امار ضد و نقیض از فوت شدگان بر اثر کرونا در رشت + جزئیات

امار ضد و نقیض از فوت شدگان بر اثر کرونا در رشت + جزئیات
کدخبر : 5945

نماینده وزیر بهداشت در گیلان گفت: آمار مرگ و میرها بیماری‌های تنفسی طی 16 روز گذشته به 200 نفر می رسد اما بنده نگفتم که تمام این فوتی ها به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند، بلکه بسیاری از این افراد نیز ممکن است به بیماری‌های زمینه‌ای و تنفسی مبتلا بوده باشند.

به گزارش رصداقتصادی به نقل از فارس: صبح امروز برخی رسانه ها به نقل از محمدحسین قربانی نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در گیلان خبری مبنی بر اینکه تاکنون بیش از ۲۰۰ نفر در استان گیلان بر اثر ابتلا به ویروس کرونا فوت کرده اند، را منتشر کردند.

 

در همین راستا با محمد حسین قربانی،نماینده وزیر بهداشت در گیلان  تماس گرفتیم و صحت و سقم این خبر را از وی جویا شدیم. نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در این خصوص گفت: آمار مرگ و میرها بیماری‌های تنفسی طی 16 روز گذشته به 200 نفر می رسد؛ اما بنده نگفتم که تمام این فوتی ها به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند، بلکه بسیاری از این افراد نیز ممکن است به بیماری‌های زمینه‌ای و تنفسی مبتلا بوده باشند.

 

وی افزود: 10 روز پیش به تمام مسئولان اعلام کردیم که با توجه به شروع کار آنها در مناطق شمالی کشور وضعیت شهرهای شمالی به سمت بحران پیش خواهد رفت، اما مسئولان توجهی به این توصیه های ما نداشتند.

 

جهت مشاده امار دقیق و موثق کرونایی در ایران  کلیک کنید ///.... 

 

قربانی ادامه داد: باید همه خروجی‌های گیلان بسته شود. تا به امروز همه مردم ایران همکاری کردند اما توصیه می‌کنیم که برای نجات دادن گیلان از بحران مردم همکاری بیشتری داشته باشند. نمی‌توان با قوه قهریه مردم راه کنترل کرد و به مردم قول می‌دهم اگر یک هفته همکاری کنند و به صورت خانگی قرنطینه شوند و خود مراقبتی را اعمال کنند با توجه به ظرفیت‌های استان از این بحران عبور خواهیم کرد.

 

نماینده وزیر بهداشت ادامه داد: تا امروز ۴۵۴۹ نفر از هموطنان به مراکز درمانی بخش خصوصی و دولتی با علائم بیماری تنفسی مراجعه کرده‌اند که ۱۷۹۳ نفر بستری شده‌اند و همچنین با همت و تلاش همکاران ۲۲۰۰ نفر نیز بهبود و ترخیص شده‌اند که این موضوع قابل تحسین است.

 

وی ادامه داد: یکی از ضعف‌های ما در منطقه این است که نتوانستیم برای همه افراد تست کرونا انجام دهیم لذا امار دقیقی از افراد فوت شده به دلیل کرونا وجود ندارد.

 

جهت مشاده امار دقیق و موثق کرونایی در ایران  کلیک کنید ///.... 

 

نماینده وزیر بهداشت گفت: آمار مبتلایان قطعی به کرونا در گیلان روزانه توسط وزارت بهداشت اعلام می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه