رپرتاژ اگهی

جاهای دیدنی که در بوشهر نباید از دست داد

جاهای دیدنی که در بوشهر نباید از دست داد
کدخبر : 43371

اگر به دنبال یک سفر خاص و متفاوت هستید و دوست دارید به جنوب کشور سفر کنید، همین حالا به فکر رزرو بلیط تهران بوشهر باشید. بله بوشهر، جایی که شاید انتظار شنیدن نام آن را در لیست توریستی‌ترین شهر‌های ایران نداشته باشید. اما اگر تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید، با جا‌های دیدنی بوشهر بیشتر آشنا می‌شوید.

اگر به دنبال یک سفر خاص و متفاوت هستید و دوست دارید به جنوب کشور سفر کنید، همین حالا به فکر رزرو بلیط تهران بوشهر باشید. بله بوشهر، جایی که شاید انتظار شنیدن نام آن را در لیست توریستی‌ترین شهر‌های ایران نداشته باشید. اما اگر تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید، با جا‌های دیدنی بوشهر بیشتر آشنا می‌شوید.
 

بوشهر در حاشیه خلیج فارس واقع شده و یکی از مهمترین جاذبه‌های دیدنی آن، طبیعتا دریا و سواحل زیبای آن است. اما موضوع تنها به همین جا ختم نمی‌شود و آثار تاریخی و دیدنی زیادی از دوره‌های مختلف در گوشه گوشه این شهر واقع شده است که در سفر به جنوب باید حتماً از آن‌ها دیدن کنید.

1- بافت تاریخی بوشهر

یکی از مهمترین جاذبه‌های گردشگری بوشهر، بافت تاریخی شهر است. بافتی که شامل ۴ محله قدیمی یعنی دهدشتی، بهبهانی، شنبدی و کوتی است. بافت بوشهر یکی از جالب‌ترین بافت‌های مسکونی ایران است که قدمت آن به دوره نادر شاه افشار باز می‌گردد.

بافت تاریخی بوشهر نزدیک به ۳۸ هکتار وسعت داشته و عمارت‌ها، مساجد، کلیسا و بازار‌های مختلفی در این بافت واقع شده است. کنسولگری‌هایی نیز از کشور‌های مختلف در این بافت واقع شده است. بلیط تهران بوشهر خود را رزرو کرده و برای دیدن یکی از بافت‌های تاریخی اما زنده ایران مراجعه کنید.

2- عمارت گلشن از جا‌های دیدنی بوشهر

یکی دیگر از مهمترین جا‌های دیدنی بوشهر عمارت گلشن نام دارد. عمارت گلشن یکی از جا‌های دیدنی بوشهر که قدمت آن به دوره قاجار می‌رسد. این عمارت در نزدیک دریا وافع شده و اطراف آن با ساختمان‌های تاریخی و قدیمی احاطه شده است.

عمارت گلشن ۳ طبقه دارد و طبقه اول آن، آب انبار، حمام، دستشویی، آشپزخانه و قسمتی برای خدمه است. طبقات دوم و سوم نیز برای سکونت، امور تجاری و پذیرایی بوده است. این بنا یکی از آثار ثبت ملی است و تحت نظارت میراث فرهنگی از آن حفاظت می‌شود.

3- موزه رئیسعلی دلواری

اگر به تاریخ معاصر علاقه داشته باشید و به بوشهر سفر کنید، باید حتماً از موزه رئیسعلی دلواری بازدید کنید. موزه‌ای که به دلیل تعلق به رئیسعلی دلواری که از سرداران به نام تنگستان بوده، به همین نام معروف است و شناخته می‌شود.

خانه رئیسعلی دلواری در جنوب شرق دلوار در شهرستان تنگستان واقع شده و قدمت این خانه به دوره قاجار باز می‌گردد و هم اکنون موزه‌ای متعلق به دوره معاصر که گردشگران و علاقه‌مندان به تاریخ معاصر می‌توانند از آن بازدید داشته باشند.

4- دژ برازجان یا کاروانسرای مشیرالملک

یکی دیگر از جا‌های دیدنی بوشهر که باید به آن اشاره کنیم، دژ برازجان منصوب به کاروانسرای مشیرالملک است که در برازجان واقع شده است. این بنا نیز به دوره قاجار باز می‌گردد و در سال ۱۲۵۰ شمسی به دست مشیرالملک شیرازی که از نیکوکاران وقت بوده، بنا شده است. این دژ ۶۸ اتاق داشته و از ۴ برج تشکیل شده است.

۵- گنبد نمکی جاشک

اگر اهل طبیعت گردی باشید، حتماً نام گنبد نمکی جاشک به گوش شما آشنا است. گنبد نمکی یکی از شگفت انگیز‌ترین و جالب‌ترین جا‌های دیدنی بوشهر است که در کوه جاشک واقع شده. این جاذبه شامل غار‌های نمکی، چشمه‌های نمکی، آبشار‌های نمکی، دودکش و سازه‌های طبیعی دیگری است که همگی ساخته و پرداخته زمان و هنر دست طبیعت بوده است.

گنبد نمکی شهرت جهانی داشته و بزرگترین گنبد نمکی ایران محسوب می‌شود. جالب است بدانید که گنبد نمکی جاشک در سال ۱۳۸۸ به عنوان تنها اثر طبیعی ملی استان بوشهر به ثبت رسیده است. طبیعت زیبا و متفاوت گنبد نمکی را در سفر خود به جنوب از دست ندهید و حتماً از این جاذبه دیدن کنید.

6- گورستان صخره‌ای سیراف

وقتی حرف از جا‌های دیدنی بوشهر در میان باشد، موضوع تنها خانه‌های تاریخی و یا آثار طبیعی نیست. باید انتظار دیدن دیدنی‌های جالبی نیز داشته باشید. برای مثال گورستان صخره‌ای سیراف یکی از آن‌ها است. گورستانی با سنگ‌های جالب که از دوره ساسانیان به جا مانده و حکایت از تاریخی بودن این شهر دارد. این جاذبه در بندر سیراف که یکی از بندر‌های بسیار پررونق و قدیمی شهر در دوره ساسانیان بوده است، واقع شده.

لیست جا‌های دیدنی بوشهر

شاید کسی تصورش را نداشته باشد که استان بوشهر جاذبه‌های دیدنی زیادی داشته باشد. اما باید بدانید که بوشهر بنادر تجاری مهمی داشته که در طول تاریخ همواره نقش مهمی در روابط تجاری ایران داشته‌اند و هنوز هم بقایایی از آن‌ها وجود دارد. این شهر در تمام طول تاریخ اهمیت بالایی داشته و هم اکنون بیشتر بنا‌های باقی مانده و کشف شده در آن متعلق به دوره قاجار است.

اگر قصد خرید بلیط هواپیما ارزان تهران بوشهر و سفر به این استان را دارید، بهتر است یک لیست جا‌های دیدنی بوشهر داشته باشید تا بتوانید طبق یک برنامه از پیش تعیین شده از تمام جا‌های دیدنی این شهر دیدن کنید. دیگر جا‌های دیدنی بوشهر عبارتند از:

  • گور دختر

  • بازار قدیمی بوشهر

  • امامزاده میرمحمد حنیفه

  • مدرسه سعادت

  • عمارت کازرونی

  • محوطه باستانی بندر سیراف

  • خانه قاضی بوشهر و غیره.

در سفر به جنوب، بوشهر را فراموش نکنید!

شاید بیشتر سفر‌های جنوب کشور سهم جزایر ایران مثل قشم و کیش باشد، این در حالی است که بوشهر جاذبه‌های دیدنی بسیاری دارد و توجه گردشگران به این شهر می‌تواند سهم مهمی در رونق تجاری و گردش سرمایه در میان مردم استان داشته باشد. اگر تا به حال به این شهر سفر نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم که حتماً با خرید بلیط تهران بوشهر و یک پرواز یک و نیم ساعته، یک سفر به یاد ماندنی به این شهر داشته باشید.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه