رپرتاژ اگهی

بلیط هواپیمای استانبول ، مقصد مورد علاقه ایرانیان

بلیط هواپیمای استانبول ، مقصد مورد علاقه ایرانیان
کدخبر : 38678

استانبول مقصد درجه یک ایرانیان برای سفر است. خرید بلیط هواپیمای استانبول به جرات قدم اصلی برای سفر به این شهر دوست داشتنی محسوب می‌شود.

 ایرانی‌ها صدرنشین سفر تفریحی به ترکیه هستند. وزارت فرهنگ و گردشگری کشور ترکیه اعلام کرده که در سه ماهه اول سال 2022 ایرانی‌ها با 275000 نفر، بزرگ‌ترین گروه بازدیدکنندگان از این کشور هستند. از دلایل محبوبیت قابل تمایز این مقصد، نزدیکی فرهنگی و تاریخی کشورهای ایران و ترکیه است. در این مقاله فلایور ، ما اطلاعاتی که قبل از تهیه بلیط هواپیمای استانبول به آن نیاز خواهید داشت، برای شما جمع آوری کردیم.

اطلاعات کاربردی پرواز قبل از خرید بلیط هواپیمای استانبول

  • مسافت هوایی از تهران تا استانبول: 2042 کیلومتر ، 1269 مایل
  • ویزا: اقامت در ترکیه تا 3 ماه احتیاج به اخذ ویزا ندارد.
  • طول پرواز: حدوداً دو و نیم ساعت که بستگی به شرایط مختلفی از جمله آب و هوا دارد.
  • ایرلاین های دارای پرواز مستقیم تهران به استانبول: ماهان، ایران ایر، قشم ایر، آسمان، معراج، ترکیش ایر و پگاسوس.
  • فرودگاه‌های استانبول: فرودگاه جدید استانبول (IST)، صبیحه گوکچن (SAW)

نکات مهم برای خرید بلیط هواپیمای استانبول

برای افرادی که در طول سال مسافرت‌های زیادی انجام نمی‌دهند، فرآیند خرید بلیط هواپیمای استانبول شاید کمی سخت به نظر برسد؛ ولی خرید بلیط هواپیما از فلایور سخت نیست. یکی از متداول‌ترین اشتباه‌ها در خرید بلیط هواپیمای استانبول ، هنگام وارد کردن مشخصات رخ می‌دهد. از درستی اطلاعات خود از قبیل تاریخ تولد میلادی، شماره گذرنامه و املای صحیح نام خود به لاتین اطمینان حاصل کنید. اگر بلیط رزرو شده‌ی شما سیستمی باشد به‌ راحتی قابل ویرایش است؛ ولی اگر بلیط چارتر تهیه می‌کنید، این اشتباه می‌تواند منجر به سوختن بلیط شود. قبل از اینکه رزرو بلیط هواپیمای استانبول خود را نهایی کنید، توصیه می‌شود که دوباره چک کنید.

فغعفغع

انتخاب فرودگاه در خرید بلیط هواپیمای استانبول

شهر استانبول دارای 3 فرودگاه بزرگ آتاترک (ISL) ، استانبول (IST) و صبیحه گوکچن (SAW) است. البته فرودگاه آتاترک از سال 2019 دیگر به پروازهای مسافرتی خدمات ارائه نمی‌کند و فرودگاه استانبول جایگزین این فرودگاه شده است. در هنگام رزرو بلیط هواپیمای استانبول می‌توانید از میان دو فرودگاه استانبول و صبیحه گوکچن نزدیک‌ترین فرودگاه را به مقصد مورد نظر خود انتخاب کنید.

بلیط هواپیمای استانبول ، رفت و برگشت یا یک طرفه

در صورتی که استانبول را به عنوان تنها مقصد خود در نظر دارید می‌توانید بلیط هواپیمای استانبول دو طرفه یا رفت و برگشت تهیه کنید. بلیط‌های رفت و برگشت نسبت به بلیط‌های یک طرفه قیمت بهتری دارند، همچنین نگرانی‌های احتمالی از بابت تهیه دوباره بلیط را از بین می‌برد. چنانچه به هر دلیل قادر به تهیه بلیط رفت و برگشت نبودید، بلیط یک طرفه تنها گزینه موجود است. گفتنی است که در بعضی مواقع خرید دو بلیط یک طرفه می‌تواند ارزان‌تر تمام شود.

بلیط هواپیمای استانبول در کلاس‌های پروازی مختلف

بلیط هواپیمای استانبول در سه کلاس اکونومی، بیزینس و فرست کلاس ارائه می‌شوند. ارزان‌ترین و رایج‌ترین کلاس پروازی، تحت عنوان‌های اکونومی یا استاندارد شناخته. که اغلب بلیط ارزان تهران استانبول در کلاس اکونومی هستند. صندلی‌ها در کلاس اکونومی عادی و فضای سرنشین زیادی در اختیار مسافران قرار نمی‌گیرد، همین‌طور پذیرایی نیز بسیار مختصر است. امکانات کلاس بیزینس یک پله بالاتر از اکونومی قرار دارد، صندلی‌های راحت‌تر و فضای بیشتری در اختیار سرنشینان قرار می‌گیرد و پذیرایی بهتری از مسافران می‌شود. در آخر گران‌ترین و باکیفیت‌ترین کلاس پروازی، فرست کلاس است که نهایت رفاه را برای مسافران به ارمغان می‌آورد. در این کلاس علاوه بر امکانات مجلل هواپیما، سایر خدمات مانند سرویس فرودگاه و ... به مسافر ارائه می‌شود.

بلیط هواپیمای استانبول را چه زمانی بخریم؟

اگر تاریخ خاصی را برای سفر خود در نظر دارید، توصیه می‌کنیم بلیط هواپیمای استانبول خود را زودتر خرید کنید تا مشکلی از بابت تهیه بلیط نداشته باشید. البته در نظر بگیرید تهیه خیلی زود بلیط هواپیمای استانبول گاهی صرفه اقتصادی ندارد و در بلیط های چارتر هرچه به تاریخ پرواز نزدیک‌تر می‌شویم با قیمت‌های پایین‌تری مواجه می‌شویم. معمولاً برای تهیه بلیط ارزان تهران استانبول پیشنهاد می‌شود روزهای میانی هفته را انتخاب کنید زیرا بلیت‌های پرواز معمولاً در اوایل و اواخر هفته گران‌تر هستند.

هعغفف

ترفند های خرید بلیط هواپیمای استانبول ارزان

قیمت بلیط هواپیمای استانبول ارتباط مستقیمی با حجم تقاضا دارد. در فصل‌هایی که مسافران بیشتری قصد سفر به استانبول را دارند، قیمت بلیط‌ها افزایش پیدا می‌کنند. بهترین زمان برای خرید بلیط ارزان تهران استانبول معمولاً ماه‌های اردیبهشت، مهر، آبان و بهمن است. راهکارهای دیگر برای تهیه بلیط ارزان تهران استانبول، خرید بلیط‌های توقف دار است. پرواز با این نوع بلیط کمی بیشتر طول می‌کشد که اگر مشکلی برایتان ایجاد نمی‌کند، ارزش خرید دارد. از شهرهای کوچک در اطراف مقصدتان غافل نشوید؛ چون پرواز به این مقاصد به دلیل تقاضای کمتر معمولا ارزان‌تر اند. اگر زیاد پرواز می‌کنید، عضویت در باشگاه مشتریان آژانس‌های مسافرتی و شرکت‌های هواپیمایی کاری هوشمندانه محسوب می‌شود چون معمولا مشتریان ثابت این شرکت‌ها از امکانات ویژه‌ای مثل آفر بلیط استانبول بهره‌مند می‌شوند.

خرید بلیط هواپیمای استانبول ، سیستمی یا چارتر

هر کدام از بلیط‌های چارتری و سیستمی دارای مزایای خاص خود هستند. اینکه کدامشان برای شما گزینه بهتری محسوب می‌شود، کاملاً بستگی به شرایط شما دارد. بلیط‌ هواپیمای استانبول سیستمی توسط شرکت هواپیمایی ارائه می‌شوند. از مزیت‌های اصلی خرید بلیط‌های سیستمی قابلیت استرداد و پس گرفتن آن‌ها است، برای مثال اگر بلیط هواپیمای استانبول خود را کنسل کنید شرکت هواپیمایی پس از کسر جریمه کنسل بلیط باقی مبلغ را به شما بازمی‌گرداند. اما بلیط‌ چارتر استانبول بلیط‌هایی هستند که توسط آژانس‌های مسافرتی پیش خرید شده‌اند، از این جهت قیمت بلیط را خودشان تعیین می‌کنند. مزیت اصلی بلیت‌های چارتری این است که در بیشتر مواقع می‌توان آن‌ها را باقیمت‌های کمتری نسبت به بلیط‌های سیستمی تهیه کرد.

بلیط هواپیمای استانبول را از کجا تهیه کنیم؟

این روزها همه چیز با یک سرچ ساده به راحتی در دسترس است، سایت فلایور خرید بلیط هواپیمای استانبول از معتبرترین ایرلاین‌های جهان را به‌آسانی ممکن کرده است. شما می‌توانید تنها با وارد کردن مقصد و زمان مورد نظر سفر، لیست پروازهای استانبول را در هر ساعتی از روز مشاهده کنید. فلایور با کارشناسان مجرب و پیشتیبانی 24 ساعته بهترین تجربه سفر را با قیمت فوق‌العاده به مشتریان خود ارائه می‌کند. برای خرید بلیط ارزان استانبول به سایت flyver.ir مراجعه کنید.

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری رصداقتصادی مسولیتی بابت آن ندارد .... 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه