گزارش زنده و لحظه به لحظه از استیضاح ترامپ

گزارش زنده و لحظه به لحظه از استیضاح ترامپ
کدخبر : 3596

جلسه دادگاه استیضاح و محاکمه ترامپ در سنای آمریکا رسما آغاز شد.

به گزارش رصداقتصادی به نقل از باشگاه خبرنگاران :  مجلس سنای آمریکا رسما جلسه بحث درباره استیضاح و محاکمه ترامپ را آغاز کرد.

 

مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه ۱۵ ژانویه (۲۵ دی)  ارسال بند‌های استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به مجلس سنای این کشور  را با ۲۲۸ رای موافق در برابر ۱۹۳ رای مخالف به تصویب رساند.

 

قانونگذاران آمریکایی همچنین موافقت خود را با افراد تعیین شده به عنوان دادستان‌های استیضاح ترامپ برای حضور در جلسه دادگاه سنا اعلام کردند.

 

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز مصوبه مجلس نمایندگان را امضا کرد و آن را رسما تحویل مجلس سنا داد.

 

روز ۱۸ دسامبر (۲۷ آذر) پس از تحقیقات گسترده درباره گفت‌وگوی تلفنی ترامپ با رئیس‌جمهور اوکراین، دو اتهام «سوء استفاده از قدرت» و «کارشکنی در کار کنگره» را علیه ترامپ مطرح کرد.

 

رئیس جمهور آمریکا هرگونه تخلف را رد کرده و مکرراً استیضاح را به عنوان «تعقیب توهمات» و با هدف «برگرداندن نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶»  اعلام کرده است.

پنجشنبه گذشته «آدام شیف»، رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا، رسما پرونده استیضاح ترامپ را به مجلس سنا تحویل و اتهامات مطرح شده علیه «دونالد ترامپ» را در صحن سنا قرائت کرد.

 

جلسه رسمی محاکمه ترامپ اکنون در مجلس سنای آمریکا در جریان است.

 

*جهت مشاهده پخش زنده جلسه استیضاح ترامپ و نتیجه جلسه کلیک کنید .. 

 

 

میچ مک‌کانل: مجلس نمایندگان در اجرای محاکمه ترامپ مبانی عدالت را نقض کرد

«میچ مک‌کانل»، رهبر اکثریت جمهوری‌خواه  سنای آمریکا طی اظهاراتی در آغاز جسله دادگاه استیضاح ترامپ مدعی شد: مجلس نمایندگان در اجرای محاکمه ترامپ مبانی عدالت را نقض کرد.

 

مک‌کانل ضمن بیان این مطلب که درخواست شنیدن اظهارات شاهدان یک نقض دیگر مراحل محاکمه ترامپ بود، افزود: مجلس نمایندگان تحقیقات خود را بدون احضار شاهدان کامل کرد، در حالی که وقت لازم را داشت

 

رهبر اکثریت جمهوری‌خواه سنا گفت: محاکمه ترامپ عادلانه خواهد بود، همانطور که محاکمه کلینتون بود و از تمام اعضای سنا می خواهم از محاکمه عادلانه حمایت کنند.

 

مک‌کانل اعلام کرد: اصلاحات درخواستی رهبر دموکرات‌ها در مورد ضوابط محاکمه بررسی می‌شود و نمایندگان سنا بررسی این ضوابط را شروع کرده‌اند.

 

چاک شومر: ترامپ به اعمال فشار بر رئیس جمهور یک کشور اجنبی در جهت منافع شخصی متهم است

«چاک شومر»، رهبر اقلیت دموکرات سنای آمریکا در اظهارات خود در جلسه محاکمه سنا گفت: رئیس جمهور ترامپ به اعمال فشار بر رئیس جمهور یک کشور اجنبی در جهت منافع شخصی متهم است.

 

شومر در ادامه این سوال را مطرح کرد که «اگر ترامپ از بی‌گناهی خود مطمئن است پس چرا از محاکمه علنی او ممانعت می کنند؟» و « اگر آقای رئیس جمهور اصرار دارد که جلسه محاکمه یک نمایش است، چرا اجازه نمی دهد شاهدان حاضر شده و مدارک ارائه شود؟»

 

رهبر اقلیت دموکرات سنا یادآور شد: فکر نمی‌کنم رئیس جمهور دیگری وجود داشته باشد که از یک کشور دیگر اینگونه باج خواهی کند.

چاک شومر فزود: اقداماتی که جمهوری‌خواهان برای محاکمه در نظر گرفته‌اند باعث می‌شود محاکمه به سرعت انجام شود

 

وی گفت: مک‌کانل  می‌خواهد محاکمه بدون دلایل و شواهد انجام شود و این محاکمه نیست بلکه تلاش برای سرپوش گذاشتن است.

 

چاک شومر تاکید کرد: شاهدانی که احضارشان کرده ایم، از نزدیکان خود رئیس جمهور هستند و به نفع دموکرات ها عمل نمی‌کنند.

این مقام سنا در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: اگر کنگره رؤسای جمهور را محاکمه نکند این رئیس جمهور و دیگران برای ارتکاب جرم احساس مصونیت خواهند کرد.

 

آدام شیف: ترامپ باید محاکمه و عزل شود

در ادامه جلسه مشاور قانونی کاخ سفید از ضوابط ارائه شده از سوی رهبر جمهوری‌خواهان برای محاکمه ترامپ حمایت کرد.

اما آدام شیف، رئیس تیم دادستانهای استیضاح ترامپ می‌گوید: با طرح ضوابط ارائه شده برای محاکمه از سوی میچ مک‌کانل رهبر جمهوری‌خواهان مخالفیم.

 

رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا گفت: جرایمی که رئیس جمهور ترامپ مرتکب شده ایجاب می کند تا محکوم و از سمت خود عزل شود.

 

آدام شیف افزود: مجلس سنا باید شاهدان را احضار و مدارک را از آنها مطالبه کند. این وظیفه قانونی سناست.

 

وی یادآور شد: ضوابط ارائه شده،  تلاش جمهوری‌خواهان برای پایان دادن سریع به جلسه محاکمه است

 

ترامپ پس از بیل کلینتون (چهل‌ودومین رئیس‌جمهور) و اندرو جانسون (هفدهمین رئیس‌جمهور)، سومین رئیس‌جمهور آمریکاست که طرح استیضاح او در مجلس نمایندگان تصویب می‌شود.

برکناری ترامپ از قدرت، نیازمند دوسوم آرای نمایندگان سنا است.

تاکنون هیچ رئیس‌جمهوری در آمریکا از طریق استیضاح و محاکمه در سنا برکنار نشده است. مخالفان کلینتون و جانسون نیز نتوانستند آرای لازمِ دوسوم سناتورها را برای برکناری آنها جمع کنند.

با توجه به اینکه سناتورهای جمهوری‌خواه و هم‌حزبی‌های ترامپ، اکثریت مجلس سنا را تشکیل می‌دهند، برکناری او از ریاست‌جمهوری امری بعید به نظر می‌رسد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

  • داودزارع
    0

    چراازحقوق کارگرچیزی گفته نمیشه

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه