رپرتاژ اگهی /

زبان انگلیسی تجاری چیست و چه کاربردهایی دارد؟

زبان انگلیسی تجاری چیست و چه کاربردهایی دارد؟
کدخبر : 33656

امروزه افراد زیادی هستند که با هدف تجارت یا راه‌اندازی یک کسب و کار بین‌المللی اقدام به یادگیری زبان انگلیسی می‌کنند. اگر شما نیز جزء این دسته از افراد هستید لازم است بدانید زبان انگلیسی تجاری چیست و چه کاربردهایی دارد. با ما همراه باشید تا شما را با این زبان و کاربردهای آن آشنا کنیم.

 زبان انگلیسی یک زبان بین‌المللی است. حال اگر هدف از یادگیری آن انجام کسب و کار و تجارت باشد باید بر لغات و اصطلاحات خاصی تمرکز شود. این لغات و اصطلاحات خاص است که انگلیسی تجاری را شکل می‌دهد. یکی از اصول پیشرفت در هر زمینه کاری، تسلط بر انگلیسی تجاری است. با یادگیری این زبان می‌توانید پله‌های ترقی را طی کنید و بیشترین پیشرفت ممکن را در زمینه کسب و کار خود داشته باشید.

یادگیری انگلیسی تجاری مخصوصا زمانی که قصد مهاجرت کاری به یک کشور خارجی را دارید اهمیت خود را نشان می‌دهد. در صورت مهاجرت، شما به برقراری ارتباط با کارفرما، همکاران، مشتریان و... نیاز دارید و تنها در صورتی می‌توانید موفق شوید که انگلیسی تجاری را بلد باشید.

مهم نیست در چه حوزه‌ای فعالیت می‌کنید، مهم این است که با تسلط بر انگلیسی تجاری بتوانید در حوزه کاری خود با دیگران ارتباط مناسبی برقرار کنید. پیشنهاد ما به شما شرکت در کلاس های تدریس خصوصی زبان انگلیسی تجاری است. این پلتفرم زبان های خارجی را هم به صورت آنلاین هم به صورت حضوری تدریس می‌کند.

زبان انگلیسی تجاری چیست؟

زبان انگلیسی

انگلیسی تجاری بخشی از زبان انگلیسی است که در محل کار استفاده می‌شود. این زبان شامل مجموعه ای از لغات و اصطلاحات خاص است که مختص به محیط کار می‌باشد. البته اگر قصد کار کردن در یک شرکت انگلیسی زبان را دارید نباید خود را به لغات و اصطلاحات انگلیسی تجاری محدود کنید. بلکه باید دارای چهار مهارت کاربردی باشید تا بتوانید با دیگران ارتباط خوبی برقرار نمایید.

در واقع آنچه لازمه کار کردن در یک محیط انگلیسی زبان یا داشتن یک کسب و کار بین‌المللی است تسلط بر این چهار مهارت زبانی است. حال اگر این مهارت‌ها در راستای انجام امور تجاری باشد مزیت بزرگی در محل کار به شمار می‌رود. شما در HiTalki می‌توانید این مهارت‌ها را تحت نظر اساتید برجسته به دست آورید.

آنچه کارفرما در زمان مصاحبه از شما می‌خواهد تسلط بر زبان انگلیسی برای انجام امور روزانه است نه فقط حفظ مجموعه ای از لغات و اصطلاحات خاص که به طور جداگانه و بدون درک کاربرد و جایگاه به خاطر سپرده شده است. دقیقا به همین دلیل است که پیشنهاد می‌شود تحت نظر یک مدرس خوب و در صورت امکان به صورت خصوصی آموزش ببینید تا بر زبان انگلیسی تجاری به شکلی که مورد نیاز است مسلط شوید.

دقت کنید داشتن دانش فنی و تخصصی در زمینه کاری بسیار مهم است. در واقع هر زمینه کاری لغات و اصطلاحات خاص خود را دارد که با دیگر حوزه‌ها متفاوت است. در کلاس خصوصی انگلیسی تجاری می‌توانید حوزه کاری خود را با مدرس در جریان بگذارید تا به طور ویژه بر آن تمرکز شود و کلاس درس فایده بیشتری برای شما داشته باشد. البته نگران یادگیری تمام لغات تخصصی نباشید. برخی را در محل کار و با گذشت زمان یاد می‌گیرید. لازم است بدانید برخی اصطلاحات حتی در زبان فارسی نیز مبهم هستند و به مرور زمان درک می‌شوند.

کاربردهای زبان انگلیسی تجاری

زبان انگلیسی

زبان انگلیسی تجاری معمولا در زمان ارسال ایمیل، پیشنهاد فروش، صحبت با مشتری و کارفرما، ارائه گزارش کار و... کاربرد دارد. لازم به ذکر است در انگلیسی تجاری نسبت به زبان انگلیسی عمومی از لحن رسمی‌تری استفاده می‌شود. زیرا معمولا مخاطب فردی است که صمیمیت زیادی با شما ندارد و ارتباط شما با او تنها یک ارتباط کاری است.

برقراری ارتباط کاری با طرفین انگلیسی زبان دقیقا مانند برقراری ارتباط کاری با طرفینی است که انگلیسی، زبان مادریشان است. در هر دو صورت باید از زبان رسمی به جای زبان محاوره‌ای استفاده کرده و تمام جوانب ادب و احترام را به جای آورید. اگر به همان شکلی که با دوستان خود صحبت می‌کنید با همکاران یا مشتریان نیز گفتگو کنید قطعا نظر مثبتی نسبت به شما نخواهند داشت و ممکن است در محل کار خود دچار مشکل شوید.

زبان انگلیسی تجاری پر از اصطلاحاتی است که تنها در محل کار کاربرد دارد و برای یادگیری آن حتما باید آموزش ببینید، زیرا ممکن است به جای استفاده از آن، از انگلیسی محاوره‌ای استفاده کنید و موقعیت شغلی خود را به خطر بیندازید.

یکی دیگر از کابردهای انگلیسی تجاری تهیه گزارش کاری برای همکاران یا کارفرمایان است. قطعا شما در زمان تهیه گزارش کاری نباید به همان زبانی که صحبت می‌کنید متن گزارش را تنظیم نمایید. بلکه بایستی از قالب خاصی استفاده کنید.

اهمیت زبان انگلیسی تجاری

معمولا از زبان انگلیسی به عنوان یک زبان ساده یاد می‌شود. در واقع اکثر لغات و اصطلاحات موجود در این زبان آسان هستند و به راحتی تلفظ می‌شوند. از طرفی زبان انگلیسی از دستور زبان ساده‌ای برخوردار است. در نتیجه یادگیری آن نسبت به دیگر زبان‌های خارجی آسان‌تر است. جهت مطالعه مقاله بهترین روش‌های یادگیری زبان انگلیسی روی لینک زیر کلیک کنید تا با به کارگیری این ترفند ها بتوانید زبان انگلیسی را به بهترین شکل ممکن بیاموزید.

https://hitalki.org/blog/the-best-way-to-learn-english/

باید بین زبان انگلیسی تجاری و زبان انگلیسی عمومی یا محاوره‌ای تفاوت قائل شوید. معمولا در حوزه تجارت با مواردی از جمله خرید و فروش، تبلیغات، ارتباطات اقتصادی و... مواجه هستیم. در نتیجه باید به دنبال اصطلاحاتی باشیم که این موارد را پوشش می‌دهد. حال هر چه این اصطلاحات را بیشتر بشناسید و بهتر بتوانید آنها را به کار بگیرید درصد موفقیت شما بالاتر می‌رود.

امروزه ارتباطات در هر کسب و کاری حرف اول را می‌زند. اگر شما بتوانید با تعداد افراد بیشتری از سراسر دنیا ارتباط برقرار کنید قطعا می‌توانید کسب و کار را خود را بیش از پیش گسترش دهید. آنچه بین شما و سایرین ارتباط برقرار می‌کند زبان انگلیسی است. تسلط بر این زبان می‌تواند موفقیت شما در برقراری ارتباط و به دنبال آن در توسعه کسب و کارتان را تا حد زیادی تضمین کند.

از طرفی تعداد افرادی که زبان انگلیسی را متوجه می‌شوند بسیار بیشتر از مخاطبان هر زبان دیگری است. پس انجام تبلیغات به زبان انگلیسی می‌تواند نتایج قابل قبول‌تری داشته باشد. تبلیغات تنها یکی از مواردی است که با یادگیری زبان انگلیسی تجاری می‌توانید آن را به درستی انجام دهید.

اگر کارمندان یک شرکت بین‌المللی بر انگلیسی تجاری مسلط نباشند ممکن است سالانه شرکت را متحمل ضرر و زیان‌های زیادی کنند. راه‌حل این مشکل تنها آموزش است. کارمندان با شرکت در کلاس‌های انگلیسی تجاری می‌توانند مهارت خود در این زمینه را افزایش دهند.

زبان انگلیسی

مهارت‌های لازم برای زبان انگلیسی تجاری

در کل می‌توان گفت هر چهار مهارت اسپیکینگ، لیسنینگ، رایتینگ و ریدینگ در یادگیری انگلیسی تجاری مهم هستند. زیرا فردی که در حوزه تجارت فعالیت می‌کند یا در یک شرکت انگلیسی زبان مشغول به کار می‌شود قطعا به همه این چهار مورد نیاز دارد تا بتواند ارتباط درستی با همکاران، شرکای تجاری و مشتریان برقرار کند.

در این میان سه مهارت اول اهمیت بیشتری دارد. مهارت اول و دوم برای برقراری ارتباط زبانی و مهارت سوم برای زمانی است که بخواهید گزارش کارهای مناسبی ارائه دهید. در ادامه در مورد هر مهارت توضیح می‌دهیم تا شناخت بیشتری از هر یک بیابید و اهمیت آن‌ها را در یادگیری زبان انگلیسی تجاری درک کنید.

مهارت اسپیکینگ

قطعا زمانی که وارد حوزه تجارت و کسب و کار می‌شوید باید با افراد مختلفی صحبت کنید. در نتیجه بهتر است مهارت اسپیکینگ را آموخته باشید تا به راحتی بتوانید منظور خود را به طرف مقابل برسانید. در این میان لازم است بر لغات و اصطلاحات مربوط به حوزه کاری خود مسلط بوده و آن‌ها را در جای مناسب به کار بگیرید تا بتوانید به موفقیت بیشتری دست یابید.

مهارت لیسنینگ

مهارت مهم دیگری که برای برقراری ارتباط با دیگران نیاز دارید لیسنینگ است. اگر شما از این مهارت برخوردار نباشید نمی‌توانید صحبت دیگران را به خوبی متوجه شوید. در نتیجه نمی‌توانید پاسخ مناسبی به آن‌ها بدهید. دقت کنید اگر طرف مقابل شما انگلیسی زبان نباشد و زبان انگلیسی را به عنوان یک زبان دوم برای انجام امور تجاری خود آموخته باشد کار شما سخت‌تر می‌شود. پس شما باید به قدری در این مهارت قوی باشید که بتوانید لهجه‌های مختلف را متوجه شوید و به آن‌ها پاسخ دهید.

مهارت رایتینگ

در دنیای تجارت و کسب و کار قطعا نیاز به مهارت رایتینگ پیدا می‌کنید. اگر این مهارت را بلد نباشید ممکن است موجب بروز خطا در مکاتبات رسمی، موارد تبلیغاتی و... شوید. این خطاها می‌تواند تبعات بزرگی را به دنبال داشته باشد. شما با لحنی که در نامه‌‌نگاری‌ها و ایمیل‌های کاری خود به کار می‌برید می‌توانید سطح کاری خود را نشان دهید. پس هر چه این لحن رسمی‌تر و مناسب‌تر باشد سطح کاری شما را بالاتر می‌برد.

زبان انگلیسی

جمع‌بندی

با توجه به آنچه در این مطلب بیان شد در صورتی که قصد کار در یک محیط انگلیسی زبان را دارید همین امروز برای یادگیری زبان انگلیسی تجاری اقدام کنید و با یادگیری آن درهای پیشرفت را به روی خود بگشایید

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری رصداقتصادی مسئولیتی بابت آن ندارد  

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه