رپرتاژاگهی/

سفر ارزان به استانبول با بلیط لحظه آخری استانبول

سفر ارزان به استانبول با بلیط لحظه آخری استانبول
کدخبر : 4635

قبل از اینکه در مورد بلیط هواپیما لحظه آخری استانبول بگوییم، بد نیست بدانید که استانبول به عنوان بزرگ‌ترین و شلوغ‌ترین شهر ترکیه یکی از جذاب‌ترین مقاصد سفر برای ما ایرانیان است. فرقی نمی‌کند تابستان باشد یا زمستان درهرصورت استانبول به عنوان سومین شهر توریستی جهان چه برای تفریح و گردش و چه برای خرید همیشه جز اولین انتخاب‌ها در سفر خارجی است. به همین دلیل اکثر شرکت‌های هواپیمایی در سرتاسر جهان ازجمله ایران برای سفر به استانبول پرواز مستقیم در نظر گرفته‌اند.

همان‌طور که می‌دانید خرید بلیط هواپیما یکی از پر خرج‌ترین بخش‌ها در یک سفر خارجی ست؛ اما راه‌های زیادی وجود دارد تا بتوانیم از طریق آن‌ها هزینه‌های حمل‌ و نقل سفر را کاهش دهیم. یکی از این راه‌ها خرید بلیط هواپیما لحظه آخری است. ما قصد داریم در این مطلب شما را با چگونگی خرید ارزان ‌ترین بلیط هواپیما لحظه آخری آشنا کنیم تا بتوانید سفر کم‌ خرج‌تری به استانبول داشته باشید.

 

اما پیش از هر چیز لازم است بدانید که بلیط لحظه آخری هواپیما به چه بلیطی گفته می‌شود!

بلیط لحظه آخری هواپیما چیست؟

حتماً تا به ‌حال برایتان پیش‌آمده که هنگام خرید بلیط هواپیما با عبارت بلبط لحظه آخری هواپیما مواجه شده باشید؛ اما این بلیط‌ها دقیقا به چه معنا هستند؟ بلیط هواپیما لحظه آخری در حقیقت یک بلیط چارتر است که به نسبت بلیط‌های چارتر معمولی قیمت بسیار پایین‌تری دارد. حتماً می‌پرسید چرا؟

 

شاید بهتر باشد که اول از همه در مورد بلیط چارتر توضیح کوتاهی دهیم تا بهتر متوجه دلیل ارزان بودنبلیط لحظه آخری هواپیما شوید. معمولا پیش می‌آید که در یک پرواز، آژانس‌های هواپیمایی همه یا بخشی از بلیط‌ها را پیش‌خرید می‌کنند تا به قیمت دلخواهشان به فروش برسانند. در واقع آژانس‌های هواپیمایی با این کار آن بخش از صندلی‌های هواپیما را چارتر کرده و خودشان برای قیمت‌گذاری بلیط آن‌ها تصمیم می‌گیرند.

 

حالا تصور کنید زمان پرواز استانبول فرا رسیده اما بلیط‌های چارتر فروش نرفته است. بی‌شک اگر پرواز بدون فروش رفتن این بلیط‌ها انجام شود شرکت هواپیمایی خسارت سنگینی را متحمل می‌شود. برای کاهش این خسارت، چارتر کننده تصمیم به ارائه بلیط لحظه آخری هواپیما می‌گیرد و با این کار هم بخش قابل ‌توجهی از خسارت خودش را جبران می‌کند، هم مسافران از خرید این بلیط سود می‌برد. طبیعتاً هرچه زمان کمتری به پرواز باقی ‌مانده باشد بلیط هواپیما لحظه آخری ارزان ‌تر می‌شود.

 

WhatsApp Image 2020-02-04 at 8.52.36 AM

چه زمان برای سفر به استانبول می‌توان روی بلیط لحظه آخری حساب باز کرد؟

همان‌طور که گفتیم بلیط لحظه آخری هواپیما در واقع راه ‌حلی است برای زمان‌هایی که بلیط‌های چارتر به فروش نرفته است؛ اما آیا همیشه چنین اتفاقی برای پرواز استانبول رخ می‌دهد؟ بی‌ شک جواب چنین سؤالی منفی است.

 

طبیعتا مناسبت‌های خاص، تعطیلات و زمان‌هایی که تقاضا برای سفر به استانبول بالا باشد بلیط‌های هواپیما چه سیستمی و چه چارتر به سرعت فروش می‌رود. پس در چنین زمان‌هایی صبوری برای خرید بلیط لحظه آخری هواپیما به استانبول کار بیهوده ایست. اگر می‌خواهید برای سفر به استانبول با خرید ارزان ‌ترین بلیط هواپیما لحظه آخری هزینه‌های خود را کاهش دهید، بد نیست برای انتخاب زمان سفرتان انعطاف‌پذیر باشید.

 

مناسبت‌ها، جشن‌ها، فستیوال‌ها و تعطیلات را در نظر بگیرید و تاریخ سفرتان را برای زمانی تنظیم کنید که تقاضا برای سفر به استانبول کم باشد. در غیر این صورت اگر تصمیم دارید برای یک قرار کاری مهم و یا یک سفر برنامه‌ریزی‌شده به استانبول سفر کنید، دور بلیط لحظه آخری هواپیما به استانبول را خط بکشید و یک بلیط سیستمی رزرو کنید.

 

اگر می‌خواهید با ارزان ‌ترین بلیط هواپیما لحظه آخری هزینه‌های سفرتان را کاهش دهید نباید به برنامه‌ریزی قبلی فکر کنید، برای این کار کافی است چمدانتان همیشه آماده سفر باشد تا به محض ارائه بلیط لحظه آخری سوی چارترکننده آماده رفتن شوید.

 

اگر از سفرمان پشیمان شدیم تکلیف بلیط لحظه آخری چیست؟

همیشه ممکن است اتفاق‌هایی حتی در لحظات آخر ما را از سفرمان منصرف کند. به همین خاطر یکی از مواردی که هنگام خرید بلیط هواپیما ذهن ما را به خود مشغول می‌کند قوانین کنسلی و استرداد بلیط است. اگر تا کنون با هواپیما سفرکرده باشید حتماً می‌دانید که کنسلی بلیط سیستمی با چارتر زمین تا آسمان تفاوت دارد. زمانی که بلیط سیستمی می‌خرید اطمینان دارید که اگر از سفرتان منصرف شوید می‌توانید به راحتی بلیط سیستمی خود را کنسل کرده و بخش زیادی از پولتان را پس بگیرید.

 

WhatsApp Image 2020-02-04 at 8.52.54 AM

 

اما شرایط برای بلیط چارتر کمی متفاوت است. استرداد بلیط چارتر گاهی اوقات غیرممکن و گاهی سخت به نظر می‌رسد. حالا اگر این بلیط چارتر از نوع بلیط لحظه آخری باشد چه؟ مطمئنا در این حالت کنسلی سخت‌تر خواهد بود؛ اما زمانی که بلیط هواپیمای خود را از علی بابا بخرید دیگر فرقی نمی‌کند که بلیط شما سیستمی است یا بلیط هواپیما لحظه آخری ارزان ! علی بابا بلیط لحظه آخری شما را تا 24 ساعت پیش از پرواز پس گرفته و با توجه به قوانین ایرلاین و کلاس پروازی بخشی از پولتان را به شما پس می‌دهد.

 

برای تماس با شرکت علی بابا برای خرید بلیط هواپیما و پشتیبانی سفر با شماره تماس 02143900000 تماس بگیرید یا به آدرس شرکت علی بابا مراجعه کنید.

 

خوشحال می‌شویم اگر تجربه‌ خود را از خرید بلیط هواپیما لحظه آخری در کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه