رپرتاژ اگهی

چه نکاتی را باید هنگام خرید فیکساتور آرایش مد نظر قرار دهیم؟

چه نکاتی را باید هنگام خرید فیکساتور آرایش مد نظر قرار دهیم؟
کدخبر : 36456

شاید شما هم تا به حال برای خرید فیکساتور اقدام کرده باشید چرا که داشتن آرایشی که تا پایان جشن و میهمانی به اصطلاح تکان نخورد برای هر خانمی یک نکته مهمی به شمار می­رود. آرایشی به این شکل است که در طول فرایند آن از محصولات تثبیت­کننده استفاده کرده باشند.

فیکساتور آرایش دارای تنوع در محصول است. می­توان از پودر فیکس استفاده کرد و یا از اسپری فیکس کمک گرفت و به ماندگاری آرایش دست یافت. هر کدام از این دو هم طی مراحل متفاوتی مورد استفاده قرار می­گیرند.

مثلا پودر فیکس را می­توان بعد از پرایمر زد و یا در قبل و بعد سایر مراحل میکاپ هم از آن برای مات کردن میکاپ و ماندگاری آن بهره گرفت. اما اسپری فیکس صرفا در مرحله پایانی بر روی صورت اسپری می­شود.

نوع پوست صورت فرد، راهنمایی مهمی برای انتخاب و خرید فیکساتور آرایش محسوب می­شود. در این مقاله سعی کرده­ایم تا در این مورد نکاتی را مطرح کنیم که امیدوارم مورد استفاده شما قرار گیرند.

 

راهنمای انتخاب فیکساتور میکاپ

مهمترین فاکتور در زمان انتخاب تثبیت­کننده آرایش، جنس پوست فرد است. البته رنگ پوست هم عامل بی­تاثیری در این قضیه نیست. پس در گام اول باید نوع پوست خود را بشناسید.

فیکساتور آرایش برای پوست خشک

برخی از برندهای سازنده فیکساتور در ترکیبات محصول خود الکل دارند. توصیه می­شود افرادی که دارای پوست خشکی هستند، سمت خرید این نوع تثبیت­کننده­ها نروند. در صورت استفاده، حساسیت پوست شما بالا رفته و شاهد خشک­شدن بیش از پیش آن خواهید بود و این مساله زیبایی آرایش شما را کاملا از بین می­برد.

پس هم برای حفظ سلامت پوست خود و هم برای ماندگاری آرایش از یک نوع پودر فیکس که خاصیت مرطوب­کنندگی دارد، استفاده کنید.

فیکساتور آرایش برای پوست چرب

چنانچه دارای پوست چربی هستید، توصیه می­کنیم از انواع فیکساتورهایی استفاده کنید که بدون چربی هستند. به اصطلاح اُیل فری Oil Free بوده و باعث چرب­شدن بیشتر پوست و در نهایت براق­شدن آرایش شما نمی­شوند.

البته از فیکساتورهای بدون چربی می­توان برای پوست­های مختلط هم استفاده کرد. چنانچه افراد دارای پوست چرب و یا پوست مختلط از فیکساتورهای Oil Free استفاده کنند، منافذ پوست آنها بسته نمی­شود و در نتیجه امکان جوش­زدن در آنها به کمترین حد خود می­رسد.

مسئله دیگر در انتخاب فیکساتور، شرایط آب و هوایی است که در ادامه به آن میپردازیم. نوع آب و هوا و یا فصلی مثل تابستان که ذوب­کننده آرایش است و یا فصلی مثل پاییز که احتمال بارندگی­ در آن زیاد است و باعث خراب­شدن آرایش می­شود، بر نحوه انتخاب ما در بین انواع تثبیت­کننده اثرگذار است.

88cd3ebb-a4b7-46fd-af85-8f223bdc5883

شرایط جوی و تاثیر در خرید فیکساتور آرایش

چنانچه محل زندگی­تان خشک است، پیشنهاد می­شود سمت خرید تثبیت­کننده­های دارای قدرت مرطوب­کنندگی بروید. آنها هم پوست را مرطوب نگه می­دارند و هم آرایش را ماندگار می­کنند.

برای خرید فیکساتورها با قدرت مرطوب­کنندگی، فصل زمستان را هم در نظر داشته باشید. این فصل در همه جای جهان باعث ایجاد خشکی در پوست می­شود. اگر از این نوع تثبیت­کننده­ها استفاده کنید، وزش بادهای سرد زمستانی تاثیری در آرایش شما نخواهند داشت.

برویم سراغ فصل تابستان تا ببینیم چه نوع فیکساتوری مناسب آن است. بعضی از خانمها هستند که در استفاده از ضد آفتاب دارای محدودیت بوده و در نتیجه باید سراغ خرید فیکساتور حاوی ضد آفتاب بروند. به این ترتیب در طول زمانی که در معرض نور خورشید هستند، احتمال آسیب­دیده پوست بسیار پایین می­آید.

استفاده­های دیگر فیکساتور آرایش

اگر فیکساتور مناسب پوست خود را انتخاب کردید، می­توانید از آن برای تثبیت آرایش چشم بویژه فیکس­کردن سایه چشم کمک گرفت. برای این هدف، براش را در سایه چشم زده و بعد مقداری فیکساتور به آن بزنید سپس آن را به محل مورد نظر از چشم­ خود بکشید. به این شکل نیازی به تمدید سایه چشم در طول میهمانی نخواهید داشت.

قبل از این که از کرم­ پودر استفاده کنید هم می­توانید از خواص فیکساتورها کمک بگیرد. برای این هدف می­توانید از اسپری فیکس­کننده روی آن بپاشید و بعد آن را به کرم پودر آغشته کرده و به صورت بزنید. با این کار هم کرم پودر به شکل راحت­تری روی پوست کشیده می­شود و هم ماندگاری آن بالا می­رود.

اگر از فیکساتورهای حاوی ضد آفتاب استفاده کنید، نیازی به کاربرد کرم ضد آفتاب یا کرم پودرهای حاوی آن نیست و پوست از خطر نور خورشید در امان می­ماند.

راهکاری مناسب برای مرطوب ماندن پوست در زمان آرایش

یکی از ساده­ترین روش­های مرطوب نگهداشتن پوست استفاده از انواع کرم­های آبرسان است. حتی قبل از شروع مراحل میکاپ هم می­توان پوست را با آن سرحال کرد. مثلا بهترین آبرسان ژوت بهترین گزینه­ای است که شما آن را می­توانید انتخاب کنید. توصیه می­شود استفاده از این کرم آبرسان را به یک عادت روزانه تبدیل کرده و به این ترتیب پوست شما همیشه درخشان و باطراوت خواهد ماند.

 

البته در این مورد دقت شود که از آبرسان مناسب جنس پوست خود استفاده کنید. مثلا پوست چرب باید از آبرسان­های بر پایه آب استفاده کنند تا در اثر استفاده، جوش نزنند. اهمیت شناخت نوع پوست در خرید انواع آبرسان به شما کمک می­کند تا بهترین گزینه را خریداری کنید. به این ترتیب احتمال تیرگی پوست در اثر استفاده آبرسان نامناسب هم از بین می­رود.

انواع آبرسان پوست را بشناسید

حالت معمول آبرسان­ها، نوع کِرم­مانند است. کرم­ها دارای ترکیب نیمه­جامد یا جامد بوده و در مقایسه با سایر انواع آبرسان سنگین بوده و به این جهت توصیه می­شود افرادی سمت مثلا خرید آبرسان الارو بروند که پوست خشکی دارند.

نوع دیگر لوسیون است که از خانواده کرم به شمار می­رود. لوسیون­ها دارای بافتی نرم و هیدراته برای پوست هستند. از آنجایی که آنها رقیق بوده برای آبرسانی سطوح مختلفی از بدن مثل پوست دست­ها و پاها بعد از اپیلاسیون هم مفید هستند.

نوع دیگر آبرسان، سرم­ها هستند. آنها در زمره قوی­ترین محصولات برای آبرسانی پوست به شمار می­روند. سرم­ها را محصول قوی می­دانند چرا که دارای مولکول­های ریزی بوده که به عمیق­ترین لایه­های پوست نفوذ می­کنند. کسانی که پوست چرب دارند، می­توانند از سرم­ها استفاده کنند.

می­توانید چند قطره از سرم را در کف دست­ها ریخته و پوست صورت را با حرکات ضربه­ای و دورانی ماساژ دهید تا جذب شود.

گونه دیگر از آبرسان­ها، ماسک­ها هستند. ماسک­ها هم برای انواع پوست به بازار عرضه شده­اند. برخی از آنها نیاز به آبکشی دارند و برخی هم نیاز به شستشوی بعد از استفاده ندارند.

سخن آخر

در این مطلب در مورد این که چگونه فیکساتور مناسب انتخاب کنیم تا هم پوست آسیب نبیند و هم آرایش ماندگار بماند، صحبت کرده­ایم. در مورد آبرسانی پوست و انواع آبرسان هم می­توانید به بخش پایانی مقاله مراجعه کنید.

سوالات متداول

اگر در مورد نحوه ثابت­کردن آرایش خود سوالی ذهن شما را در طول مقاله به خود مشغول کرده است، ما را تا پایان همراهی کنید چرا که به سوالات رایج پاسخ داده­ایم.

چکار کنیم تا آرایش روی صورت بخوابد؟

حتما از آبرسان­ها استفاده کنید و برای تثبیت آن هم از فیکساتورهای با خاصیت مرطوب­کنندگی کمک بگیرید.

پرایمر بهتر است یا فیکساتور؟

بهتر و بدتر نداریم. این دو مکمل هم به شمار می­روند. پرایمر در ابتدای آرایش و برای یکدست­شدن آرایش استفاده می­شود اما فیکساتور را می­توان در بین آرایش و یا در پایان آن مورد استفاده قرار داد و باعث ماندگار شدن آرایش می­شود.

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری رصداقتصادی مسئولیتی بابت آن ندارد 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

  • امیر
    0

    وبسایت موتن رو عالیه. مخصوصا جدیدا محصولات مالالیز رو هم موجود کردند من خیلی راضیم.

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه