رپرتاژ اگهی

نوتلا کدام کشور بهتر است و راه های تشخیص نوتلا اصل

نوتلا کدام کشور بهتر است و راه های تشخیص نوتلا اصل
کدخبر : 33907

 تاریخچه نوتلا

در جنگ جهانی دوم در اروپا یکی از مواد غذایی‌هایی که بین مردم طرفداران زیادی داشت، شکلات و کاکائو بود که با کمبود آن مواجه بودند و باید جیره بندی می‌شد در این حالت شخصی به نام فررو شکلاتی اقتصادی طراحی کرده که از ترکیب کره فندق و شکلات ساخته شد و طعم بی نظیری داشت که با استقبال زیادی مواجه شد، از این پس اقدام به تولید انبوه این شکلات کردند و فرمول ساخت این محصول به کارخانجات راه یافت.

به دلیل طعم بی‌نظیر، این محصول پس از جنگ و کمبود شکلات هم ساخته شد و به کشورهای دیگر اروپایی راه یافت شد. نوتلا امروزه در اندازه و حجم های مختلفی در سطح جهان و کشور ها به فروش می رسد و جالب این است که توانسته افراد بسیار زیادی را در جهان معتاد خود کند. مردم از این محصول مصرف روزانه هم دارند و درصد محبوبیت و درصد مصرف آن افزایش روز به روزی دارد

 

انواع نوتلا

نوتلا در کشورهای مختلفی تولید می‌شود و همین امر سبب می‌شود که به مقایسه آن‌ها پرداخته و بهترین آن‌ها را انتخاب کنیم.

مواد اولیه متفاوت آن‌ها باعث تغییر در طعم و مزه آن‌ها خواهد شد. همه کارخانه‌ها در تلاشند مواد اولیه درجه یک تهیه کنند تا بتوانند بهترین محصول را تولید و به فروش برسانند.

نوتلا در انواع وزن‌های مختلف در بازار موجود است، تا همه بتوانند هر مقداری که دوست دارند را تهیه کنند. برای مثال: نوتلا 250 گرمی، نوتلا 500 گرمی، نوتلا 750 گرمی، نوتلا 800 گرمی، نوتلا 1 کیلویی و ... هستند.

نوتلا

نوتلا فرمند

نوتلا فرمند محصولی از شرکت فرمند است که مطابق با فرمول نوتلا ایتایی ساخته شده است. تقاضای مردم کشور ما برای این محصول بالا است. با توجه به قیمت بالایی که نوع ایتالیایی و آلمانی این محصول دارد قدرت خرید مردم برای تهیه آن پایین است؛ کشور ایران شروع به ساخت و عرضه این محصول کرد تا قدرت خرید مردم برای این محصول بالا برود.

شکلات صبحانه فرمند و همچنین بهترین نوتلا را می‌توانید از مراکز خرید، فروشگاه های انلاین مانند آسوکالا تهیه کنید. سالانه یک چهارم فندق جهان  برای تولید شکلات پرطرفدار نوتلا استفاده می‌شود.

نوتلا

 

راه های تشخیص نوتلا اصل

نوتلا در کشورهای مختلف طبق ذائقه مردم آن کشور تولید می‌شود برای مثال ممکن است نوتلا لهستان مورد پسند مردم کشور آمریکا نباشد، پس بهتر است نوتلاهای مختلف را امتحان کنید و سپس طعم مورد پسند خود را هر وقت که خواستید خریداری کنید. طبق ذائقه مردم ایران نوتلای آلمان خوش طعم ترین است و به نظر آن‌ها هر محصولی که خوش طعم تر و با کیفیت تر باشد اصل است.

درباره نوتلا اصل باید بگویم که نوتلا ایتالیایی بخاطر اینکه این محصول در این کشور متولد شده است، نوتلای اصل نامیده می‌شود. نوتلا در دهه اخیر یکی از معروف و پرطرفدار ترین محصولات در کشور آمریکا بوده و همچنین رقیب اصلی کره بادام زمینی در این کشور  است.

 

ترکیبات نوتلا در کشورهای مختلف جهان

شکر حدودا 55 درصد، فندق 13 درصد، روغن 9 درصد، شیر خشک یا شیر فاقد چربی 5 الی 7.5 درصد، کاکائو 7 الی 8.5 درصد، لاکتوز و لسیتین سویا مواد تشکیل دهنده نوتلا هستند. هم چنین پودر شیر نیز که دارای درصد چربی کمی می باشد و علت این که از پودر شیر استفاده می شود این است که درصد ماندگاری محصول بالا باشد و الزام به حضور در یخچال نداشته باشد و در اخر هم وانیل یکی از طعم دهنده های قوی و بسیار مطلوب است که داخل نوتلا مورد استفاده می باشد.

 

کشورهای آلمان، دانمارک، فنلاند، سوئد و نروژ بیشترین مقدار کاکائو را یعنی 8.5 درصد برای تولید نوتلا استفاده می‌کنند و همین امر موجب خوش طعم تر شدن محصولات این کشورها می‌شود.

کشورهای کانادا و آمریکا علاوه بر ترکیبات نامبرده از قبل، از سیروپ ذرت با فرکتوز بالا هم برای ساخت نوتلا استفاده می‌کنند.

بالاترین میزان شیر را کشور نیوزلند در نوتلا استفاده می‌کند، مقدار شیر کم چرب موجود در این شکلات 8.7 درصد است در حالی که سایر کشورها حدودا 5 درصد شیر در این محصول استفاده می‌کنند.

کشور فرانسه در مقایسه با سایر کشورها خامه بیشتری را برای تولید این محصول استفاده می‌کند و باعث نرم شدن بافت این محصول می‌شود.

غلیظ ترین نوع نوتلا، نوتلای کشور آلمان است چراکه نان‌های این کشور دارای بافت سنگینی هستند و با استفاده از این محصول می‌توان آن‌ها را پوشش داد.

نوتلای ایتالیایی در مقایسه با سایر کشورها کمترین میزان کالری را دارد و نوتلای کانادا و آمریکا نسبت به نوتلای سایر کشورها دارای بالاترین میزان کالری است.

هر 100 گرم نوتلادارای 13 گرم فندق است، که سرشار از پتاسیم، ویتامین E ، آرژنین و همچنین منگنز می‌باشد. ویتامین E حاوی آنتی‌اکسیدان است. آرژنین اسیدآمینه‌ باعث عملکرد خوب سیستم ایمنی و ترشح هورمون‌‌های متفاوتی در بدن دارد.

 

 

مقایسه نوتلا ایتالیایی و آمریکایی

به صورت کلی کشور تولید کننده نوتلا در ابتدا ایتالیا بود، سپس سایر کشورها با توجه به طعم و مزه بینظیر آن به سمت ساخت این محصول رو آورده و شروع به تولید آن کرده‌اند، پس طبیعی است که این کشور رسپی این شکلات را محرمانه نگه داشته باشد. طی تحقیقات گذشته یک بلاگر آمریکایی پس از سفر به ایتالیا و چشیدن طعم این شکلات و مقایسه طعم نوتلای ایتالیایی و آمریکایی اینگونه می‌گوید که:

در مقایسه طعم نوتلا ایتالیایی و آمریکایی باید این را بگویم که طعمی متفاوت دارد؛ در نوتلای ایتالیایی طعم فندق قوی حس می‌شود در صورتی که نوتلای آمریکایی طعم قالب شکر حس می‌شود. پس به راحتی تفاوت شکلات ایتالیایی اصل و آمریکایی قابل تشخیص است.

به صورت کلی می‌توان گفت در نوتلای آمریکایی ممکن است در یک شیشه آن دو فندق هم ترکیب نشود در صورتی که نوع ایتالیایی آن حدودا 50 درصد آن فندق است و طعم بهتر و ماندگار تری دارد.

نوتلا

خرید به صرفه نوتلا

نوتلا به دلیل وارداتی بودن، دارای قیمت بالایی است اما شما با توجه به میزان هزینه خود می‌توانید آن را در وزن‌های مختلف با قیمت مناسب در فروشگاه‌های معتبر تهیه کنید.

از نوتلا بیشتر در کافی‌شاپ‌ها برای درست کردن کیک بستنی، شیک، کافی گلاسه و ... استفاده می‌شود و خرید نوتلا در وزن‌های کم، کاری اشتباه است چراکه هزینه بسته بندی باعث ضرر آن‌ها خواهد شد.

برای کافی‌شاپ‌ها، شیرینی پزی‌ها و تولیدی‌های بستنی بهتر است نوتلای سطلی در وزن‌های یک الی سه کیلویی از فروشگاه‌های معتبر تهیه شود.

همانطور که می‌دانید نوتلا دارای کالری بالایی است و بهتر است در خوردن آن زیاده روی نکنید چرا که باعث اضافه وزن می‌شود.

به دلیل نوسانات قیمت این محصول نمی‌توان قیمت دقیق آن را بیان کرد، برای اطلاع از قیمت بهتر است به سایت‌ها و فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنید و طبق سلیقه خود این محصول را با ساخت هر کشوری که می‌خواهید خریداری کنید.

 

مزایای و معایب نوتلا

نوتلا هم مانند هر مواد غذایی دیگری، دارای مزایا و معایبی است، که باید تعادل در مصرف آن حفظ شود چرا که مصرف بیش از حد آن باعث بروز مشکلاتی خواهد شد، که در ادامه شما را با آن‌ها آشنا خواهیم کرد.

مزایای نوتلا:

  • طعم بینظیر
  • حاوی فسفر و منیزیم
  • سرشاز ار ویتامین‌های E و B12
  • حاوی فندق
  • حاوی منگنز، آرژنین و پتاسیم
  • قوی کردن سیستم ایمنی بدن
  • ترشح هورمون‌های مختلف
  • آنتی اکسیدان است
  • حاوی آهن و کلسیم و محافظ دندان و استخوان
  • کنترل و تنظیم فشار خون

معایب:

  • بالا رفتن قند خون
  • بالا بردن چربی خون
  • کالری بالا
  • بالا بردن کلسترول خون
  • نوتلای اکثر کارخانه‌ها حاوی روغن پالم است

تشخیص نوتلا اصل با توجه به طعم

همان طور که می دانیم نوتلا در کشور های مختلف به علت محبوبیت بالا در کارخانه های مختلف تولید و عرضه می شود که می تواند اصل نباشد. در نوتلا ی اصل با وجود شکر زیاد طعم شیرین خیلی زیاد نبوده و بیش تر طعم فندوق و کاکائو حس می شود اما در نوتلای سایر کارخانه ها به عنوان مثال آمریکا طعم نوتلا از شیرینی بیشتری برخوردار است و طعمی نزدیک به شکر را دارد و البته که درصد فندوق مصرفی هم نسبت به نوتلای ایتالیایی کم تر می باشد.

برای این که بخواهید نوتلای اصل را از غیر اصل تشخیص دهید لازم است تنها به قسمت مواد استفاده شده و میزان آن مراجعه کرده و با مشاهده ی درصد هر کدام اصل و غیر اصل بود را تشخیص دهید.

 

اگر عاشق نوتلا هستید، پیشنهاد ما به شما استفاده از آن در کنار دسر‌، بستنی و ... است و اصلا به عنوان صبحانه هرروزه برای شما و اعضای خانواده‌تان پیشنهاد نمی‌شود، چراکه پس از مدتی شاهد معایب آن خواهید بود.

به صورت کلی باید بگویم که با مصرف بیش از اندازه این محصول ممکن است دچار بیماری‌های قلبی، دیابت و ... شوید؛ پس بهتر است در مصرف این محصول اعتدال را رعایت کنید و از مصرف بی رویه آن خودداری کنید، چراکه اصلا رژیم غذایی سالمی برای شما و کودکا‌ن شما در مدت زمان طولانی نیست.

*مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری رصداقتصادی مسئولیتی بابت آن ندارد 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه