رپرتاژ اگهی /

چرا اتباع خارجی تمایل به زندگی در ترکیه دارند؟

چرا اتباع خارجی تمایل به زندگی در ترکیه دارند؟
کدخبر : 33655

اگر در حال تحقیق در مورد ساده‌ترین کشورها برای خرید ملک در خارج از کشور هستید، ترکیه را در لیست مکان‌های سرمایه‌گذاری خود قرار دهید.

این کشور پهناور با بیش از 783000 کیلومتر مربع وسعت، سی و هفتمین کشور بزرگ جهان است و اکنون سرمایه‌گذاران املاک و مستغلات و خانه‌های تعطیلات را جذب می‌کند. تمایل روزافزون خارجی‌ها برای داشتن املاک و مستغلات در ترکیه، به دلیل سیاست‌های موفق ترکیه در جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی، مزایای متعدد موجود هنگام خرید ملک در ترکیه  و اخذ اقامت ترکیه با خرید ملک است. در این مقاله با بررسی مزایای خرید ملک در ترکیه برای اتباع خارجی به معرفی بهترین شهرهای ترکیه برای زندگی می‌پردازیم، با ما همراه باشید.

بیشترین متقاضیان زندگی در ترکیه، متعلق به چه کشوری هستند؟

بر اساس داده‌های آماری، یک میلیون و 300 هزار جمعیت خارجی در ترکیه وجود دارد. استانبول با 450 هزار استان در رتبه اول استان‌های مقیم ترکیه و عراق با 281 هزار رتبه اول رتبه‌بندی این کشور است. پس از عراق، افغانستان و آلمان در رده‌بندی قرار دارند.

در داده‌های آماری تازه منتشر شده قابل توجه بود که شهروندان کشور عراق جایگاه خود را در صف اول شهروندان کشورهای خارجی که در ترکیه سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات انجام دادند، حفظ کردند. در اسفندماه سال گذشته، عراقی‌ها 348 ملک خریداری کردند، در حالی که خرید ملک آنها در اسفندماه سال جاری بالغ بر 548 ملک بوده است.

ایرانی‌ها با فروش 334 ملک پس از عراقی‌ها، سعودی‌ها با 189 ملک، روس‌ها با 156 ملک و پس از آن افغان‌ها با 150 ملک در جایگاه دوم قرار گرفتند. در مورد فروش سه ماهه اول سال جاری، خرید عراقی‌ها از بازار املاک ترکیه 1781 ملک، ایرانی‌ها 946 ملک، روس‌ها 587 ملک، افغانی‌ها 507 ملک و سعودی‌ها 440 ملک بوده است.

مزایای خرید ملک در ترکیه برای اتباع خارجی چیست؟

بر اساس داده‌های آماری، کشور ترکیه در فروش بیشترین تعداد ملک در سال 2021 با حدود 1.5 میلیون ملک در صدر کشورهای اروپایی قرار گرفت. در حالی که نزدیک‌ترین کشور اروپایی به آن تنها 1.3 میلیون ملک را به ثبت رسانده است. با توجه به اهمیت این موضوع، در این بخش مزایای خرید ملک در ترکیه برای اتباع خارجی را به شما یادآوری می‌کنیم.

1.      بازدهی عالی سرمایه که در طول زمان رشد می‌کند

در مورد سرمایه‌گذاری در املاک به طور کلی مشخص است که سرمایه موجود در آن ارزش واقعی خود را حفظ می‌کند و ارزش ملک ممکن است در بسیاری از موارد افزایش یابد، به طوری که درصد سود سالانه از طریق بازده سرمایه‌گذاری حاصل از فروش مجدد یا اجاره حدود 12% ارزش اصلی ملک است. همچنین سرمایه‌گذاری در کشوری مانند ترکیه سرمایه‌گذاری مطمئنی است، زیرا تقاضاهای زیاد و مستمر برای اجاره در ترکیه، درآمد اضافی مورد انتظار از اجاره ملک را به درآمدی نیمه ثابت تبدیل می‌کند.

2.      امکان اخذ تابعیت ترکیه

آنچه باعث قرار گرفتن ترکیه در بین بهترین کشورهای جهان برای سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات شد، پیوند دادن اعطای شهروندی ترکیه به داشتن ملکی به ارزش 400 هزار دلار است، خواه این ملک آپارتمان، دفتر و یا ویلا باشد. بیش از یک پنجم سرمایه‌گذاری املاک برای خارجی‌ها در ترکیه برای سال 2021 و حدود 40 درصد از سرمایه‌گذاری آنها در املاک استانبول به منظور اخذ تابعیت ترکیه بوده است!

3.      حمایت دولت ترکیه از بخش املاک و مستغلات

از جمله مزایای سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات در ترکیه این است که دولت ترکیه در سال‌های گذشته با کمپین‌های متعدد املاک و مستغلات اهمیت ویژه‌ای به بخش املاک و مستغلات داده است. رئیس‌جمهور ترکیه رجب طیب اردوغان به منظور احیای شرکت‌های املاک در سراسر ترکیه با سازماندهی کمپین‌های تبلیغاتی بسیاری برای املاک و مستغلات، فروش آپارتمان در سراسر ترکیه را در اقساط راحت تا 240 ماه ارائه می‌دهد!

4.      بازار املاک و مستغلات ترکیه مملو از فرصت‌های امیدوارکننده و برجسته است

بازار املاک و مستغلات ترکیه فرصت‌ها و گزینه‌های متعدد و متنوعی را ارائه می‌دهد و این تنوع یکی از مهم‌ترین دلایل قوت و تمایز املاک در ترکیه است. به دلیل گستردگی ترکیه، طبیعت این کشور در نقاط مختلف متفاوت است. آب و هوای شهرهای آن، استحکام زیرساخت‌ها، که به معنای تعدد گزینه‌های املاک در کشور است، رقابت قیمتی آن، که فرصت‌های رو به رشدی را در املاک ترکیه، از شرق به غرب و از شمال به جنوب، ارائه می‌دهد، فرصت‌های سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات را در ترکیه افزایش می‌دهد. افزایش دائمی قیمت آپارتمان در ترکیه به دلیل تقاضای مداوم خارجی است.

5.      قیمت املاک در مقایسه با اروپا ارزان‌تر است

قیمت املاک و مستغلات در ترکیه به طور قابل توجهی ارزان‌تر از اروپا توصیف می‌شود، املاک در این کشور با مزایای زیرساختی نزدیک به ساختار کشورهای اروپایی توسعه یافته است. املاک و مستغلات ترکیه برای همه بودجه‌ها مناسب است. جاذبه‌های زیبا که در ترکیه جلب توجه می‌کنند، آب و هوای فوق‌العاده، اقتصاد امیدوار کننده، بازار بزرگ املاک و مستغلات، امکانات و مشوق‌هایی هستند که سرمایه‌گذاری در ترکیه را به فرصتی دلگرم کننده تبدیل می‌کنند. همچنین جاذبه‌های توریستی و تاریخی فراوانی در این کشور وجود دارد که گردشگران کشورهای مختلف را به خود جذب می‌کند، همه اینها سرمایه‌گذاری و اقامت در ترکیه را با تمام استانداردها به گزینه‌ای سودآور و ایده‌آل تبدیل می‌کند.

6.      معافیت‌های مالیاتی برای سرمایه‌گذاران خارجی

دولت ترکیه همچنان با هدف افزایش جریان‌های خارجی به این کشور تسهیلات لازم را برای سرمایه‌گذاران خارجی ارائه می‌کند. از جمله این تسهیلات می‌توان به معافیت مالیات بر ارزش افزوده در ترکیه که متعلق به سرمایه‌گذاران خارجی غیر مقیم ترکیه است، اشاره کرد. مالیات بر ارزش افزوده در ترکیه بین 1 تا 18 درصد از فروش املاک و مستغلات متغیر است و به لطف این معافیت، سرمایه‌گذاران خارجی می‌توانند از معافیت مالیاتی در ترکیه بهره‌مند شوند و در هنگام سرمایه‌گذاری در ترکیه مقدار زیادی پول پس‌انداز کنند.

شهرهای ساحلی ترکیه

بهترین شهرهای ترکیه برای زندگی

گستردگی عظیم جغرافیایی نقشه ترکیه به مساحت تقریبی 783000 کیلومتر و تقسیم اداری ایالت‌ها به 81 ایالت، انتخاب مسکن در بین این ایالت‌ها را برای خانواده‌ها گیج‌کننده کرده است. در این بخش با معرفی بهترین شهرهای ترکیه برای خانواده‌ها این موضوع را برای شما تسهیل می‌کنیم.

استانبول

استانبول اولین گزینه برای زندگی اتباع خارجی در کشور ترکیه است، زیرا پایتخت اقتصادی این کشور است و دو قاره بزرگ را در بر می‌گیرد. بسیاری از عناصر سرمایه‌گذاری موفق در استانبول متمرکز شده است، همچنین انواع مدارس بین‌المللی و نزدیک به 60 دانشگاه دولتی و خصوصی در سراسر آن گسترده شده است. این شهر شامل شگفت‌انگیزترین مکان‌های توریستی ترکیه است.

آنکارا

آنکارا دومین ایالت ترکیه از نظر گستره جغرافیایی و پایتخت سیاسی است که اکثر سفارتخانه‌ها، کنسولگری‌ها و وزارتخانه‌ها در آن متمرکز هستند. این شهر دارای تعداد زیادی دانشگاه خصوصی و دولتی است، همچنین دارای زیرساخت‌های قوی در حوزه بهداشت، درمان و زمینه‌های خدمات است. این عوامل خرید ملک در آنکارا را به یکی از مهم‌ترین گزینه‌ها برای مسکن خانوادگی در ترکیه تبدیل می‌کند.

آنتالیا

آنتالیا پایتخت توریستی کشور ترکیه به خاطر سواحل دریا، طبیعت زیبا و وجود تفریحات توریستی فراوان مشهور است. یکی از معروف‌ترین مناطق ایده‌آل برای مسکن در ایالت آنتالیا منطقه آلانیا است.

بورسا

بسیاری از سرمایه‌گذاران ترجیح می‌دهند در بورسا، پایتخت باستانی امپراتوری عثمانی زندگی کنند. این شهر میزبان تعداد زیادی از ساختمان‌های قدیمی عثمانی است. بورسا به دلیل طبیعت سبز جذابش مشهور است و فرهنگ، آداب و رسوم و فضای محافظه‌کارانه آن مشابه به کشورهای خاورمیانه است.

شهرهای توریستی ترکیه

سخن پایانی

از مکان‌های زیبای طبیعی گرفته تا تاریخ، فرهنگ و سنت‌ها، ترکیه شگفتی‌های فراوانی را برای هر کسی که از آن بازدید می‌کند ارائه می‌دهد. اثبات محبوبیت آن در تعداد گردشگران و بسیاری از خارجی‌هایی است که خانه دومی در این کشور خریداری کرده‌اند. یکی از دلایلی که بسیاری از مردم ترکیه را انتخاب می‌کنند، قیمت پایین و مقرون به صرفه بودن آن است که تأمین مالی خرید شما را آسان می‌کند. خارجی‌ها در مکان‌های مختلف خانه می‌خرند، اما برخی مناطق مانند استانبول و منطقه آنتالیا بیش از سایرین برجسته هستند. این مقاله، در مورد برخی از مقاصد پیشرو و اینکه چرا ترکیه را به یکی از آسان‌ترین کشورها برای خرید ملک تبدیل می‌کنند، صحبت کرده‌ایم.

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری رصداقتصادی مسئولیتی بابت آن ندارد 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه