رپرتاژ اگهی

با اسنپ روم بهترین اقامتگاه های اقتصادی تهران را رزرو کنید

با اسنپ روم بهترین اقامتگاه های اقتصادی تهران را رزرو کنید
کدخبر : 35952

تا حال به پایتخت ایران سفر کرده‌اید؟ شهری که می‌توان گفت تقابل زیبایی از سنتی و مدرن را ایجاد کرده است.

هنگام سفر به تهران برج‌های سر به فلک کشیده‌ای می‌بینید که در همسایگی خانه‌های قدیمی چند صد ساله قرار دارند. این باعث زیبایی و همه پسند بودن این شهر شده است. مسافران و گردشگران از اقصی نقاط کشور و حتی جهان برای دیدن این تقابل به تهران سفر می‌کنند و در نهایت هر مسافر به سمت موضوع و جهتی که علاقه دارد می‌رود. بسیاری از افراد علاقه به تاریخ باستان ایران دارند و آشنایی با مکان‌های تاریخی پایتخت را دروازه‌ای به سمت شناخت گذشته این کشور تاریخی و باستانی می‌دانند.

اگر شما هم جز افرادی هستید که علاقه مندید به تهران سفر کنید و با آثار تاریخی آن آشنا شوید، تا انتهای مطلب با ما همراه باشید، در این بخش کاخ‌های قدیمی شهر تهران را بررسی خواهیم کرد.

کاخ‌های شهر تهران

56fbfd91-bb29-498f-b386-97a4e32f6e8c

تهران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای خوشی که داشت، از زمان‌های قدیم مورد توجه بسیاری از شاهان قرار گرفته بود، بنابراین در چند دوره این شهر به عنوان پایتخت کشور ایران انتخاب شد. از این رو تعداد کاخ‌های زیادی از زمان گذشته در این شهر وجود دارد که اکنون نیز به اماکن تاریخی قابل بازدیدی تبدیل شده‌اند و طرفداران بسیاری دارند. در این قسمت برخی از کاخ‌های موجود در تهران را به شما معرفی می‌کنیم.

کاخ گلستان

کاخ گلستان دارای قدمت 400 ساله است و از زمان صفویه در تهران ساخته شده است. این کاخ سلطنت سلسله‌هایی همچون صفویه، زندیه، قاجار و پهلوی را به خود دیده است و در تمامی این مدت دچار تغییر و تحولات بسیاری در ساختار اتاق‌ها و شکل ظاهری اتاق‌ها شده است.

اصلی‌ترین تغییر و مراسمی که در این کاخ رخ داده است، تاج گذاری آقا محمدخان قاجار بوده است. از سال 1392 این موزه به عنوان یکی از اماکن ثبت شده در یونیسکو شناخته می‌شود و همه ساله میزبان گردشگران ایرانی و خارجی بسیاری است. این کاخ در خیابان 15 خرداد واقع شده است.

شما با دانستن این می‌توانید مسافرخانه تهران را در این محله رزرو کنید تا بتوانید راحت‌تر و سریع‌تر به اماکن گدشگری دسترسی داشته باشید.

کاخ سعدآباد

 یکی از پربازدیدترین کاخ‌های تهران، کاخ سعد آباد است. این کاخ در زمان قاجار ساخته شده بود.این کوه دارای آب و هوای خنک است و به عنوان تفرجگاه ییلاقی شاهان قاجار و پهلوی بوده است.

پادشاهان پهلوی با خرید نواحی و باغات اطراف به ابعاد این کاخ اضافه کردند، تا جایی که این کاخ اکنون بیش از 110 هکتار زمین دارد.

شما می‌توانید به دلیل خوش آب و هوایی این منطقه، هتل تهران ارزان را در این ناحیه پیدا کرده و رزرو کنید. محدوده این کاخ در نزدیکی کوه‌های توچال قرار دارد و اتوبوس‌ BRT و مترو معمولا به این منطقه نمی‌روند. بنابراین توصیه می‌شود هتل یا مسافرخانه تهران را در این مناطق انتخاب کنید.

کاخ نیاوران

کاخ نیاوران یکی از زیباترین کاخ‌های تهران است که همه ساله مسافران زیادی را به سمت خودجذب می‌کند. این کاخ در زمان فتحعلی شاه قاجار به عنوان یک اقامتگاه تابستانی ساخته شده است و ریشه اسم این کاخ به نی‌هایی که پیش از ساخت کاخ در آن قرار داشتند، برمی‌گردد.

این مکان یکی از کاخ‌های بزرگ تهران به شمار می‌آید که نزدیک به 11 هکتار مساحت دارد. قسمت‌های مختلفی در این کاخ ساخته شده است که علاقه برای بازدید را دو چندان می‌کند.

اگر شما هم علاقه مند هستید از این مکان تاریخی بازدید کنید می‌توانید مهمانپذیر ارزان در تهران را در نزدیکی این محله رزرو کنید. آدرس این کاخ همانگونه که از نامش مشخص است در نیاوران قرار دارد.

اگر در این منطقه موفق به رزرو هتل یا مسافرخانه نشده‌اید؛ می‌توانید هتل و مسافرخانه تهران را در منطقه‌ای نزدیک به ایستگاه مترو  تهران یا اتوبوس انتخاب کنید و سپس به بازدید از این مکان بپردازید.

کاخ یاقوت

0ebe5a88-ec3d-4819-84b8-98599f807fb4

کاخی با طراحی و ساختار کاملا اروپایی که در زمان ناصرالدین شاه قاجار ساخته شده است. این کاخ برخلاف موارد قبلی که ذکر کردیم، کاربرد موزه و بازدید ندارد، بلکه این کاخ به بیمارستان قلبی و عروقی دکتر لواسانی تبدیل شده است. شما می‌توانید با انتخاب هتل تهران در منطقه سرخه حصار به این منطقه نزدیک شده و از آن در طول روز بازدید کنید.

سخن پایانی

در این مقاله اطلاعات جامعی درباره انواع کاخ‌های شهر تهران داده شد، شما با 4 تا از زیباترین و تاریخی‌ترین کاخ‌ها آشنا شدید. حال نوبت آن رسیده است با نحوه رزرو مهمانپذیر در تهران آشنا شوید.

شما می‌توانید برای مشاهده خدمات و اقامتگاه‌ها به سایت اسنپ روم، اپلیکیشن اسنپ روم و سوپر اپلیکیشن اسنپ مراجعه کنید.

این مجموعه دارای پشتیبانی 24 ساعته و همه روزه است که می‌توانید تمام مشکلات خود در طول سفر را با آن‌ها در میان بگذارید. همچنین اسنپ روم این امکان را برای کاربران خود فراهم کرده است که اقامتگاه‌ها را به صورت تلفنی رزرو کنند.

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری رصداقتصادی مسولیتی بابت آن ندارد . 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه