رپرتاژ اگهی /

5 روش اخذ شهروندی و دریافت پاسپورت ترکیه

5 روش اخذ شهروندی و دریافت پاسپورت ترکیه
کدخبر : 31713

این روزها که اغلب افراد به مهاجرت و زندگی در سایر کشورها علاقه‌مند شده‌اند، ترکیه به یکی از قطب‌های پرطرفدار مهاجرت برای ایرانیان تبدیل شده است. این کشور به‌دلیل همسایگی با اروپا، آب و هوای بسیار مطلوب، امکانات رفاهی و تفریحی مناسب و هزینه‌های زندگی کمتر در مقایسه با ایران، معمولاً جزو 3 انتخاب اول ایرانیان علاقه‌مند به مهاجرت است.

این روزها که اغلب افراد به مهاجرت و زندگی در سایر کشورها علاقه‌مند شده‌اند، ترکیه به یکی از قطب‌های پرطرفدار مهاجرت برای ایرانیان تبدیل شده است. این کشور به‌دلیل همسایگی با اروپا، آب و هوای بسیار مطلوب، امکانات رفاهی و تفریحی مناسب و هزینه‌های زندگی کمتر در مقایسه با ایران، معمولاً جزو 3 انتخاب اول ایرانیان علاقه‌مند به مهاجرت است.

به همین دلیل، تصمیم گرفتیم در مطلب پیش رو به سراغ معرفی روش‌های دریافت پاسپورت و اخذ شهروندی ترکیه برویم تا شما اطلاعات بیشتری در این باره داشته باشید. پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم به دنبال گرفتن پاسپورت ترکیه هستید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

ترکیه

 

مزایای دریافت پاسپورت و اخذ شهروندی ترکیه

ترکیه یکی از 20 کشور ثروتمند جهان است، جاذبه‌های توریستی جذاب و متنوعی دارد، کیفیت زندگی در آن به‌مراتب بهتر از ایران است و اقتصاد فعال و پویایی دارد. به همین دلیل اغلب ایرانیان علاقه‌مند به مهاجرت، این کشور را برای زندگی انتخاب می‌کنند. مهاجرت به ترکیه روش‌های مختلفی دارد که بهترین و مطمئن‌ترین آنها، دریافت پاسپورت و اخذ شهروندی ترکیه است.

با دریافت پاسپورت ترکیه، شما یک شهروند ترک محسوب شده و از کلیه حقوق و امکاناتی که یک ترک اصیل برخوردار است، بهره‌مند می‌شوید. اعتبار پاسپورت ترکیه و مزیت‌های مختلف آن، در کنار امکانات متعددی که پس از اخذ شهروندی ترکیه به فرد خارجی اعطا می‌شود، از دیگر انگیزه‌های ایرانیان برای گرفتن پاسپورت ترکیه است. این مزایا عبارتند از:

  • سفر به بیش از 100 کشور دنیا بدون نیاز به ویزا
  • حق شرکت در همه پرسی‌های ملی و انتخابات‌ها
  • دریافت خدمات رایگان و دولتی درمانی و پزشکی
  • کار کردن و بیمه شدن نامحدود
  • تصدی مشاغل ممنوعه برای خارجیان در ترکیه مانند وکالت
  • اخذ آسان‌تر ویزای کشورهای مختلف (مانند آمریکا و کانادا)
  • اخذ وام بانکی از بانک‌های ترکیه
  • استفاده از ویزا و اقامت های خاص مانند ای بی تو
  • ورود و خروج به برخی کشورها فقط با کارت ملی ترکیه بدون پاسپورت

 

اخذ شهروندی با خرید ملک در ترکیه؛ اولین و مطمئن‌ترین روش دریافت پاسپورت

برای دریافت پاسپورت ترکیه، بهترین و مطمئن‌ترین روش خرید ملک یا آپارتمان است. براساس قانونی که در روز سه‌شنبه 12 آوریل 2022 در مجلس ترکیه تصویب شد، شرایط خرید ملک و آپارتمان به ارزش 250 هزار دلار برای اخذ شهروندی ترکیه، به 400 هزار دلار افزایش پیدا کرد. این یعنی، شما می‌توانید با خرید خانه در استانبول یا هر شهر و محله دیگری به ارزش حداقل 400 هزار دلار، براحتی پاسپورت یا شهروندی ترکیه را دریافت کنید.

این روش کاملاً مطمئن است، چون نه تنها مسیر دریافت پاسپورت برای شما سریع‌تر به نتیجه خواهد رسید، بلکه چند مزیت مهم دیگر هم خواهد داشت:

  • دیگر نگران تغییر قوانین این کشور برای خارجی‌ها و مهاجرین نخواهید بود، چون شما رسماً و قانونا یک شهروند ترک هستید
  • خرید ملک یا آپارتمان در ترکیه برای شما یک سرمایه‌گذاری پربازده محسوب می‌شود
  • می‌توانید هر زمان که دوست داشتید ملک خود را اجاره بدهید و از این طریق درآمد کسب کنید
  • فرزندان و اعضا خانواده شما هم، مدت کوتاهی پس از شما پاسپورت دریافت می‌کنند

ترکیه

با سایر روش‌های اخذ شهروندی ترکیه آشنا شوید

اگر در حال حاضر بودجه کافی برای خرید ملک در ترکیه را ندارید، ولی همچنان می‌خواهید برای اخذ شهروندی این کشور اقدام کنید، 4 روش دیگر هم وجود دارد که دریافت پاسپورت از این روش‌ها در مقایسه با خرید ملک مستلزم زمان بیشتری است و قوانین و شرایط خاص خود را دارد:

1.اقامت دائمی از طریق خرید ملک در ترکیه به ارزش 75 تا 400 هزار دلار

یکی از روش‌های رایج برای گرفتن اقامت دائمی، خرید ملک در ترکیه به ارزش حداقل 75 هزار دلار و حداکثر 400 هزار دلار است. اما چطور با این روش پاسپورت بگیریم؟

شما می‌توانید با خرید ملک یا آپارتمان به ارزش 75 الی 400 هزار دلار اقامت دائمی بگیرید. اما طبق قوانین اداره مهاجرت ترکیه، پس از گذشت 5 سال از اقامت دائمی، می‌توانید برای دریافت شهروندی و پاسپورت اقدام نمایید. با این شرط که 5 سال اول اقامت خود کمتر از ۹۰ روز را در خارج از ترکیه بوده باشید و مواد ده گانه دیگری را هم رعایت کرده باشید تا بتوانید برای دریافت پاسپورت اقدام نمایید.

2.ازدواج با یک شهروند ترکیه‌ای

روش بعدی، ازدواج با یک شهروند ترک یا فردی است که پاسپورت و شهروندی ترکیه را دارد. اما توجه داشته باشید که ازدواج شما باید کاملاً رسمی و واقعی باشد، حداقل ۳ سال از تاریخ ازدواج شما گذشته باشد و هیچ‌گونه سو سابقه‌ای نداشته باشید.

اداره نفوس و شهروندی ترکیه بعد از ثبت درخواست شما تحقیقاتی را درباره صحت و سابقه ازدواج و گذشته شما انجام می‌دهد و اگر متوجه شود که ازدواج شما صوری و صرفاً با هدف گرفتن پاسپورت باشد، درخواست شما رد می‌شود و حتی ممکن است برای طرفین مجازات هم در پی داشته باشد.

3.اقامت کاری ترکیه (چالیشما ایزین) برای دریافت پاسپورت ترکیه

یکی از مسیرهای دریافت اقامت دائمی و سپس شهروندی ترکیه، اقامت کاری یا چالیشما ایزین است. این روش، مطمئن‌ترین روش دریافت شهروندی بعد از خرید ملک با ارزش بالای 400 هزار دلار است. در مورد دریافت پاسپورت، در این روش نیز مانند سایر روش‌های اقامت، باید بعد از گذشت 5 سال از اقامت دائمی، برای دریافت شهروندی و پاسپورت اقدام کنید.

در مدت 5 سال اول اقامت، باید کارفرما مالیات و بیمه شما را پرداخت کرده باشد و مدت زمان اقامت شما در خارج از ترکیه باید کمتر از ۹۰ روز باشد. بعد از گذشت 5 سال باید حتما کارفرمای ترکی که در شرکت او کار می کنید، درخواست شهروندی شما را ارائه کند. فرآیند اخذ شهروندی از طریق چالیشما ایزین معمولا 2 سال طول می‌کشد و مانند خرید ملک سریع و آسان نیست.

4.ثبت شرکت لیمیتد در ترکیه

و اما روش آخر، ثبت شرکت لیمیتد یا مسئولیت محدود است. اگر بخواهید به صورت رسمی و قانونی از شرکت خود اجازه کار بگیرید تا بعد از 5 سال شهروند ترک شوید، باید حداقل 5 شهروند ترکیه‌ای را استخدام کنید و بیمه و مالیات شرکت را به موقع پرداخت کنید. البته این موضوع مفصل است و نیاز به توضیحات بیشتری دارد که در این مقاله به آن نمی پردازیم.

 

سخن پایانی

امیدواریم اطلاعاتی که درباره نحوه اخذ پاسپورت و شهروندی ترکیه در اختیار شما قرار دادیم، مفید و کاربردی باشد. در پایان اگر ترجیح می‌دهید برای دریافت پاسپورت، از روش خرید خانه در ترکیه اقدام کنید، بهتر است از یک تیم مشاوره املاک ایرانی و زبده کمک بگیرید؛ ما مجموعه هوم ترکی را به شما پیشنهاد می‌کنیم که می‌توانید از طریق نشانی https://hometurkie.com/ با مشاوران هوم ترکی در ارتباط باشید.

کارشناسان این مجموعه به‌ عنوان یک تیم ایرانی باتجربه، حرفه‌ای و مورد اعتماد در زمینه‌ مشاوره و خرید املاک و مستغلات در شهرهای مختلف ترکیه، آماده پاسخ‌گویی به سؤالات و ارائه مشاوره به شما هستند.

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری رصداقتصادی مسئولیتی بابت آن ندارد .

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه