رپرتاژ اگهی

همه چیز درباره مهاجرت تحصیلی به کانادا و ایتالیا

همه چیز درباره مهاجرت تحصیلی به کانادا و ایتالیا
کدخبر : 29875

کشور کانادا واقع در شمالی ترین قسمت قاره آمریکا یکی از کشورهایی می باشد که از لحاظ تحصیلی و آموزشی جزء برترین ها در جهان قرار دارد.

 نظام آموزشی کشور کانادا از نظر جهانی معتبر است. این کشور دارای دانشگاه های برتر زیاد می باشد. در مورد کشور ایتالیا نیز باید گفت این کشور در جنوب قاره اروپا واقع شده است و به دلیل داشتن دانشگاه های معتبر و امکان تحصیل با هزینه ی کم این کشور مورد استقبال بسیاری از دانشجویان از سراسر دنیا گردیده است. تحصیل در هر دو کشور می تواند از برخی جهات برای فراگیران مهم باشد. برای اطلاعات بیشتر در این باره توصیه می کنیم این نوشتار را که توسط کارشناسان موسسه مشاوره ای MIE اتریش گردآوری شده است را مطالعه فرمایید.

شرایط مهاجرت تحصیلی به کانادا

مراحل مهاجرت تحصیلی به کانادا

اخذ اقامت دائم کانادا از طریق تحصیل

شرایط مهاجرت به ایتالیا

مهاجرت به ایتالیا از طریق تحصیل

هزینه مهاجرت به ایتالیا از طریق تحصیل

مقایسه مهاجرت تحصیلی به کانادا و ایتالیا

شرایط مهاجرت تحصیلی به کانادا

کانادا از بزرگترین مقاصد دانشجویی در جهان است که در بین دانشجویان ایرانی نیز بسیار طرفدار دارد. افرادی که برای تحصیل به کانادا اقدام می نمایند باید شرایطی را داشته باشند تا امکان تحصیل در کانادا را داشته باشند. شرایط مهاجرت اعم از شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه ها و شرایط اخذ ویزا می باشد. برای پذیرش در دانشگاه ها هر دانشگاه شرایط خاص خود را دارد که افراد می توانند به سایت دانشگاه مربوطه مراجعه نمایند. عموما در دانشگاه های کانادا داشتن مدرک زبان جزء شرایط اصلی می باشد. با توجه به اینکه تحصیل در کانادا به زبان فرانسوی و انگلیسی ارائه می شود؛ فرد باید مدرک زبان متناسب با تحصیلات خود انگلیسی یا فرانسه ارائه نماید. برای تحصیل به زبان انگلیسی حداقل مدرک زبان آیلتس 6.5 و برای تحصیل به زبان فرانسه مدرک زبان B2 فرانسوی نیاز می باشد. افراد باید مدارک تحصیلی قبلی خود را ارائه نمایند. برای مهاجرت تحصیلی فرد باید شهریه سال اول را به طور کامل پرداخت نماید. شهریه ها در دانشگاه ها و مراکز مختلف متفاوت می باشد. کارشناسان موسسه حقوقی ملک پور در جدول زیر میانگین هزینه تحصیل در این کشور را قرار داده اند:

مقطع

هزینه

مدارس

25000 تا 30000 دلار کانادا

کارشناسی

15000 تا 20000 دلار کانادا

کارشناسی ارشد

18000 تا 25000 دلار کانادا

دکترا

10000 تا 20000 دلار کانادا

 

 

 

علاوه بر این موارد گفته شده رعایت شرایط سنی و گپ تحصیلی برای مهاجرت به کانادا الزامی است. فراگیران نباید داری گپ تحصیلی بیش از 4 الی 5 سال باشند. رعایت شرایط سنی به این صورت است که عموماً افرادی برای مقطع لیسانس پذیرفته می شوند که بیش 23 سال سن نداشته باشند. برای مقطع فوق لیسانس نیاز است فرد کمتر از 32 سال سن داشته باشد. در برخی از دانشگاه حداقل معدل برای ورود تعیین شده است. جزئیات شرایط پذیرش در دانشگاه های کانادا را می توانید در این لینک مطالعه کنید.

 

مراحل مهاجرت تحصیلی به کانادا

جهت مهاجرت تحصیلی به کانادا افراد باید مراحلی را طی نمایند تا بتوانند در این کشور تحصیل نمایند. در مرحله ابتدایی افراد باید مدارک خود را جمع آوری و ترجمه نمایند. سپس در صورت داشتن شرایط لازم می توانند پذیرش تحصیلی را اخذ نمایند. درصورت اینکه با پذیرش آنها موافقت شد، دانشگاه و موسسه علمی مربوطه برای شخص دعوتنامه تحصیلی صادر می کند. افراد با داشتن پذزیرش می‌توانند به سفارت یا کنسولگری کانادا مراجعه نمایند ویزای تحصیلی کانادا را اخذ کنند برای اخذ ویزای تحصیلی باید درخواست داده و مدارک و فرم های مربوطه را ارسال نمود سپس باید جهت انگشت نگاری و روند کار های بیومتریک به سفارت مراجعه نمود پس از اخذ ویزا می توانند به این کشور مهاجرت نمایند.

اخذ اقامت دائم کانادا از طریق تحصیل

روش تحصیلی از روش های مهاجرتی می باشد که می تواند به اقامت دائم و پاسپورت کانادا بیانجامد. افرادی که در کشور کانادا تحصیل می نمایند و مدت تحصیلشان بیشتر از 8 ماه است، می توانند به مدت تحصیل خود، حداکثر تا 3 سال در کانادا حضور داشته باشند و به جستجوی شغل بپردازند و در صورتی که فرد در مدت اقامت خود بتواند شغل پیدا نماید وبا کارفرما قرارداد کاری منعقد کند، می توانند در ظرف 2 سال از 5 سال در صورت پرداخت بیمه و مالیات اقامت دائم کانادا را کسب کنند. برنامه تجربه کار کانادایی از طریق سیستم اکسپرس اینتری از دیگر راه هایی است که فارغ التحصیلان می توانند اقامت دائم کانادا را در صورت کسب امتیاز و انتخاب شدن بدست آورند.

شرایط مهاجرت به ایتالیا

ایتالیا در قاره اروپا واقع شده است. این کشور پیشینه تاریخی بسیار وسیعی دارد به طوری که می توانیم کشورایتالیا را مرکز تاریخ و تمدن و قطب گردشگری قاره اروپا دانست. همه ساله افراد زیادی برای مهاجرت به کشور ایتالیا اقدام می نمایند. افرادی که تمایل به اقامت در این کشوردارند باید بدانند که راه‌ها و روش‌های متفاوتی برای مهاجرت به ایتالیا وجود خواهد داشت و به طور کلی از هفت روش قانونی می توان برای مهاجرت به ایتالیا استفاده نمود این 7 روش شامل؛ سرمایه گذاری، روش کاری، روش تحصیلی، ازدواج، تولد، افراد خاص و پناهندگی می باشد. از این بین این راه ها، متداول ترین و بهترین روش را می توان روش تحصیلی دانست. در ادامه توضیحات بیشتری توسط کارشناسان مجموعه مهاجرتی ملک پور ارائه خواهد شد. لینک زیر راهنمای شما در رابطه با روش های مهاجرت به ایتالیا است:

https://malekpourmie.net/%D8%B4%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%B7-%D9%85%D9%87%D8%A7%D8%AC%D8%B1%D8%AA-%D8%A8%D9%87-%D8%A7%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%A7/

مهاجرت به ایتالیا از طریق تحصیل

کشور ایتالیا از لحاظ مهاجرت تحصیلی بسیار مورد استقبال جهانیان است. با توجه به اینکه این کشور دارای دانشگاه های دولتی و ممتاز بسیار زیادی است که دارای رتبه های جهانی می باشند و از طرفی تحصیل ارزان و رایگان در ایتالیا امکان پذیر می باشد افراد زیادی این کشور را برای تحصیل انتخاب می کنند. برای تحصیل در ایتالیا افراد می‌تواند هم به زبان انگلیسی و هم به زبان ایتالیایی تحصیل نمایند. در دانشگاه های دولتی این کشور تحصیل به زبان ایتالیایی می باشد و تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های خصوصی متداول است. البته عموماً در مقطع لیسانس تحصیل به زبان ایتالیایی است. برای اثبات دانش زبانی فرد برای زبان انگلیسی باید مدرک زبان آیلتس 6 و برای زبان ایتالیایی مدرک زبان B2 مورد نیاز می باشد.

هزینه مهاجرت به ایتالیا از طریق تحصیل

برای مهاجرت تحصیلی افراد باید هزینه تحصیل را در نظر بگیرند تا مهاجرت مطمئنی داشته باشند. یکی از مهم ترین قسمت های هزینه تحصیلی، هزینه شهریه می باشد. شهریه ها در دانشگاه های ایتالیا متفاوت می باشد به خصوص در دانشگاه های دولتی با دانشگاه های خصوصی میزان شهریه بسیار متفاوت است. عموماً میانگین هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی حدود 850 الی5000 یورو خواهد بود در صورتی که هزینه شهریه در دانشگاه های خصوصی از 6000 یورو تا 20000 یورو می تواند باشد.البته افراد می توانند با اخذ انواع بورسیه هایی که در کشور ایتالیا به دانشجویان اعطا می گردد، هزینه تحصیل خود را تا حد زیادی کاهش دهند. هزینه زندگی دیگر هزینه ی مهم برای محاسبه ی هزینه تحصیل است. هزینه زندگی در کشور ایتالیا برای یک دانشجو می توانند حدود 600 الی 900 یورو در ماه بدون در نظر داشتن هزینه مسکن باشد.

مقایسه مهاجرت تحصیلی به کانادا و ایتالیا

برای انتخاب بین در کشور ایتالیا و کانادا برای تحصیل بهتر است اول به مقایسه این دو کشور پرداخت. کشور کانادا دارای دانشگاه های معتبر بسیاری می باشد که با توجه به بودجه ای که دولت برای سیستم آموزشی این کشور در نظر گرفته است بسیار پیشرفته می باشد. هزینه تحصیل در کشور کانادا نسبت به کشور ایتالیا بسیار بیشتر است. تحصیل به زبان انگلیسی در کشور کانادا بسیار در دسترس تر می باشد. تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی نیز امکان پذیر می باشد. شرایط آبو هوایی در ایتالیا بسیار مطلوب تر از کانادا می باشد. در کانادا در اکثر فصول سال آب و هوا سرد می باشد در صورتی که ایتالیا دارای آب و هوای معتدل است. در جدول زیر که توسط کارشناسان موسسه مشاوره ای MIE اتریش گردآوری شده است به مقایسه این دو کشور در برخی جهات پرداخته شده است:

عوامل

کانادا

ایتالیا

هزینه تحصیل

از 10000 تا 30000 یورو

از 890 تا

هزینه زندگی

1000 تا 1500 دلار

600 تا 900 یورو

زبان رسمی

انگلیسی و فرانسوی

انگلیسی

مدت اقامت پس از فارغ التحصیلی

تا 3 سال

6 ماه تا 1 سال

اخذ اقامت دائم

در صورت پرداخت بیمه و مالیات طی 2 سال از 5 سال

در صورت پرداخت بیمه و مالیات پس از 5 سال

تابعیت

در صورت پرداخت بیمه و مالیات طی 3سال از 5 سال

پس از 10 سال

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری رصداقتصادی مسئولیتی بابت آن ندارد . 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه