داروی ضد کرونا کشف شد + جزئیات

داروی ضد کرونا کشف شد + جزئیات
کدخبر : 5355

رئیس مرکز ملی بیولوژیکی چین از آزمایش داروی جدیدی خبر داد که نتایج امیدوارکننده‌تری در برابر ویروس کرونا نشان داده و عوارض جانبی خفیف‌تری در بیماران داشته است.

به گزارش رصداقتصادی به نقل از باشگاه خبرنگاران : چین در حال آزمایش آنتی ویروس جدیدی برای درمان کروناست

 

فاویپیراویر (آویگان) نام دارویی است که کشور چین از آن به عنوان یک داروی تجربی جدید در درمان ویروس کرونا  یاد می‌کند. این آنتی ویروس مشتقی از پیرازینکاربوکسامید است که در برابر ویروس‌های آنفولانزا، ویروس نیل غربی، ویروس تب زرد، ویروس بیماری پا و دهان و همچنین سایر فلاوی ویروس‌ها موثر بوده است و اثر کمی در برابر ویروس Zika دارد.

 

آزمایش‌های انجام شده نشان داده است که این ویروس در سلول‌های اصلی مجاری هوایی انسان مؤثر است، اما در مورد اثربخشی آن در درمان آنفولانزا همچنان تردید وجود دارد. این دارو به عنوان یکی دیگر از روش‌های مورد آزمایش در چین برای درمان کرونا تایید شده است.

 

مدیر سازمان غذا و داروی چین در این باره اظهار کرد: برای تولید نسخه عمومی Favipiravir الزامات را رعایت کرده، اما نیاز به کار بیشتر در زمینه داروسازی و تحقیقات بالینی دارد.


به گفته رئیس مرکز ملی بیولوژیکی چین، طی آزمایش‌های انسانی این دارو نتایج امیدوارکننده‌تری را در برابر ویروس کرونا نشان داده و عوارض جانبی خفیف‌تری در بیماران داشته است.

 

 

او در جریان یک نشست مطبوعاتی تصریح کرد: برخی از رسانه‌های خبری به‌ویژه هلند و تایلند اثر بخشی این دارو در درمان ویروس کرونا را تایید کرده‌اند، اما واقعیت این است که این دارو تنها به عنوان یک داروی تجربی مورد تایید است و هنوز تحقیقات زیادی در مورد اثر و نیز عوارض جانبی آن مورد نیاز است.

 

بسیاری از متخصصان داروسازی و ویروس شناسی هشدار داده‌اند که هنوز برای پذیرفتن فاویپیراویر به عنوان یک پروتکل درمانی تایید شده، زود است و باید مطالعات بعدی و آزمایش‌های بالینی انجام شود؛ علاوه بر این ویروس کرونا به طور مداوم در حال تکامل است و تا به امروز بسیاری از آنتی ویروس‌های اولیه و پروتکل‌های درمانی دیگر اثر بخشی چندانی نداشته، زیرا ویروس کرونا در برابر همه آنها مقاوم بوده است؛ حتی در برخی موارد سبب وخامت حال بیمار شده و گاهی منجر به نارسایی کلیه و قلب می‌شوند. بیشتر این آنتی ویروس‌های اولیه فقط در افرادی که دارای شرایط اولیه و خفیف بیماری Covid-۱۹ هستند مؤثر است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه