هواشناسی | پیشبینی وضع هوا

هواشناسی امروز 31 اردیبهشت | وضعیت آب و هوایی ایران

هواشناسی امروز 31 اردیبهشت | وضعیت آب و هوایی ایران
کدخبر : 31624

سامانه بارشی فعال بر روی کشور روز یکشنبه در برخی مناطق شمال غرب، غرب کشور سبب ابرناکی رگبار باران گاهی با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی خواهد شد.

به گزارش رصد ورزشی: براساس تحلیل آخرین نقشه های هواشناسی، سامانه بارشی فعال بر روی کشور روز یکشنبه در برخی مناطق شمال غرب، غرب، دامنه های جنوبی البرز، سواحل دریای خزر به ویژه سواحل شرقی آن، زاگرس مرکزی و مرکز سبب ابرناکی رگبار باران گاهی با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی خواهد شد. این سامانه دوشنبه در شمال شرق کشور فعال خواهد بود و از اواخر این روز از شمال شرق کشور خارج خواهد شد. 

شدت بارش امروز در استان گلستان و روز دوشنبه در شمال خراسان رضوی است همچنین طی سه روز آینده برای برخی نقاط شرق جنوب شرق کشور در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رشد ابر رگبار و رعدوبرق پراکنده پیش بینی می شود. 

بر این اساس امروز برای برخی مناطق شمال غرب، غرب و جنوب غرب کشور گرد و غبار پیش بینی می شود که این شرایط برای مناطق شمال غرب کشور به تدریج بهبود می یابد ولی با توجه به افزایش سرعت وزش باد در این روز بر روی کشور عراق روز یکشنبه و دوشنبه در استان های واقع در غرب و جنوب غرب کشور رخداد گرد و غبار و کاهش دید افقی دور از انتطار نخواهد بود.

طی سه روز آینده خلیج فارس و یکشنبه دریای خزر مواج خواهد بود لازم به ذکر از بعد از ظهر یکشنبه و طی روز دوشنبه در بعضی ساعات برای استان های مرکزی،قم، البرز، تهران، سمنان و شمال اصفهان وزش باد نسبتا شدید همراه با گرد و خاک پیش بینی می شود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه