رپرتاژ اگهی /

بهترین گل های آپارتمانی کدام است

بهترین گل های آپارتمانی کدام است
کدخبر : 33709

با توجه به سبک زندگی امروز و کاهش فضای سبز، افراد بسیاری تمایل به نگه داری از گل و گیاهان در خانه های آپارتمانی خود دارند. وجود گل و گیاه در خانه موجب بهبود شرایط روحی، کاهش افسردگی و افزایش طراوت و زیبایی در منزل یا محل کار شما خواهد شد.

ده گل برتر آپارتمانی

در ادامه به معرفی 10 گل آپارتمانی محبوب و پرطرفدار که می توانید در بهترین گلفروشی تهران آن را پیدا کنید، می پردازیم.

1-گل سانسوریا (Sansevieria)

گل سانسوریا یا شمشیری یکی از گیاهان آپارتمانی است که برای تصفیه ی محیط نیز بسیار مناسب است. این گل برای رشد خود به نور غیرمستقیم نیاز دارد.

سانسوریا در گروه گیاهانی است که نیاز به آبیاری کمی دارد. کافی است هر دو هفته یکبار به مقدار کمی به این گیاه آب بدهید. این گیاه با نور فلورسنت نیز رشد خواهد کرد. لازم به ذکر است در صورتی که در منزل خود سانسوریا دارید مواظب باشید که حیوانات خانگی سراغ برگ های این گیاه نروند چرا که خوردن برگ های سانسوریا باعث ایجاد مسمویت در حیوانات خانگی خواهد شد.

سانسوریا ابلق طلایی، لوله ای، پا کوتاه یا شمشیری از جمله انواع گل سانسوریا می باشند. این گیاه نسبت به دما و رطوبت مقاومت بالایی دارد. با فراهم کردن رطوبتی متوسط و دمایی معتدل سانسوریا به خوبی رشد خواهد کرد. توجه داشته باشید که سانسوریا را در مقابل وزش باد قرار ندهید.

2

2-گل یشم (Jade plant)

گل یشم یا کراسولا را می توان در گروه گیاهان آپارتمانی مقاوم به سرما قرار داد. برگ های این گیاه به صورت برجسته و گوشتی بوده و ساقه ی آن چوبی است. علاوه بر این یشم در برابر کم آبی نیز مقاوم است. با افزایش سن، گیاه یشم به درختچه ای زیبا تبدیل خواهد شد. نور مناسب برای نگه داری یشم باید کم باشد، از آن جایی که این گیاه در برابر سرما مقاومت بالایی دارد در دماهای پایین نیز به خوبی رشد خواهد کرد.

اگر زمان کافی برای نگه داری از گل و گیاهان آپارتمانی را ندارید گل یشم بهترین انتخاب است. تکثیر این گیاه با قلمه زدن به سادگی صورت می گیرد. بهترین زمان آبیاری یشم وقتی است که سطح خاک آن 3 تا 4 سانتی متر خشک شده باشد. بهتر است برای آبیاری گل یشم از آب مقطر یا آب جوشیده ی سرد استفاده نمایید چرا که گیاه یشم نسبت به نمک موجود در آب حساس می باشد.

 

3-گل بامبو (Bambusoideae)

شاید کمتر کسی را بتوانید پیدا کنید که نام بامبو را نشنیده باشد. این گل سایه دوست بوده و نماد خوش شانسی می باشد. به طور کلی بهترین نور برای رشد بامبو نور غیر مستقیم است. توجه داشته باشید که برای جابه جایی شرایط نوری این گیاه باید این جابه جایی به صورت مرحله به مرحله و آرام صورت بگیرد در غیر این صورت گیاه بامبو از بین خواهد رفت.

3

ظاهر جذاب، مقاومت بالا و نگه داری آسان باعث شده است گل بامبو به یکی از گیاهان آپارتمانی محبوب تبدیل شود. از دیگر نکات گل بامبو نگه داری آن در خاک یا آب می باشد.

4-گل قاشقی (Radiator plants)

گل قاشقی یا پیرومیا یکی از محبوبترین گل های آپارتمانی است. این گیاه مناسب برای قرار دادن بر روی میز کار یا میز کنار تخت می باشد. برگ های گل قاشقی به شکل قلب بوده و گوشتی است. گل قاشقی از جمله بهترین گل های آپارتمانی سایه دوست می باشد. دمای مناسب برای نگه داری گل قاشقی در فصل تابستان 24 درجه و در فصول سرد سال 18 درجه خواهد بود. توجه داشته باشید که بین دو آبیاری سطح خاک باید کاملا خشک باشد چرا آبیاری بیش از اندازه ی گل قاشقی باعث پوسیده شدن آن خواهد شد.

4

5-کاکتوس (Cactus)

یکی دیگر از گیاهانی که در پاسخ به سوال بهترین گل های آپارتمانی کدام است ؟ می توان معرفی کرد کاکتوس می باشد. این گیاه نیاز به مراقبت نداشته و آبیاری آن هفته ای یک بار صورت می گیرد. البته در فصول سرد سال باید میزان آبیاری آن کمتر شود. کاکتوس را نباید در معرض نور مستقیم خورشید قرار داد. کاکتوس ها انواع مختلفی داشته و همگی آن ها مقاومت بسیار بالایی در برابر گرما و شرایط آپارتمانی دارند. برای رشد بهتر کاکتوس باید خاک آن نرم و حاوی شن و ماسه باشد.

5

 

6-آگلونما

آگلونما ابلق جز گیاهانی است که آلودگی و مواد شیمیایی موجود در هوا را جذب می کنند. آگلونما همچنین از طرف ناسا به عنوان تولید کننده اکسیژن معرفی شده است. همچنین نگهداری از این گیاه بسیار آسان می باشد و جز گیاهانی است که به سرعت رشد می کند و تراکم برگ های آن زیاد خواهد شد. اگر نگهداری آگلونما را به خوبی انجام دهید ، شاهد گلدهی آن خواهید بود.

6

 

7-گل عنکبوتی (Spider flower)

گل عنکبوتی یا گندمی از دیگر گیاهان محبوب آپارتمانی می باشد. این گل را می توان در گروه سریع الرشد ترین گل های آپارتمانی قرار داد. چنانچه در خانه ی خود نور کافی برای نگه داری گیاه را ندارید بهتر است گل عنکبوتی را انتخاب نمایید، چرا که این گیاه در نور کم نیز به خوبی رشد خواهد کرد.

گل عنکبوتی در دو نوع سبز و ابلق وجود دارد. ظاهر جذاب این گیاه سبب شده است که افراد بسیاری گیاه گندمی یا عنکبوتی را برای نگه داری در منزل انتخاب نمایند. این گیاه در شرایط کم آبی و در هر آب و هوایی به خوبی رشد خواهد کرد. علاوه بر این، گیاه گندمی هوا را نیز تصفیه خواهد کرد. بهتر است برای افزایش زیبایی، این گل را در گلدان های آویزی نگه داری کنید.

7

8-بونسای (Bonsai)

بونسای یا درختچه مینیاتوری از دیگر گیاهان آپارتمانی است که برای رشد خود به نور زیادی نیاز دارد. بهتر است بونسای را در نزدیکی تراس خانه یا لبه ی پنجره قرار دهید. توجه داشته باشید که بونسای را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید چرا که گرمای زیاد باعث آسیب به این درختچه ی زیبا خواهد شد.

گیاه بونسای در فصل زمستان نیازی به آبیاری ندارد. این گیاه با نور مصنوعی نیز به خوبی رشد خواهد کرد.

 

8

9-کوردیلین (Cordyline)

کوردیلین در 2 رنگ سبز و قرمز رشد کرده و برای سالم ماندن باید آن را به دور از سرما قرار دهید. این گیاه شکوفه های ریزی دارد و علاوه بر اینکه نگه داری آن باعث افزایش زیبایی محیط شده و عطر و رایحه ای دل انگیز نیز در محیط خانه ایجاد می کند.

توجه داشته باشید که هیچ زمان نباید سطح این گیاه خشک شده باشد و بهتر است مرتبا برگ های آن را غبارپاشی کنید. بهترین دما برای نکه داری کوردیلین 18 تا 21 درجه سانتی گراد است دمای کمتر از 13 درجه این گیاه را از بین خواهد برد. کوردیلین زینتی و گلدانی تا حداکثر 4 متر رشد می کند.

9

 

10-گل زاموفیلیا

زاموفیلیا یکی از گیاهان لوکس آپارتمانی محسوب می شود. این گیاه برگ های گوشتی و ساقه ای سبز و ضخیمی دارد. از ویژگی های مثبت زاموفیلیا مقاومت بسیار بالای آن در کم آبی است به طوری که ریشه های این گیاه تا 4 ماه بدون آب نیز سالم خواهند ماند.

زاموفیلیا در میان گل و گیاه آپاتمانی رشد سریعی دارد و برای نگه داری از آن نیازی نیست آن را در معرض نور مستقیم خورشید قرار دهید. این گیاه در مکان تاریک نیز رشد خوبی خواهد داشت. توجه داشته باشید که نور زیاد باعث کلفت شدن ساقه ی برگ ها خواهد شد از طرفی اگر زاموفیلیا را در معرض نور مستقیم قرار دهید برگ های آن می سوزد.

1234

لازم به ذکر است از نور فلوئورسنت نیز می توان برای نگه داری از این گیاه استفاده کرد. ظاهر براق و سبز این گیاه به حدی است که شاید در نگاه اول کمتر کسی متوجه طبیعی بودن گل زاموفیلیا شود. زاموفیلیا دارای 5 نوع سبز، کوتوله، ابلق، طلایی و سیاه می باشد.

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد وسایت خبری رصداقتصادی مسئولیتی بابت آن ندارد 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه