رپرتاژ اگهی /

گوگل ویس بیزینس چیست و چه کاربردی دارد؟

گوگل ویس بیزینس چیست و چه کاربردی دارد؟
کدخبر : 39246

اگر کسب و کار شما در حال پیشرفت است و قصد راه اندازی سرویس های تلفنی مبتنی بر اینترنت را دارید، ولی به اندازه‌ی کافی درآمد ندارید، گوگل ویس انتخاب بسیار خوبی برای شما است. با این سرویس ویژگی های برتری با قیمت نسبتا کمی (حدود 10 دلار برای هر کاربر در ماه) را به دست خواهید آورد.

چگونه گوگل ویس را فعال کنیم؟

در این مطلب شما را با نحوه استفاده از گوگل ویس در شش مرحله آشنا خواهیم کرد.

گام صفر: ابتدا به ایپی امریکا وصل شوید

باتوجه به اینکه گوگل ویس به کاربران داخل ایران خدماتی ارائه نمی‌دهد، بنابراین لازم است ایپی خود را به ایپی امریکا تغییر دهید. برای تهیه ip ثابت می‌توانید از جک‌بلک کمک بگیرید.

گام اول: وارد سایت google voice شوید

ابتدا وارد آدرس وب سایت گوگل ویس voice.google.com شوید. در صفحه ای که برای شما باز می شود، نوع سرویس خود را از بین دو گزینه شخصی یا تجاری انتخاب کنید. با انتخاب طرح شخصی فقط یک فرد می تواند استفاده کند، از این رو ما نوع تجاری را انتخاب می کنیم.

گام دوم: قیمت گذاری طرح ها را بررسی کنید

با انتخاب نوع تجاری به صفحه آن محصول در google voice منتقل می شوید. بر روی گزینه‌ی شروع (Get Started) کلیک نمایید تا قیمت گذاری طرح ها برای شما باز شود. طرح آغازی شامل ۱۰ کاربر می شود بنابراین ابتدا از این که طرح مناسبی را انتخاب می کنید، مطمئن شوید تا با نیازهای شما همخوانی داشته باشد.

de71908c-60f7-4642-9782-f6bae52d7351

قیمت گذاری طرح ها

گام سوم: به حساب کاربری گوگل خود وارد شوید

در این مرحله برای انجام ثبت نام در طرح تجاری گوگل ویس وارد حساب گوگل ورک اسپیس خود شوید. اگر در گوگل برای کسب و کار خود حسابی ندارید، می توانید بر روی لینک درج شده بر روی پایین صفحه کلیک نمایید.

01ae851a-294e-48e4-a34b-01750df74c60

حساب کاربری گوگل

 

گام چهارم: جزئیات سرویس گوگل ویس را مطالعه کنید

بعد از مرحله تایید حساب کسب و کار گوگل، وارد صفحه‌ی اطلاعات گوگل ویس خود خواهید شد. قبل از کلیک بر روی گزینه شروع کار حتما جزئیات این سرویس را با دقت مطالعه نمایید تا در جریان جزئیات سرویس قرار گیرید.

b6047910-d6d8-4cc0-8362-ad7c0f522dfe

تایید جزئیات

گام پنجم: تنظیمات مربوط به پرداخت هزینه ی اشتراک google voice را پیکربندی کنید

در این مرحله جزئیات طرح پرداخت را مشاهده خواهید کرد. خلاصه ای از قیمت و مبلغ قابل پرداختی سرویس انتخابی  را خواهید دید و به شما ارائه خواهد شد. جزئیات را بررسی نمایید و سپس بر روی گزینه ی پرداخت کلیک کنید.

f4fe6fd2-bfce-4cc0-819a-480f93284049

پرداخت هزینه ی سرویس گوگل ویس

در صفحه ی بعدی به جزئیات آدرس و کارت اعتباری خود نیاز خواهید داشت تا در صفحه وارد نمایید. مطمئن شوید این کار را درست انجام داده اید تا در صورت مواجه شدن با گزینه ی پرداخت ناموفق، هیچ مشکلی برای ارائه خدمات به شما پیش نیاید. بعد از پرداخت موفق به صفحه ی داشبورد گوگل ویس وارد خواهید شد. استفاده از گوگل ویس در ایران باید با یک حساب کاربری گوگل، شماره همراه یا شماره ثابت آمریکا وارد شوید.

گام ششم: سرویس گوگل ویس را پیکربندی کنید

برای شروع فعال سازی در سمت راست داشبورد بر روی گزینه‌ی آبی رنگ Get Started  در گوگل ویس کلیک نمایید تا وارد مراحل دیگر شوید.

464c9289-bfb0-488d-b9dc-fea81f92583d

نخست باید محل کسب و کار خود را معرفی کنید که در صورت نیاز می توانید چندین مکان را در این قسمت وارد نمایید. به عنوان نمونه، اگر در دو مکان مختلف فروشگاه و انبار دارید، این گزینه می تواند برای شما بسیار مناسب باشد.

01ae851a-294e-48e4-a34b-01750df74c60

ثبت نام در گوگل ویس

بعد از ذخیره مکان، بررسی نمایید سرویس google voice به شمای کاربر اختصاص یافته است.

f8a180a1-c5a7-4c6f-994e-8e3f4aaae5c0

گزینه های گوگل ویس

 آنگاه می توانید تعداد کاربران بیشتری را به سرویس خود اضافه نمایید یا برای آن ها با استفاده از گزینه های ارائه شده در اینجا شماره هایی را تعریف کنید.

زمانی که شما یک شماره گوگل ویس دریافت می کنید، از شما خواسته می شود که آن را به شماره‌ی دیگری لینک دهید که امکان باز ارسال مجدد را به شما می دهد. با این کار، تماس ها بدون نیاز به ارائه شماره شخصی شان به تلفن های همراه کاربران ارسال می گردد.

نتیجه

همان طور که در آموزش استفاده از گوگل ویس مطالعه کردید، ثبت نام برای حساب کاربری سرویس google voice آسان است و سریع قابل انجام است. چنانچه از قبل یک حساب کاربری تجاری گوگل دارید، در کمتر از ده دقیقه می توانید ثبت نام کنید و تنظیم شماره بیش از 15 دقیقه طول نمی کشد.

همانند سایر شماره های کسب و کار ویپ، شماره های گوگل ویس:

  • از نظر هزینه مقرون به صرفه‌تر از تلفن های معمولی هستند.
  • تماس‌ها از کیفیت بالایی برخوردار هستند زیرا برقراری ارتباط از طریق اینترنت انجام می شود.
  • قابلیت های مدیریت و ویژگی های مدیریت تماس همانند برقراری تماس، کنفرانس، فیلتر هرزنامه، ادغام شخص ثالث و... ارائه می گردد.

شاید بهترین مزیت این سرویس این باشد که در کسب و کارهای کوچک یا متوسط کارمندان می توانند از شماره های گوگل ویسی که قبلا در پلت فرم های دیگر استفاده می کردند، استفاده نمایند. سرویس گوگل ویس با پلتفرم های مختلف اعم از اندروید، آی او اس یا مرورگر وب سازگار است.

اگر کسب و کارتان چندان بزرگ نیست یا به عنوان یک شخص قصد فعالیت و استفاده از گوگل ویس امریکا دارید، استفاده از گوگل ویس شخصی می‌تواند گزینه‌ای بسیار به صرفه و باکیفیت باشد. برای خرید Google Voice از جک‌بلک می‌توانید اقدام کنید. برترین شماره‌ها با ایمیل شخصی از طریق سایت جک بلک در خدمت کاربران سایت رصد اقتصادی می‌باشد.

80b276c7-2b79-43be-b236-53951e17e4b1

از گوگل ویس شخصی می‌توانید برای وریفای سایت های مختلف مثل سایت mql5، سایت های فریلنسری، حساب های ارزی مثل اسکریل، تلگرام، واتساپ و ... استفاده نمایید.

سوالات رایج

آیا می توان با گوگل ویس تماس گرفت؟

شما هزینه‌ی یکی از طرح های google voice را پرداخت می کنید ولی بعد از پرداخت آن قیمت پایه اشتراک، تمامی تماس های داخلی شما رایگان است و تماس های بین المللی هزینه ی کمتری دارند.

آیا سرویس گوگل ویس رایگان می باشد؟

گوگل ویس از سال 2022 در حال حذف طرح شخصی رایگان خود می باشد. اگر شماره‌ای می خواهید بایستی حداقل 10 دلار برای هر کاربر در ماه پرداخت نمایید.

آیا می توان شماره تلفن ثابت را به ویپ انتقال داد؟

اگر سرویس ویپ شما با شماره های در دسترس سازگار باشد، می توان انتقال داد.

حساب گوگل ویس برای چند وقت فعال می ماند؟

اگر کاربر پیامی ارسال کند یا هر ماه یک تماس داشته باشد، حساب فعال باقی می ماند.

 

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری رصداقتصادی مسئولیتی بابت آن ندارد .... 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه