کرونا در قزوین و مشهد و مازندران و گلستان هم قربانی گرفت + جزئیات

کرونا در قزوین و مشهد و مازندران و گلستان هم قربانی گرفت + جزئیات
کدخبر : 5501

طبق اعلام دانشگاه های علوم پزشکی در قزوین، گلستان، مشهد و مازندران ابتلای چند هموطن دیگر به ویروس کرونا تایید شد.

به گزارش رصداقتصادی به نقل از برترین‌ها: طبق اعلام دانشگاه های علوم پزشکی در قزوین، گلستان، مشهد و مازندران ابتلای چند هموطن دیگر به ویروس کرونا تایید شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: دو فرد مشکوک به کرونا در قزوین شناسایی شده که آزمایش آن‌ها جهت تشخیص به تهران ارسال شده است.

حمیدرضا نجاری، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین در گفت‌وگو با ایسنا تصریح کرد: دو فرد مشکوک به کرونا در قزوین شناسایی شده که آزمایش این افراد جهت تشخیص به انستیتو پاستور تهران ارسال شده است.

 

وی افزود: آزمایش اولیه در قزوین انجام می‌شود اما آزمایش را باید به تهران ارسال کنیم، در واقع ابتلا این افراد به کرونا را تهران تشخیص و از طریق وزارت بهداشت به صورت رسمی اعلام خواهد شد.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین اظهار کرد: وجود این دو فرد مشکوک به کرونا نباید باعث ایجاد ترس در بین مردم باشد چرا که با رعایت نکات بهداشتی و ایمنی میتوان از بروز این بیماری جلوگیری کرد.

 

وی تاکید کرد : با توجه به جو ایجادشده در خصوص شیوع کرونا، توصیه می‌شود افراد با کوچک‌ترین علائم که تصور می‌کنند به کرونا مبتلا شدند، برای اطمینان از عدم ابتلا به مراکز بهداشت مراجعه کنند.

 

نجاری خاطرنشان کرد: اگر مورد خاصی وجود داشته باشد همکاران ما در مراکز بهداشت فرد مبتلا یا مشکوک به کرونا را به بیمارستان‌های در نظر گرفته‌شده مانند قدس، بوعلی و بیمارستان امیرالمؤمنین (ع) بوئین‌زهرا ارجاع می‌دهند و دستورالعمل به تمام مراکز بهداشتی روستایی، شهری و بیمارستان‌ها ارسال‌شده است.

 

نتیجه آزمایش کرونای ۲ نفر در گلستان مثبت شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: نتیجه آزمایش کرونای دو نفر در گلستان مثبت اعلام شد.

سراج الدین عارف نیا در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: تا عصر امروز (پنجشنبه) از ۷۹ فرد مشکوک به کرونا در گلستان نمونه گیری و به تهران ارسال شده که تاکنون تست دو نفر مثبت اعلام شده است.

عارف نیا اضافه کرد: به خانواده این افراد اطلاع و آموزش هاس لازم داده شده تا در منزل مانده و علائم احتمالی این بیماری را در خانواده بررسی کنند.

عارف نیا ادامه داد که دوره کمون کرونا بین سه الی ۱۴ روز است و اگر چنانچه علائم بیماری کرونا ظاهر شد افراد باید به بیمارستان مراجعه کنند.

 

وی افزود: جواب برخی از نمونه های ارسالی استان به تهران مشخص شده اما توسط روابط عمومی وزارت بهداشت اعلام خواهد شد.

عارف نیا بیان کرد: وزارت خانه تاکنون دو تست مثبت را به گلستان اعلام کرده و حتی آماری از نمونه های منفی ارائه نکرده است.

 

وی گفت: به دلیل جلوگیری از اشتباهات در تعداد مبتلایان استان ها، اطلاع رسانی واحد توسط وزات خانه صورت گرفته و در روزهای آینده وضعیت بهتر می شود.

عارف نیا تصریح کرد: بیمارستان صیاد شیرازی گرگان به منظور بستری بیماران مشکوک آماده شده و روزانه ۶۰ نفر به آمار بستری های بیماران تنفسی اضافه می شود.

 

تست کرونای دو نفر در نیشابور مثبت اعلام شد

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از مثبت اعلام شدن تست کرونای دو نفر در نیشابور خبر داد و گفت: هر دو نفر فوت کرده‌اند.

حمیدرضا رحیمی در گفتگو با خبرنگار مهر از تأیید آزمایشات دو مورد مشکوک به کرونا در نیشابور خبر داد و گفت: تست کرونای یک خانم ۷۰ ساله و آقای ۹۲ ساله که هر دو فوت شده‌اند، از طرف تهران مثبت اعلام شده است.

مسئول روابط عمومی علوم پزشکی مشهد بیان کرد: هر دو فرد فوت شده هم سن بالا داشته و هم دارای بیماری زمینه‌ای بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه یکی از بیمارستانها در نیشابور در همین خصوص تجهیز شده است، سفر به شهرهایی که آلوده بوده‌اند را علت ورود ویروس به نیشابور عنوان کرد.

 

ابتلای ۱۱ مازندرانی به کرونا ویروس تایید شد

براساس اعلام دانشگاه های علوم پزشکی مازندران و بابل تاکنون ابتلای ۱۱ نفر در استان به کرونا ویروس مثبت گزارش شده است.

سید فرزاد جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: تاکنون چهار نفر از ۲۶ بیمار مشکوک به کرونا که در بیمارستان بستری هستند، ابتلای آنان به این بیماری تأیید شده است.

وی با اظهار اینکه جواب آزمایش چهار بیمار مثبت اعلام شده است، افزود: یکی از بیمارانی که که جواب آزمایش آنان مثبت بود پس از بهبودی از بیمارستان ترخیص شد.

 

وی ادامه داد: به طور متوسط روزانه ۱۰۰ بیمار به کلینیک‌های سرپایی مراجعه می‌کنند، ادامه داد: بیمارستان شهید یحیی نژاد به عنوان بیمارستان دوم برای بستری بیماران مشکوک به کرونا آغاز به کار کرده است.

 

جلالی یادآور شد: اولین مورد مشکوک به ابتلاء به ویروس کرونا در چهارشنبه هفته قبل شناسایی شده است.

سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز با تاکید و توصیه به رعایت موارد بهداشتی گفت: بیماری ۱۱ نفر در سطح استان به کرونا ویروس تأیید شده است.

 

وی افزود: در حوزه تحت پوشش این دانشگاه پنج مرکز و در حوزه علوم پزشکی بابل نیز دو مرکز به عنوان مرکز قرنطینه و بستری بیماران کرونایی فعالیت می‌کند اما در سایر بیمارستان‌ها نیز به مراجعه کنندگان خدمات می‌دهند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

  • کریمی
    0

    سلام چرا سهام عدالت ما که ثبت بودیم واریز نشد

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه