ایا داروی ضد کرونا کشف شده است ؟

ایا داروی ضد کرونا کشف شده است ؟
کدخبر : 5943

به دنبال شیوع ویروس کرونا در کشور، برخی افراد سودجو مدعی کشف داروی ضد کرونا شدند و عده‌ای هم شایعه آلودگی کیت‌های تشخیصی کرونا را مطرح کردند؛ مسئولین وزارت بهداشت نسبت به این شایعات، واکنش نشان دادند.

به گزارش رصداقتصادی به نقل از باشگاه خبرنگاران پویا؛ به دنبال شیوع ویروس کرونا در کشور، برخی از افراد سودجو دست به انتشار کلیپ‌هایی مبنی بر کشف داروی ضد کرونا زدند که در نهایت  سازمان غذا و دارو و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در اطلاعیه‌ای، شایعات منتشرشده در فضای مجازی در خصوص کشف داروی کرونا را قویاً تکذیب کردند.

 

گفتنی است برای تولید یک دارو، باید آزمون‌های آزمایشگاهی و بالینی روی دارو صورت بگیرد تا میزان اثربخشی دارو، عوارض جانبی و میزان ماده موثره آن، مشخص شود؛ انجام این آزمایشات روی داروها، مدت زمان زیادی نیاز دارد؛ حال آنکه کروناویروس جدید، چندین ماه است که در جهان شناخته شده و کمتر از یک ماه است که وارد کشور ما شده است!

 

کیت آلوده نداریم

علیرضا وهاب‌زاده، مشاور رسانه‌ای وزیر بهداشت در پیامی توییتری نوشت: "امروز شایعاتی در خصوص احتمال آلودگی کیت‌های اهدایی از کشورهای خارجی و احتمال آلودگی بیماران به وسیله آنها مطرح شده بود.

وی توضیح داد: سلامت کیت‌ها در آزمایشگاه بررسی می‌شود وکیت‌ها هیچ تماسی با بیمار ندارد و تنها برای تست روی نمونه‌های گرفته شده از افراد در آزمایشگاه استفاده می‌شود."

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه