حقوق بازنشستگان

دستور جدید رئیسی برای حقوق بازنشستگان l افزایش حقوق بازنشسته ها

دستور جدید رئیسی برای حقوق بازنشستگان l افزایش حقوق بازنشسته ها
کدخبر : 30313

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: همسان‌سازی حقوق، خواسته و مطالبه جدی بازنشستگان است و اختصاص ۹هزار میلیارد تومان در این خصوص به معنای اراده دولت برای ادامه اجرای آن است.

با توجه به روال هر سال  حقوق بازنشستگان  اوایل سال جدید کمی افزایش می یابد.حقوق بازنشستگان همانند سایر حقوق به صورت ماهانه پرداخت می شود. مجلس با افزایش حقوق بازنشستگان در سال 1401 موافقت کرده است و طبق خبر های اخیر به دست آمده درباره حقوق بازنشستگان و میزان افزایش آن مشخص شده است. اخبار منتشر شده از کمیسیون تلفیق حاکی از آن است که حقوق بازنشستگان بالاخره امسال افزایش و همسان‌سازی اجرایی خواهد شد.
فاصله 40 درصدی بین حقوق کارگران و هزنیه‌های زندگی

محمد اسکندری در نشست ماهانه روسای کانون‌های بازنشستگان استان تهران که با حضور مدیران این صندوق و مدیرعامل شرکت آتیه سازان حافظ برگزار شد، با بیان اینکه «اختصاص 9هزار میلیارد تومان به معنای اراده دولت برای ادامه اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری است» در عین حال گفت: بحث قانونی شدن همسان‌سازی موضوع دیگری است که باید در لایحه مربوطه پیگیری شده و به نتیجه برسد و ما هم پیگیر تعیین تکلیف آن هستیم.

میزان افزایش حقوق بازنشستگان اعلام شد | 38 درصد به اضافه 515 هزار تومان

اسکندری تصریح کرد: آنچه در قالب نظام چندلایه تامین اجتماعی دنبال می‌شود می‌تواند بسیاری از تبعیض‌های موجود را برطرف کند و نظام عادلانه‌تری ایجاد کند و دغدغه عدالت در پرداخت‌ها پوشش داده شود.

افزایش‌های حقوق امسال هنوز ابلاغ نشده است

وی با اشاره به اینکه دولت هنوز افزایش‌های حقوق مصوب در قانون بودجه 1401 امسال را ابلاغ نکرده است، گفت: حقوق فروردین ماه بازنشستگان به صورت علی الحساب و بر مبنای سال گذشته محاسبه و پرداخت می‌شود و امیدواریم با ابلاغ دولت، احکام براساس افزایش‌های جدید در اردیبهشت ماه صادر و افزایش فروردین ماه نیز در آن زمان پرداخت شود.

محمدعلی براتی خواستار صدور احکام افزایش حقوق بازنشستگان قبل از پایان اردیبهشت شد.

محمدعلی براتی (فعال صنفی کارگران بازنشسته)، در ارتباط با افزایش مستمری بازنشستگان گفت: انتظار داریم قبل از پایان اردیبهشت، احکام حقوقی جدید صادر شود؛ خواسته‌ی ما اعمال مصوبات شورایعالی کار با تمام مولفه‌های مزدی و همچنین اجرای متناسب‌سازی 1401 است.

او تاکید می‌کند: بایستی علاوه بر افزایش حقوق، متناسب‌سازی عادلانه برای تمام بازنشستگان از جمله حداقل‌بگیران اجرایی شود. در عین حال باید مابه‌التفاوت فروردین ماه نیز همراه حقوق اردیبهشت پرداخت شود.

به گفته براتی، تبلیغات علیه افزایش مزد و مستمری ناعادلانه است: آن عضو اتاق بازرگانی که می‌گوید افزایش حقوق حداقل‌بگیران تورم‌زاست، باید پاسخ دهد چرا خودش ده برابر حداقل دستمزد یا بیشتر حقوق می‌گیرد اما هیچ مشکلی هم ندارد و تورم هم ایجاد نمی‌شود؟!

این بازنشسته ادامه می‌دهد: آیا فقط وقتی حقوق 4 میلیون تومانی من بشود 6 میلیون یا 7 میلیون تومان، تورم ایجاد می‌شود؛ دستمزد مدیران و نمایندگان مجلس چقدر است؛ چرا کسی اعتراضی به مزدهای نجومی برخی گروه‌ها و مشاغل نمی‌کند؛ چرا تعرفه پزشکان زیاد می‌شود اما اعتراضی نمی‌کنند که تورم‌زاست و ناعادلانه؟!

براتی در ادامه به حق درمان بازنشستگان اشاره می‌کند و می‌گوید: برخی مدیران برای عمل‌های پزشکی ساده به خارج از کشور می‌روند اما من بازنشسته توان تامین هزینه‌های درمان در داخل کشور و در بخش دولتی را هم ندارم؛ سال‌ها حق بیمه داده‌ام اما امروز دفترچه بیمه به کارم نمی‌آید؛ حتی با بیمه تکمیلی نیز نمی‌توانم از پس هزینه‌های سنگین دارو و درمان بربیاییم.

او با بیان اینکه «همه مواهب برای از ما بهتران است» ادامه می‌دهد: یک‌درصدی‌ها همه چیز دارند و خریدهایشان از خارج کشور است اما بازنشسته‌ی حداقل‌بگیر نمی‌تواند برای نوه‌اش اسباب‌بازی ساده‌ی وطنی بخرد؛ بازهم می‌گویند افزایش حقوق ما تورم‌زاست!

براتی در پایان تاکید می‌کند: در این شرایط باید هرچه سریعتر احکام افزایش حقوق بازنشستگان با در نظر گرفتن افزایش شورایعالی کار و متناسب‌سازی صادر شود؛ البته با توجه به وضعیت اقتصادی موجود، این افزایش‌ها نیز دردی از ما دوا نمی‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه