ذکر

فواید باورنکردنی ذکر گفتن در طول روز | معجزه را خودتان ببینید

فواید باورنکردنی ذکر گفتن در طول روز | معجزه را خودتان ببینید
کدخبر : 43849

ذکرهای مخصوص روزهای هفته از جمله بهترین و تاثیرگذارترین اذکار هستند.

 به گزارش رصداقتصادی : گرچه در روایات و احادیث اسلامی برای ایام هفته دعاهایی وارد شده است؛ ولی گفتن ذکرهای ویژه‎ای که برخی برای روزهای هفته ذکر کرده‎اند و گفته‎اند اگر چه گفتن آنها به عنوان ذکر و به قصد ثواب اشکالی ندارد؛ در عین حال در برخی روایات آمده که امام صادق علیه السّلام فرمود: «در روز پنجشنبه هنگام ظهر غسل کن و سجاده‎ات را آماده کرده و چهار رکعت نماز بخوان و بعد از حمد 10 بار سوره قدر را بخوان و سپس 100 مرتبه بگو: «اللّهم صل علی محمد و آله محمد و...»

بنابراین، کسی که مشغول ذکر چه به ترتیب مورد نظر و یا به هر گونه‎ای دیگر  باشد از ثواب فراوانی برخوردار می‎شود. در هر زمان و مکان و با هر زبانی می­ توان ذکر گفت.

بهتر است ذکرهای هر روز هفته، روزی 100 مرتبه خوانده شود.

 

شنبه: یا رَبَّ الْعالَمین: ای پروردگار جهانیان

ذکر روز شنبه به اسم رسول خدا (ص) است. روایت شده که در این روز زیارت حضرت رسول الله (ص) خوانده شود که خواندنش موجب بی‌نیازی می‌شود.

 

یکشنبه: یا ذَالْجَلالِ وَالْاِکْرام؛ ای صاحب جلال و بزرگواری

ذکر روز یکشنبه به اسم امیرالمومنین علیه‌السلام و حضرت زهرا (س) است. روایت شده که در این روز زیارت حضرت امیرالمؤمنین (ع) و زیارت حضرت زهرا (س) خوانده شود که خواندن آن موجب فتح و نصرت می‌شود.

 دوشنبه: یا قاضِیَ الْحاجات؛ ای برآورنده حاجت‌ها

ذکر روز دوشنبه به اسم امام حسن و امام حسین علیهما السلام است. روایت شده در این روز زیارت آن دو بزرگوار خوانده شود که خواندن آن موجب کثرت مال می‌شود.

 سه‌شنبه: یا اَرْحَمَ الرّاحِمین؛ ای مهربان‌ترین مهربانان

ذکر روز سه‌شنبه به اسم علی‌ بن‌ الحسین و محمد بن علی و جعفر بن محمد علیهم السلام است. روایت شده در این روز زیارت سه امام خوانده شود که خواندن آن موجب روا شدن حاجات می‌شود.

 

چهارشنبه: یا حَیُّ یا قَیّوم؛ ای زنده، ای پاینده

ذکر روز چهارشنبه به اسم موسی بن جعفر و علی بن موسی و محمد بن علی و علی بن محمد علیهم ‌السلام است. روایت شده در این روز زیارت چهار امام خوانده شود که خواندن آن موجب عزت دائمی می‌شود.

 

پنجشنبه: لا اِلهَ اِلّا اللهُ الْمَلِکُ الْحَقُّ الْمُبین؛ نیست خدایی جز الله فرمانروای حق و آشکار

ذکر روز پنجشنبه به اسم امام حسن عسکری (ع) است. روایت شده در این روز زیارت امام حسن عسکری (ع) خوانده شود که خواندن آن موجب رزق و روزی می‌شود.

 جمعه: اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ؛ خدایا بر محمد و آل محمد درود فرست و در فرج ایشان (حضرت مهدی) تعجیل فرما

ذکر روز جمعه موجب عزیز شدن می شود؛ روایت شده که در این روز زیارت امام زمان (عج) خوانده شود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه