رپرتاژ اگهی /

نکات ضروری که باید درباره ی تابلو برق بدانید

نکات ضروری که باید درباره ی تابلو برق بدانید
کدخبر : 37488

برایتان گاها" پیش آمده است که در خانه ی تان مهمان دارید به همین دلیل از لوازم برقی بسیاری استفاده می کنید.

 

لامپ های روشن بسیار، یخچال، وسایل برقی آشپزخانه و ... که همه باهم روشن هستند و ناگهان با روشن کردن یک لامپ ساده ی دیگر فیوز می پرد و برق قطع می شود. ممکن است در ابتدا فکر کنید که برق های کل کوچه قطع شده است اما وقتی برق همسایه ها را چک می کنید متوجه می شوید که فقط برق های واحد شما قطع شده است.بنابراین متوجه می شوید این کار توسط بریکرهای کلیدهای امنیتی انجام شده است. این بریکر ها به صورت خودکار برق خانه ی شما را در هنگام بارگذاری بیش از حد مدار الکتریکی قطع می کند تا وسایل الکتریکتان آسیب نبیند. در ساختمان ها قطع کننده های بسیاری وجود دارد ، تمام این تجهیزات امنیتی و الکتریکی در جعبه ای وجود دارد که به آن تابلو برق می گویند تابلو برق خانگی مغز سیستم الکتریکی ساختمان شما می باشد. در ادامه ی مطلب اطلاعات مهمی  درباره ی این تابلو را می خواهیم به شما بدهیم. همراه ما بمانید تا از این اطلاعات مهم بهره مند شوید.

تابلو برق خانگی چیست؟

606ffaab-ec06-44c6-b227-28159bdb176e

تابلو برق یک جعبه ی فلری در دار می باشد که معمولا" در گوشه ای از ساختمان شما نصب شده است  و در داخل آن تمام تجهیزات برقی خانه ی تان را پیدا خواهید کرد.شما می توانید قطعات الکتریکی داخل این تابلو را روشن یا خاموش کنید . هنگامی که جریان الکتریکی بیش از حد از آن ها عبور داده شد به طور خودکار آن ها را خاموش کند که این کار از وظایف این تابلو می باشد. در داخل این جعبه فلزی یک مدار شکن اصلی پیدا خواهید کرد که برق کل خانه را کنترل می کند همچنین می توانید قطع کننده های دیگری را در آن مشاهده کنید که هر کدام مسئول تامین قسمتی از برق خانه ی شما می باشند. معمولا" روی این قطعات فرعی برچسبی وجود دارد تا مشخص شود که وظیفه ی هر کد ام از آن ها چیست و برق کدام قسمت از ساختمان را کنترل می کند.

در برخی از ساختمان ها به جای این تابلو از جعبه فیوز استفاده شده است اما به شما توصیه می کنیم ساختمان هایتان را با تابلو برق های خانگی امن کنید.چرا که این تابلو ها مزیت های بسیاری دارند. تابلو برقهای الکتریکی معمولا" به رنگ خاکستری می باشند و حتی پشت در آنها هم مجموعه ای از سیم ها و سوئیچ ها را میتوانید ببینید. این سوئیچ ها همان قطع کننده های برق می باشند.

محل نصب تابلو برق خانگی

 تابلو های خاکستری رنگ اکثرا" در زیرزمین ها، انبارها، گاراژها و یا پارکینگ ساختمانتان قرار دارند و در آپارتمان ها ممکن است آنها را نزدیک به درب ورودی نصب کنند. بیشتر خانه ها فقط یک تابلو برق خانگی دارند اما در برخی از خانه ها که دارای فضای بیشتری هستند و وسایل الکتریکی بیشتری در آن ها وجود دارند ممکن است پنل های فرعی نیز نصب شده باشند.مکان نصب این تابلو ها از مواردی است که باید به آن حتما" اهمیت دهید زیرا باید همیشه فضای خالی برای باز کردن درب این جعبه وجود داشته باشد.

هنگامی که مدار بیش از حد کار می کند، کلید های مدار قطع می شوند یا به طور عامیانه خاموش می شوند. که این کار موجب می شود از آسیب به وسایل الکتریکی یا آسیب به خود خانه جلوگیری کند. این آسیب ها ممکن است برای شما گران تمام شود. اگر برق داخل مدار کنترل نشود ممکن است شما خانه ی خود را در اثر آتش سوزی از دست بدهید و یا حتی ممکن است فردی دچار برق گرفتگی شود پس حتما" این قضیه را  جدی بگیرید.

به این نکته درباره ی تابلو برقها توجه کنید: نقشه تابلو برق و نحوه ساخت آن برای تجهیزاتی مانند پمپ و بوستر پمپ خانگی بسیار اهمیت دارد.پس هنگام خرید این تجهیز بسیار دقت کنید.

هزینه ی تعویض یا ارتقاء این تابلو ها چقدر است؟

هزینه ی ارتقاء تابلو برق خانگی شما بسته به محدوده ی کار بسیار متفاوت می باشد. قبل از این که اقدام به تعویض، تعمیریا ارتفاء آن بکنید بهتر است برای اطمینان از هزینه ی آن با چندین برقکار ماهر مشورت کنید. اگر سرویس شما برق کافی برای خانه ی تان را فراهم نمیکند یا اگر خانه ی شما جعبه ی فیوز دارد به شما توصیه می کنیم سریعا" به ارتقای آن بپردازید. البته این کار ها توسط شما نباید انجام شود تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که برقکار با تجربه ای را پیدا کنید تا آن فرد واجد شرایط تمام این کارها را انجام دهد.

 

کارهایی که هنگام قطع بریکر ها باید انجام دهید

9c802b96-b91d-4d72-bc89-2514f270930d

پس از اینکه برق واحد شما به دلیل استفاده ی زیاد از وسایل الکتریکی خانه ی تان قطع شد 3 مرحله ی زیر را به ترتیب انجام دهید.

  • برق مواردی که باعث قطع شدن بریکر ها شده اند را قطع کنید .(سشوار، تلویزیون، ماکروویو و ... را خاموش کنید)
  • درب تابلو برق را باز کنید و کلیدی که قطع شده وباعث شده برق خانه ی تان قطع شود را بیابید.( از بین تعداد زیادی کلید که در تابلو وجود دارد باید یکی از آن ها را پیدا کنید که بین موقعیت روشن و خاموش گیر کرده است، درحالی که بقیه ی کلید ها روشن هستند.
  •  آن سوئیچ را تا انتها به سمت حالت خاموش بچرخانید و سپس به حالت روشن برگردانید.

حال به راحتی می توانید دوباره از وسایل الکتریکی خود استفاده کنید.فقط به یاد داشته باشید دوباره به طور همزمان از آن ها استفاده نکنید.

از کدام شرکت تابلو برق را بخریم؟

برای خرید این تابلو ها باید  به فشار برق، تعداد دستگاه هایی که باید برق بین آن ها توزیع شود، جنس آن ها و .... توجه کنید .بنابراین طراحی و ساخت این تجهیز الکتریکی که نقش بسیار مهمی را در ساختمانتان ایفا می کند را به دست مجموعه ای کار بلد بسپارید. شرکت تلمبه موتور غرب از تولید کنندگان با تجربه ی انواع تابلو برق می باشد که علاوه بر این تجهیز، ارائه دهنده ی کلیه ی تجهیزات و خدمات آبرسانی شامل انواع پمپ، الکتروپمپ، الکتروموتور و بوستر پمپ می باشد.

خدمات پس از فروش در این شرکت یکی از مهم ترین موضوعات برای مشتریان می باشد. برای افراد این قضیه بسیار مهم است چرا که وقتی شرکتی محصولی را به فروش می رساند باید بعد از فروش نیز، با مشتری همراه باشد و در زمان استفاده از آن کالا به مشتری کلیه ی سرویس های مورد درخواست جهت بهینه را ارائه دهد.

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری رصداقتصادی مسئولیتی بابت آن ندارد ....

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه