از کجا کپسول آتش نشانی قیمت مناسب بخریم؟

از کجا کپسول آتش نشانی قیمت مناسب بخریم؟
کدخبر : 38547

وجود یک کپسول آتش نشانی در خانه، می تواند به نجات جان انسان کمک کند. خرید کپسول آتش نشانی یکی از بهترین ابزارهای ایمنی خانه محسوب میشود که تهیه آن الزامی است. آتش سوزی آشپزخانه های کوچک، یکی از رایج ترین نمونه های آتش سوزی است که می توان آن را با یک کپسول آتش نشانی خانگی، با خیال راحت خاموش کرد. اما نکته مهم اینجاست که از کجا کپسول آتش نشانی مناسب بخریم؟

خرید کپسول آتش نشانی

هنگام خرید کپسول آتش نشانی ، فقط خاموش کننده هایی را بخرید که توسط یک آزمایشگاه تست معتبر فهرست یا تایید شده باشند.  شما متوجه حروفی روی خاموش کننده ها خواهید شد که نشان دهنده انواع آتش سوزی است که کپسول می تواند از عهده آن برآید.

کلاس A برای خاموش کردن آتش زباله، چوب و کاغذ طراحی شده است. کلاس B برای آتش سوزی روغن و گریس می باشد. کلاس C برای آتش سوزی های الکتریکی بوده و مدل های کلاس ABC روی تمام آتش سوزی های بالا عمل می کنند. مهم نیست که کدام کپسول آتش نشانی را خریداری می کنید، مطمئن شوید که نشانگر فشار آن کامل است و در سال گذشته ساخته شده است. همچنین توجه داشته باشید که یکی از نکاتی که باید به آن توجه کنید زمان مناسب شارژ کپسول آتش نشانی است. یکی از تست هایی که باید برای سلامت کپسول آتش نشانی انجام شود تست هیدرواستاتیک میباشد

4d499b42-a92c-4a93-bd75-19a8f61b33fa

انواع کپسول آتش نشانی

در اینجا برخی از انواع کپسول های آتش نشانی معرفی شده اند:

کپسول آتش نشانی  CO2

 قبل از خرید کپسول آتش نشانی  co2 بهتر است بدانید که  مزیت اصلی کپسول های آتش نشانی دی اکسید کربن (CO2) این است که اثری پس از استفاده باقی نمی ماند. این می تواند عامل مهمی برای محافظت از تجهیزات الکترونیکی ظریف و پرهزینه باشد. سایر کاربردهای این نوع از کپسول آتش نشانی، محل آماده سازی غذا، آزمایشگاه ها و مناطق چاپ یا تکثیر می باشند.

کپسول های دی اکسید کربن، جهت آتش سوزی های کلاس B و C مورد استفاده قرار می گیرند. این نوع از کپسول های آتش نشانی، دارای تخلیه به شکل ابر یا فوم می باشند. از همین رو، برد کمی داشته و به طور معمول، بین یک تا 2.4 متر را پوشش می دهند.

این نوع کپسول آتش نشانی برای استفاده در فضای باز که شرایط وزش باد حاکم است، کاربرد ندارد. یا آنکه در محیط های داخلی و در مکان هایی که در معرض جریان های شدید هوا هستند، توصیه نمی شود. زیرا عامل، در کوتاه ترین زمان از بین خواهد رفت.

این نکته را نیز باید در نظر داشت که غلظت مورد نیاز برای اطفاء حریق، باعث کاهش میزان اکسیژن در مجاورت آتش می شود. بنابراین، باید در هنگام تخلیه در فضاهای محدود، با احتیاط استفاده شود.

 کپسول آتش نشانی  پودر گاز

کپسول آتش نشانی پودری برای مبارزه با مواد جامد، مایعات و گازهای در حال سوختن مورد استفاده قرار می گیرد که در آتش سوزی کلاس A، B و C مطرح می شود. خاموش کننده های پودری تخصصی، برای مقابله با آتش سوزی نوع D استفاده می شود. برای اطلاع قیمت کپسول آتش نشانی پودر گاز میتوانید با کارشناسان ناجی125 تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

آنها برای فلزات قابل احتراق مانند لیتیوم، منیزیم یا آلومینیوم طراحی شده اند. این نوع از کپسول های آتش نشانی، با پودر کار می کنند و پوسته ای تشکیل می دهند که آتش را خفه می کند و از گسترش آن جلوگیری می نماید.

از جمله معایب آن این است که پودر در مواد خیس نمی شود و اثر خنک کنندگی موثری روی آتش ندارد که می تواند منجر به شعله ور شدن مجدد آتش شود. این پودر در صورت استنشاق خطرناک است، بنابراین باید در مکان هایی با تهویه مناسب استفاده شود.

از همین روست که برای ادارات و اماکن خانگی مناسب نیست. از سویی دیگر، پودر به اثاثیه نرم، ماشین آلات و غیره آسیب می رساند و پس از استفاده نیاز به تمیز کردن لوازم دارد. این نوع از کپسول ها، به طور کلی ارزان و قدرتمند هستند و در اندازه های 1، 2، 4، 6 و 9 کیلوگرمی عرضه می شوند.

0c554589-7224-4140-bfca-b9d11917bdd2

 کپسول آتش نشانی فوم گاز

فوم گاز در کپسول های آتش نشانی، قادر است تا جامدات و مایعات کلاس A و B را خاموش کند. اما در چربی های سوزان یا روغن های پخت و پز (کلاس F) عملکرد مناسبی ندارد. بنابراین کپسول های فوم، برای مایعات سوزاننده مانند بنزین، رنگ یا سقز استفاده می شود.

در برخی از آتش سوزی های الکتریکی، در صورتی که آزمایش شده باشد و از فاصله یک متری شلیک شود، می توان از خاموش کننده فوم استفاده کرد. با این حال، آنها باقیمانده ای باقی می گذارند که باید تمیز شود. ضمن آنکه قیمت آنها از خاموش کننده های آب بیشتر است.

یک فروشگاه خوب بایستی چه ویژگی هایی داشته باشد

برای خاموش کردن ایمن هر آتش سوزی کوچک، باید نوع مناسبی از کپسول آتش نشانی را داشته و در صورت نیاز، به آسانی به آن دسترسی داشته باشید. شما باید بدانید که چگونه از خاموش کننده به درستی استفاده کنید.

از جمله اینکه بدانید چه زمانی آتش به اندازه کافی کوچک است که بتوانید شرایط خودتان را در زمان آتش سوزی مدیریت کنید. همیشه داشتن بیش از یک کپسول آتش نشانی در خانه ایده خوبی است. اما اگر فقط یک کپسول آتش نشانی دارید، لازم است که دارای ظرفیت خوبی باشد.

ضمن آنکه به اندازه کافی کوچک طراحی شده باشد تا برای جابجایی و نگهداری آسان گردد. بنابراین، رایج ‌ترین کپسول آتش نشانی خانگی کلاس ABC است. وزن این خاموش کننده همه منظوره حدود 8 تا 9 پوند و ارتفاع آن حدود 18 اینچ است. معمولاً با یک پایه برای آویزان کردن آن بر روی دیوار یا داخل کابینت ارائه می شود.

هنگامی که برای خرید کپسول آتش نشانی اقدام می کنید، لازم است که از ارائه خدمات پس از فروش توسط فروشگاه مطمئن شده و کپسول را با قیمت مناسب تهیه کنید. یک فروشنده خوب تجهیزات آتش نشانی، همواره با برخورد خوب با مشتریان خود روبرو شده و مشتری مداری را اولویت خود می داند.

برای خرید کپسول های آتش نشانی، لازم است که به سراغ فروشگاهی بروید که در این کار تجربه و تخصص داشته و تعهد به گارانتی محصولات خود داشته باشد. همچنین، در کوتاه ترین زمان و به موقع، کپسول خریداری شده را به آدرس شما ارسال نماید. در چنین شرایطی، به راحتی می توانید راهنمایی های لازم را از کارشناسان فروشگاه سد حریق ناجی دریافت کرده و با خیالی آسوده، بهترین کپسول آتش نشانی را تهیه کنید.

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری رصداقتصادی مسئولیتی بابت آن ندارد ...

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه