رپرتاژ اگهی

انتخاب شما سفر با تور است یا خودروی شخصی؟

انتخاب شما سفر با تور است یا خودروی شخصی؟
کدخبر : 36162

به گزارش ساعدنیوز معمولا سفرها به دو دسته کاری یا تفریحی تقسیم می‌شوند.

به گزارش ساعدنیوز معمولا سفرها به دو دسته کاری یا تفریحی تقسیم می‌شوند. سفرهای کاری، اینکه چگونه و چه زمانی می‌روید کاملا به شرایط شما بستگی دارد. سفرهای کاری معمولا کوتاه هستند و نهایتا 1 الی 3 روزه تمام می‌شوند. در مقابل سفرهای تفریحی قرار دارند که می‌توانند یک روزه یا حتی یک هفته‌ای و گاهی بیشتر باشند. سفرهای تفریحی می‌توانند مقاصدی به دور از شهرها داشته باشند یا ... . موضوع بحث امروز ما سفرهای تفریحی است، اینکه چه اقداماتی انجام دهید تا با هزینه کمتر بیشتر به ما خوش بگذرد.

 

چک لیست سفرهای تفریحی

برنامه ریزی لازمه تجربه یک سفر خاطره انگیز است. این که چه روز و چه ساعتی باید چمدانمان را ببندیم و به سفر برویم اولین قدم برای تجربه یک سفر به‌یادماندنی است. ولی قبل از همه این کارها باید ببینید که سفرتان قرار است با خودروی شخصی باشد (نیاز به بررسی خودرو و یا پرداخت خلافی خودرو قبل از سفر) یا تور و یا حتی باید خودتان برای خرید بلیط هواپیما، اتوبوس یا قطار دست به کار شوید و به فکر رزرو هتل باشید.

بعد از مشخص شدن اینکه چگونه می‌خواهید سفر بروید، می‌توانیم سراغ سایر گزینه‌های چک لیست بروید تا از سفر چند روزه نهایت لذت را ببرید. امروز می‌خواهیم به بررسی مزایا و معایب سفر با خودروی شخصی و تور بپردازیم، پس همراهمان باشید.

26c02d9a-e887-46de-9184-765d6a74b2a1

سفر با خودروی شخصی

سفر با خودروی شخصی به مقصد و تعداد  همراهان بستگی دارد. بدون شک لذت بردن از مسیر و اینکه دست شما برای رفتن به جاذبه‌های گردشگری بکر در سفر با خودروی شخصی بازتر است از مهم‌ترین مزایای سفر با خودروی شخصی است. تعداد همراهان شما اگر از حد معمول بیشتر باشد شاید خودروی شخصی گزینه مناسبی نباشد. مسافت هم در این بین بسیار دخیل است، سفر با خودروی شخصی در مقاصدی که از مبدا دور هستند می‌تواند خسته کننده باشد.

از تمامی موارد بالا که بگذریم هزینه سوخت هم نکته مهمی است که باید به آن توجه کنید. اگر مقصد شما کمی دور باشد سفر با خودروی شخصی خیلی پیشنهاد نمی‌شود. برای مثال اگر قصد سفر به مشهد، شیراز و شهرها و جزایر جنوبی مثل بندرعباس یا کیش از مبدا تهران را دارید سفر با خودروی شخصی اصلا پیشنهاد نمی‌شود. اما برای مقاصد نزدیک مانند شهرهای شمالی سفر با خودروی شخصی بسیار منطقی‌تر است.

764794a9-c621-42ec-98d8-87a5420dc523

سفر با تور یا وسایل نقلیه عمومی

علت اینکه تور و سفر با وسایل نقلیه عمومی را در کنار هم آوردیم شباهت بین آن‌هاست. تنها و مهم‌ترین تفاوت تور و سفر با خودروی شخصی قیمت بسیار پایین‌تر کل خدمات تور به نسبت خرید بلیت رفت و آمد در کنار هزینه اقامت به‌صورت مجزا است!

وقتی اسم تور می‌آید تصور بسیاری می‌رود سمت سفرهای بدون فیلتر اکیپی که هیچ نظارتی برروی آن نیست و عموما با سلیقه خانواده‌های ایرانی در تضاد است. توری که ما در خصوص آن صحبت می‌کنیم می‌شود بلیت وسیله نقلیه (هواپیما، قطار و یا اتوبوس) + محل اقامت (هتل، هتل آپارتمان و یا اقامتگاه). درواقع تور یعنی همان خرید بلیت به‌علاوه رزرو هتل با قیمت پایین‌تر.

برای مثال اگر قصد سفر به مشهد را داشته باشید و خودتان برای خرید بلیت هواپیما، قطار یا اتوبوس دست به‌کار شوید و هتل را هم خودتان از وب سایت‌ها یا اپلیکیشن‌ها رزرو کنید هزینه نهایی تمامی این موارد به نسبت یک تور چند روزه به مشهد بسیار گران‌تر می‌شود. پس مهم‌ترین مزیت تور به نسبت سفری که بلیت و هتل آن به‌صورت مجزا تهیه شود صرفا قیمت بسیار پایین‌تر آن خواهد بود.

از جمله مواردی که می توانید تسهیلات گردشگری (وام سفر و خرید بلیت و تور) را انجام دهید، سوپراپلیکیشن تاپ است. با نصب این اپلیکیشن علاوه بر تسعیلات سفر، از خدماتی مانند کارت به کارت، پرداخت خلافی و عوارضی و .... می توانید از سوپر اپلیکیشن تاپ استفاده کنید.

 

اما تفاوت سفر با تور و خودروی شخصی!

اولین تفاوت تور و سفر با خودروی شخصی محدود بودن آن است! سفر با خودروی شخصی باعث می‌شود تا بتوانید از جذابه‌های طبیعی، تاریخی و خدمات گردشگری مسیر و مقصد بیشتر لذت ببرید، اما سفر با تور کمی دست شما را به‌ویژه در لذت بردن از جاذبه‌های طول مسیر می‌بندد و صرفا می‌توانید از جاذبه‌های گردشگری نزدیک مقصد بازدید کنید و لذت ببرید.

در سفر با تور خبری از خستگی راه نیست چون می‌توانید در طول مسیر استراحت کنید، خبری از تحمل ترافیک در سفرهای هوایی و ریلی نیست، در سفر با تور خبری از هزینه سرسام‌آور مصرف سوخت نیست و دلایل بی‌شمار دیگر.

اگر بخواهیم مزایا و معایب سفر با تور و خودروی شخصی را خیلی مختصر بررسی کنید موارد زیر می‌توانند در تصمیم گیری بهتر به ما کمک کنند:

مزایا و معایب سفر با تور

مزایا:

  1. هزینه تمام شده پایین‌تر
  2. صرفا بلیط و اقامت
  3. لیدر در تورهای خارجی
  4. سهولت در طول مسیر
  5. رنج قیمتی متناسب با انواع بودجه

معایب:

  1. برگزاری در تاریخ‌های مشخص
  2. معمولا 3 الی 4 روزه
  3. مقاصد پرطرفدار و مشخص
  4. محدودیت در بازدید از نقاط گردشگری
  5. جریمه استرداد به میزان متفاوت

مزایا و معایب سفر با خودروی شخصی

مزایا:

  1. بدون بازه زمانی مشخص
  2. امکان اقامت شبانه در شهرهای نزدیک مقصد
  3. لذت بردن از جاذبه‌های مسیر
  4. مکان تغییر برنامه بدون نیاز به جریمه
  5. قیمت ثابت رفت و آمد به نسبت تعداد همراه

معایب:

  1. خستگی مسیر
  2. هزینه بالای سوخت و استهلاک
  3. تهدید خطرات و سوانح رانندگی
  4. امکان خرابی خودرو
  5. ترافیک در ایام پیک

تور خوب برگزار کننده معتبر می‌خواهد

با توجه به مزایا و معایب بالا کاملا مشهود است که برای مقاصد دور و یا خارج از کشور تور گزینه منطقی‌تری است. تمامی این مزایا از تور زمانی صادق است که شما از یک ارائه دهنده به‌نام تور خریداری کنید. سوپر اپلیکیشن تاپ مدت کوتاهی است که با راه‌‌اندازی لاین گردشگری خود، خدمات کامل گردشگری را ارائه می‌دهد.

این سوپر اپلیکیشن کاربردی که زیر نظر بانک پارسیان فعالیت می‌کند خدمات تور خود را تحت نظارت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با قیمت بسیار منطقی و منصفانه به کاربران خود ارائه می‌دهد. شما می‌توانید با دانلود و نصب تاپ علاوه‌بر بهر‌مندی از خدمات کامل گردشگری تاپ از ده‌ها سرویس کاربردی دیگر آن مانند کارت به کارت، موجودی، شارژ و بسته و خدمات مرتبط با خودرو مانند پرداخت خلافی و ... استفاده کنید.

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری رصداقتصادی مسئولیتی بابت آن ندارد 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه