احتمالاً لباس عروس نیاز به صرف هزینه‌ی بیشتری از کت و شلوار داماد دارد. اما به طور کلی هزینه‌ی این لباس‌ها با یکدیگر ده درصد از کل بودجه شما را در بر خواهد گرفت.آرایشگاه عروس و داماد، ده درصد

هرچند انتخاب یک میکاپ آرتیست و شینیون کارعالی این روز‌ها برای عروس و داماد‌ها بسیار گران تمام می‌شود، اما می‌توان به طور متوسط ده درصد از کل بودجه عروسی را به این کار اختصاص داد.

آتلیه و باغ عکاسی عروس، ده درصد

هر آنچه که به عنوان هزینه‌های مراسم ازدواج در نظر گرفته‌اید یک طرف، آتلیه عکاسی نیز یک طرف. آتلیه عروس، عمارت عکاسی و باغ آتلیه عروس قرار است ماندگارترین تصاویر زندگیتان را رقم بزنند. پس بهتر است بخش قابل توجهی از بودجه جشن عروسی را به استخدام یک عکاس عروسی حرفه‌ای و کاربلد اختصاص دهید و از دیدن عکس‌های خود لذت ببرید.

بعضی از زوجین ممکن است در کنار عکاسی عروس تمایل داشته باشند تا عکاسی مدلینگ نیز داشته باشند که که در اینصورت هزینه های شما افزایش می یابد.

حلقه‌ها، هفت درصد

حلقه‌های عروسی نیز حداقل به هفت درصد از بودجه شما نیاز دارند. این حلقه‌ها را قرار است تا آخر عمر با خود داشته و نشانگر عشق شما باشند. بنابراین در انتخاب آن نهایت دقت را به خرج دهید. لازم نیست برای داشتن حلقه‌های عروسی شیک و زیبا پول زیادی خرج کنید. با بودجه‌ی کم نیز از عهده این کار بر خواهید آمد.

هزینه های جشن عروسی

گل‌آرایی، هفت درصد

گل‌آرایی این روز‌ها به یکی از بخش‌های جدا نشدنی از امور عروسی تبدیل شده است، به طوری که باید مقداری از بودجه خود را به آن اختصاص دهید. به علاوه، گل‌آرایی باعث می‌شود فیلم و عکس‌های زیباتری را از لحظه لحظه جشن خود داشته باشید. پس این مورد را هم به هزینه‌های واجب برای جشن عروسی اضافه نمایید.

کلیپ عروسی، شش درصد

این روز‌ها عروس و داماد‌ها دوست دارند کلیپ زیبای دو نفره خود را در تالار پذیرایی به نمایش بگذارند. برای اینکار نیز باید هزینه اضافه‌ای را بپردازید و پیش از روز جشن با آتلیه عروس خود برای گرفتن این کلیپ هماهنگ شوید.

هزینه استخدام تشریفات مجالس، پنج درصد

تشریفات مجالس تنها به پنج درصد از بودجه شما نیاز دارد، اما در عوض با صرف این هزینه شما از داشتن یک جشن بی‌نقص مطمئن خواهید شد. استخدام خدمات دهنده عروسی و تشریفات مجالس از استرس شما در جشن کاسته و به نظم آن می‌افزاید.

قیمت هزینه باغ عکاسی عروس

آتش بازی و مراسم‌های سرگرم‌کننده برای مهمانان، دو درصد

با شاخ و برگ دادن به جشن عروسی، حوصله مهمان‌ها هم سر نخواهد رفت. آتش بازی و دیگر مراسم‌های سرگرم‌کننده از هزینه‌های جشن عروسی قابل حذف هستند، اما جشن شما را از یکنواختی در می‌آورند.

هزینه ماشین عروس و گل‌آرایی آن، دو درصد

اگر دوست دارید ماشین عروس خود را کرایه نمایید، باید هزینه‌ای جداگانه برای آن در نظر بگیرید. بسته به نوع ماشین و مدل گل‌آرایی هزینه‌های این بخش نیز افزایش خواهد داشت.

هزینه تهیه کارت دعوت عروسی، دو درصد

کارت دعوت عروسی نیز بسته به مدل و تعداد جزو هزینه های اصلی جشن محسوب می شود و مقداری از بودجه شما صرف تهیه آن خواهد شد.

البته مواردی که پیش‌تر به آن‌ها اشاره کردیم جزء هزینه‌های اصلی هستند. اما شما باید مخارج دیگری را نیز در نظر بگیرید که شاید قبل از روز جشن به آن‌ها فکر نمی‌کردید. در ادامه نیز به برخی از هزینه‌های پنهان جشن عروسی می‌پردازیم.

 هزینه پنهان جشن عروسی

این روز‌ها برگزاری مراسم عروسی حتی در یک تالار پذیرایی ساده و یا باغ تالار معمولی نیز هزینه بر است. حال تصور کنید عروس و داماد‌ها در آستانه جشن عروسی و یا در روز جشن با هزینه‌های پنهان غیر منتظره‌ای مواجه می‌شوند که ممکن است دردسر به همراه داشته باشند. به طور کلی در بحث برنامه‌ریزی برای مراسم عروسی همیشه مدیریت بودجه حرف اول را می‌زند. حتی اگر از توان مالی بالایی برخوردار هستید باید هوای جیب خود را داشته باشید، در غیر این صورت احتمالاً بعد از جشن با فاکتور، قرارداد‌ها و فیش‌های پرداختی تنها می‌مانید که مبلغ آن‌ها خارج از تصورات شما بوده است!

هزینه‌های پنهان عروسی در واقع چندان هم پنهان نیستند. با نگاهی به تجربه سایر عروس و داماد‌ها و فضای مجازی به مخارجی در جشن عروسی پی می‌برید که احتمالاً قبلاً به ذهن شما خطور نکرده بود. همچنین می‌توانید با خواندن ادامه این مطلب از برخی از مهمترین و متداول‌ترین هزینه‌های جشن عروسی آگاه شوید و برنامه‌ریزی بهتری برای بودجه خود داشته باشید.

هزینه‌های پنهان جشن عروسی

اگر دوست ندارید با هزینه‌های جشن عروسی خود دچار مشکل شوید، بهتراست واقع بین باشید و تمامی مخارج را با تحقیق و بررسی کافی در نظر بگیرید. مخارج عروسی تنها به اجاره‌ی تالار و رزرو آتلیه عکاسی محدود نمی‌شوند. هر یک از بخش‌های مجلس عروسی ممکن است شامل هزینه‌های اضافه‌تری نیز باشند و شما را در روز جشن غافلگیر کنند. با این مطلب همراه شوید تا از هزینه‌های پنهان جشن عروسی اطلاعات کافی کسب نمایید

هزینه گروه موسیقی

پولی که صرف استخدام گروه موزیک می‌کنید احتمالاً هزینه برای حداقل امکانات را شامل می‌شود. یعنی اگر بخواهید آپشن‌ها و آلات موسیقی دیگری را به گروه موزیک خود اضافه کنید احتمالاً باید پول بیشتری نیز خرج کنید. البته اگر هماهنگی‌های گروه موزیک به عهده‌ی باغ تالار یا تشریفات مجالس باشد، نگرانی خاصی در این مورد وجود نخواهد داشت. چرا که آن‌ها هزینه‌ی آپشن‌های اضافه را با شما در میان می‌گذارند و نظر شما را نیز جویا می‌شوند.

هزینه‌ی شادباش فراموش نکن

پول شادباش یا همان شاباش انتها ندارد! پس باید مراقب این مورد باشید و با درایت و مدیریت اسکناس‌های جیب خود را خرج کنید. همچنین باید مبلغی را نیز به عنوان انعام به نیروی خدمات تالار پرداخت نمایید. خوشحالی بی‌حد شما در شب عروسی قابل درک است، اما اجازه ندهید این خوشخالی بیش از اندازه شما را از هزینه‌های پنهان عروسی غافل نماید.

هزینه ارسال کارت دعوت عروسی

حتی اگر خودتان قصد دارید کارت‌های دعوت عروسی را بین دوستان و آشنایان پخش کنید، باید هزینه‌ی مسیر و رفت و آمد را در نظر بگیرید. برخی از عروس و داماد‌ها خصوصاً در روز‌های نزدیک به جشن دچار مشکلات مالی زیادی می‌شوند و کوچکترین هزینه‌های اضافی نیز آن‌ها را با چالش‌های بزرگ درگیر می‌کند. پس از ابتدای برنامه‌ریزی برای جشن عروسی هزینه‌ی ارسال کارت‌های دعوت را نیز در نظر بگیرید. برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها همچنین می‌توانید کارت دعوت‌های آنلاین و الکتریکی را برای اعضای‌فامیل و دوستانتان ارسال نمایید.

ملزومات مربوط به لباس عروس

در بسیاری از موارد نمی‌توان به قیمتی که مزون لباس عروس در ابتدای کار می‌گوید اعتماد کرد. دوخت لباس عروس، خرید و یا حتی اجاره‌ی آن احتمالاً شامل هزینه‌های پنهانی برای سایز کردن لباس و ایجاد تغییرات ریز و درشت در تزیینات می‌شود. شاید دوست داشته باشید کمی به مروارید دوزی‌های لباس عروس خود اضافه کنید و یا برای آن یک کت بدوزید تا در مواقع لزوم لباس عروس پوشیده داشته باشید. همه این موارد مربوط به لباس عروس هزینه‌های اضافه‌ای را در پی خواهد داشت که ممکن است انتظار آن را نداشته باشید.

هزینه‌های اضافه مربوط به تالار پذیرایی

گاهی اوقات ممکن است تعداد مهمانان شما بیشتر از عدد ذکر شده در قرار داد با باغ تالار و یا تالار پذیرایی باشد. در این صورت باید هزینه اضافه برای پذیرایی از مهامان‌های خود در نظر بگیرید. حتی اگر مهمان‌های شما طبق شمارش مورد انتظار به مجلس عروسی بیایند باز هم احتمال اینکه به غذای بیشتر از تعداد نیاز داشته باشید وجود دارد. از طرفی دیگر، در برخی مواقع خسارت‌هایی به وسایل تالار پذیرایی و یا میز و صندلی‌ها وارد می‌شود که باید آن‌ها را پرداخت نمایید.

هزینه گل‌آرایی تالار پذیرایی

گل‌آرایی از جمله هزینه‌های پنهان عروسی است که ممکن است بسیار متغییر باشد. برخی از گل‌ها فصلی هستند و با انتخاب آن‌ها باید هزینه بیشتری پرداخت نمایید. همچنین اضافه کردن برخی از گل‌های خاص به گل‌آرایی سالن پذیرایی و یا اتاق عقد برای شما خرج اضافه به همراه خواهد داشت.

کرایه ماشین عروس

احتمالاً انتظار شما از مخارج کرایه ماشین عروس دقیق و حساب شده پیش نخواهد رفت. برخی از مؤسسات کرایه اتومبیل قیمت پایه ماشین‌های خود را به شما اعلام می‌کنند. اما با انتخاب مدل‌های لاکچری‌تر ماشین عروس و یا گل آرایی متفاوت، مجبور به پرداخت هزینه بیشتر برای جشن عروسی خود خواهید شد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه