بلیط

بلیط هواپیما ارزان لحظه اخری

بلیط هواپیما ارزان لحظه اخری
کدخبر : 39250

اگر سفری ارزان می خواهید باید زمان خود را از دست ندهید و فقط به دنبال خریدی سریعتر باشید. شاید در برخی اوقات بتوان مقصد را هم نادیده گرفت و فقط به سفری هیجان انگیز با هزینه ای کمتر فکر کرد.

بلیط هواپیما ارزان لحظه اخری

اگر سفری ارزان می خواهید باید زمان خود را از دست ندهید و فقط به دنبال خریدی سریعتر باشید. شاید در برخی اوقات بتوان مقصد را هم نادیده گرفت و فقط به سفری هیجان انگیز با هزینه ای کمتر فکر کرد. اگر مشتاق سفر کردن هستید می توانید از هر جایی دیدن کنید و مهم این است بلیط هواپیما خود را به صورت لحظه آخری و ارزان تهیه کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید. در ادامه در مورد بلیط هواپیما لحظه آخری توضیح بیشتری خواهیم داد تا به کلی با چگونگی خرید و همچنین مزایای این بلیط ها آشنا شوید.

چگونه بلیط هواپیما لحظه آخری ارزان بخریم

خرید بلیط هواپیما ارزان راه های متفاوتی دارد که یکی از این روش ها تهیه بلیط های لحظه آخری است. بلیط های سیستمی نیز می توانند نوعی بلیط ارزان باشند که در شلوغی سفرها ثبات قیمتی خود را حفظ کرده اند و خرید آن ها می تواند منطقی و به صرفه باشد. در برخی زمان ها نیز نیاز به تخفیفاتی دارید که تنها در بلیط هواپیما لحظه آخری موجود است و نمی توانید آن ها را در بلیط های سیستمی پیدا کنید. اینگونه متوجه می شوید که هر کدام از آن ها در زمان مخصوص به خود موردنیاز هستندو در ادامه بلیط هواپیما لحظه آخری را به کلی تعریف می کنیم.

بلیط هواپیما لحظه آخری چیست

بلیط هواپیما لحظه آخری معنا و مفهومی دارد که توانسته میان قیمت آن با دیگر بلیط های هواپیما فاصله زیادی بیندازد و بسیار آن ها را ارزان تر کند. همانطور که از نامشان پیداست بارز ترین ویژگی بلیط هواپیما ارزان لحظه آخری، دقیقه 90 بودن آن است. لحظه آخر زمانی است که باید این بلیط ها را تهیه کنید. البته برخی اوقات بلیط های لحظه آخری تا چند روز قبل از پرواز نیز برای فروش قرار می گیرند. (این اتفاق زمانی رخ می دهد که بلیط های زیادی فروخته نشده باشند)

بلیط لحظه آخری

علت ارزان بودن بلیط هواپیما لحظه آخری

اما به چه دلیل بلیط های لحظه آخری در بین بلیط های هواپیما قیمت مناسبی دارد؟ همانطور که می دانید بلیط های لحظه آخری نوعی از بلیط های چارتر هستند که قبلا توسط شرکت های هواپیمایی به برخی آژانس ها یا برخی سازمان ها اجاره داده شده است و این شرکت های چارتر کننده اجازه فروش بلیط های خود را به هر قیمتی که می خواهند را دارند. بلیط های لحظه آخری آن دسته از بلیط های چارتری است که تا لحظه آخر به فروش نرسیده است و چارترکننده هر طور شده به دنبال فروش بلیط ها می باشد.

در این شرایط شرکت چارتر کننده ممکن است به هر قیمتی حاضر شود بلیط هواپیما لحظه آخری خود را به فروش برساند تا بتواند صندلی ها را پر کند چراکه خالی بودن این صندلی ها باعث ضرر زیادی برای او می باشد و به همین دلیل کمتر سود کردن بسیار بهتر از ضرر است و این علت ارزان بودن بلیط های لحظه آخری می باشد.

خرید بلیط ارزان لحظه آخری

خرید بلیط هواپیما لحظه آخری همیشه آسان نیست و یکی از سخت ترین روش های خرید را در بین بلیط های هواپیما دارد. علت سختی خرید بلیط های لحظه آخری این است که معمولا بسیار کمتر از دیگر بلیط های هواپیما در دسترس هستند! معمولا بلیط های کمی در این روزها به لحظه آخر در فروش خود نزدیک می شوند زیرا معمولا فروش زیادی دارند و بیش از ظرفیت خود حتی مجبور به پرواز هستند و اینگونه است مفهوم بلیط هواپیما لحظه آخری جایگاه خود را از دست داده است.

خرید بلیط هواپیما لحظه آخری را می توانید در سایت های مختلف و معتبر انجام دهید اما برای پیدا کردن این بلیط ها اگر سایت درستی را انتخاب نکنید حتما به مشکل خواهید خورد چراکه توضیح دادیم پیدا کردن این بلیط ها در سایت ها معمولا مشکل است و نمی توان در یک سایت فروش بلیط، ساعت ها برای پیدا شدن یک بلیط لحظه آخری سایت را بررسی کرد و وقت زیادی را از ما خواهد گرفت!

بلیط هواپیما لحظه آخری

ویژگی های بلیط چارتر لحظه آخری

بلیط های لحظه آخری دارای ویژگی های خاصی هستند که باعث تفاوت آن ها با سایر بلیط های هواپیما شده است. همچنین باید دقت کنید لغو و کنسل شدن این بلیط ها به علت نزدیکی زیاد آن ها به زمان پرواز، تقریبا غیر ممکن است و اگر سفری پنجاه پنجاه دارید از قبل لغو نشدن این بلیط ها را در نظر بگیرید چراکه در صورت غیبت در این پرواز تمامی هزینه بلیط از شما کسر خواهد شد.

همچنین ویژگی دیگر بلیط هواپیما لحظه آخری، ارزان بودن آن هاست. این بلیط ها در برخی مواقع به حدی ارزان هستند که ممکن است قیمتی همچون بلیط های اتوبوس برون شهری یا قطار پیدا کنند! یکی از وسوسه کننده ترین ویژگی بلیط های لحظه آخری قیمت بسیار پایین آن هاست که برنامه هر کسی برای سفر را تغییر خواهد داد.

ویژگی بعدی بلیط هواپیما ارزان لحظه آخری، غیر قابل پیش بینی بودن آن هاست و می توان آن ها را جزو سفر هایی دانست که نیاز به هیچ برنامه ریزی ندارد و معمولا برای سفرهای مجردی مناسب است. معمولا خانواده ها برای سفرهای خود تا چندین ماه برنامه ریزی می کنند و وجود فرزندان باعث صرف زمان زیادی نیز می شود اما این بلیط ها علاوه بر اینکه سرعت عمل زیادی در زمان خرید نیاز دارند، در شروع سفر نیز سرعت عمل بالایی را می طلبند که باید بسیار سریع وسایل را پشت ماشین گذاشت و به سمت فرودگاه حرکت کرد.

ویژگی های بلیط چارتر لحظه آخری به صورت خلاصه:

  • قیمت ارزان

  • غیر قابل استرداد

  • خرید در روزها و لحظات آخر پرواز

  • غیر قابل برنامه ریزی برای خرید

بلیط لحظه آخری همیشه ارزان است؟

با اینکه یکی از ویژگی های بلیط هواپیما لحظه آخری، ارزان بودن آن هاست اما همیشه اینگونه نیست و برخی اوقات حتی ممکن است هزینه بیشتری نسبت به بلیط های سیستمی داشته باشند. باید بدانید در حال حاضر بلیط های لحظه آخری ارزان فقط در برخی مسیر های کم تردد هنوز وجود دارند.

در مسیر های پرتردد به دلیل وجود زیاد مسافر این بلیط ها فقط برای این فروخته می شوند که سود بیشتری را برای چارترکننده داشته باشند و به عنوان بلیط های لحظه آخری گران فروخته می شود تا مسافر با پرداخت هزینه بیشتر مجبور شود پرواز خود را انجام دهد. این موضوع بیشتر در پروازهای کاری اتفاق می افتد که فرد مجبور به پرواز در لحظه می باشد و به دنبال سریع ترین هواپیما به مقصد موردنظر است.

بلیط لحظه آخری

تخفیفات بلیط هواپیما ارزان لحظه آخری و سیستمی

بلیط هواپیما ارزان لحظه آخری و همچنین بلیط های سیستمی دارای تخفیفاتی متفاوت برای بلیط های نوزاد و همچنین کودک هستند که باید با دقت به این تخفیفات مختلف، بلیط هواپیما خود را انتخاب نمایید. تخفیفات بلیط های نوزاد در پرواز های لحظه آخری به صورت 100 درصد بوده و بلیطی تماما رایگان به شما عرضه خواهد شد و همچنین در بلیط های کودک، هیچ نوع تخفیفی ندارند و نمی توانند انتخاب خوبی برای سفر با کودک باشند.

در ادامه درصد تخفیفات بلیط های نوزاد و کودک را در انواع ایرلاین های داخلی در بلیط های سیستمی بازگو می کنیم و در ادامه به صورت خلاصه توضیح خواهیم داد:

نام ایرلاین

بلیط کودک

بلیط نوزاد

ایران ایر

100%

100%

ماهان

25%

90%

قشم ایر

45%

90%

زاگرس

30%

90%

همانطور که در جدول توضیح داده شد در تمامی ایرلاین ها برای بلیط نوزاد سیستمی 90 درصد تخفیف درنظر گرفته شده و در ایرلاین ایران ایر این بلیط رایگان می باشد. در بلیط های کودک نیز تفاوت های زیادی میان درصد تخفیف ایرلاین ها وجود دارد و ایران ایر توانسته با 100 درصد تخفیف ایرلاینی خانواده دوست در ایران باشد.

تفاوت بلیط هواپیما لحظه آخری با سیستمی

تفاوت بین بلیط های لحظه آخری و سیستمی برخی افراد را دچار گمراهی کرده است و درست نمی دانند در زمان خرید بلیط هواپیما باید به دنبال خرید کدام یک از این بلیط ها باشند. اما در این قسمت می خواهیم به شما این نکته را بگوییم که بلیط های لحظه آخری و بلیط های سیستمی هر کدام در برخی مواقع دارای مزیت ها و معایب خود هستند و نمی توان گفت کدام یک بر دیگری برتری دارند و تنها بر اساس شرایط می توان راجع برتری در آن ها صحبت کرد.

لحظه آخری

بلیط هواپیما سیستمی نوعی دیگر از بلیط های هواپیماست که دارای قیمتی بسیار باثبات تر و مشخص تر هستند اما بلیط های لحظه آخری ممکن است در یک روز دارای بیش از 50 درصد نوسان باشند که این موضوع می تواند در برخی مواقع یک اتفاق مثبت و در برخی مواقع اثری منفی داشته باشد.

به طور مثال در یک زمان مشخص که حجم مسافرین زیاد است ممکن است بلیط های هواپیما چارتر لحظه آخری را با قیمت های بیشتری پیدا کنید که حتی هزینه بیشتری نسبت به بلیط های سیستمی دارند. در این مواقع استفاده از بلیط های سیستمی راهکاری بسیار مطمئن تر و قابل اطمینان تر و کم هزینه تر است. اما اگر در شرایط کم سفر تر بخواهیم سفر کنیم می توانیم با پیدا کردن بلیط هواپیما ارزان لحظه آخری بر روی هزینه بلیط خود تاثیر بسیار زیادی داشته باشیم.

 

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری رصداقتصادی مسئولیتی بابت آن ندارد .... 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه