افزایش تعداد جانباختگان کرونایی در اصفهان + جزئیات

افزایش تعداد جانباختگان کرونایی در اصفهان + جزئیات
کدخبر : 6060

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان‌اینکه ۳۴۵ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در این استان به‌جز شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل شناسایی شدند، گفت: تاکنون ۱۸ تَن از بین آنها بر اثر این بیماری جان باخته‌اند.

به گزارش رصداقتصادی به نقل از ایرنا: سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان‌اینکه ۳۴۵ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در این استان به‌جز شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل شناسایی شدند، گفت: تاکنون ۱۸ تَن از بین آنها بر اثر این بیماری جان باخته‌اند.

 

آمار بیماران مبتلا به کرونا در استان اصفهان به‌جز شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل دیروز دوشنبه ۳۲۳ تَن بود و با این احتساب، در یک روز حدود ۷ درصد افزایش یافته است.

 

جهت مشاهده امار دقیق و واقعی مبتلایان و فوت شدگان کرونایی اینجا کلیک کنید ... 

 

 

آرش نجیمی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تا بیستم اسفند از یکهزار و ۱۶۱ نمونه مشکوک گرفته شده در این استان به‌جز شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، جواب آزمایش ۳۴۵ نمونه در باره ابتلا به کووید ۱۹ (کرونا) مثبت و قطعی و جواب ۸۱۶ نمونه منفی بود.

 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان‌اینکه مبتلایان به این بیماری ۲۱۹ مرد و ۱۲۶ زن هستند، اضافه کرد: از بین آنها ۱۸ تَن فوت کردند، ۲۵ تَن پس از بهبود از بیمارستان مرخص شدند و ۳۰۲ تَن نیز بستری و تحت درمان هستند.

 

نجیمی با بیان‌اینکه در یک روز گذشته تعداد مبتلایان به کرونا در سه شهرستان استان شامل اصفهان، شهرضا و فریدن فزونی گرفت، گفت: بیماران مبتلا به کرونا در اصفهان به ۱۹۶، شهرضا ۱۲ و فریدن به چهار تَن افزایش یافت.

 

شمار بیماران شناسایی شده در شهرستان‌های دیگر به ترتیب نجف‌آباد ۲۰، شاهین‌شهر و میمه ۱۶، نطنز ۱۳ ، اردستان ۱۳ ، مبارکه ۱۳ ، لنجان ۱۲ ، نایین ۱۱ ، گلپایگان ۱۰، خمینی‌شهر ۹، فلاورجان هشت، خوانسار چهار، سمیرم سه و چادگان ۲ تَن است.

 

وی در باره برخی آمار ارائه شده راجع به تعداد بیماران و افراد جان باخته توضیح داد: موارد مرگ و میر ناشی از عفونت حاد تنفسی در کشور فقط به‌دلیل کرونا نیست بلکه می‌تواند بیماری‌های دیگر مانند آنفلوآنزا هم باشد.

 

با وجودیکه برخی شنیده‌ها حاکی از مسمومیت تعدادی از مردم به‌دلیل مصرف یا استعمال الکل سمی و غیرسمی در اصفهان است، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، ارائه آمار در باره آن را به ساعت‌های آینده موکول کرد.

 

 

 

جهت مشاهده امار دقیق و واقعی مبتلایان و فوت شدگان کرونایی اینجا کلیک کنید ... 

 

 

امروز وزارت بهداشت ، آمار بیماران مبتلا به ویروس کرونا در استان اصفهان(مجموع اصفهان و کاشان) را ۶۱۸ تَن اعلام کرد که بر این اساس، اصفهان پس از تهران، مازندران و قم در رتبه چهارم قرار دارد.

 

بر اساس آخرین آمار، اصفهان(به جز شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل) حدود ۴ درصد از مبتلایان و ۶ درصد از کل جان‌باختگان در کشور به‌دلیل بیمای کرونا را داشته است.

 

نسبت جان‌باختگان ناشی از کرونا به تعداد کل مبتلایان به این بیماری در اصفهان(به‌جز شهرستان های کاشان و آران و بیدگل) حدود ۵ درصد است در حالی که این نسبت در کل کشور ۳.۶ درصد است.

 

بر اساس آمار اعلام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، نرخ رشد ابتلا به کرونا در این خطه(به‌جز شهرستان های کاشان و آران و بیدگل ) از جمعه تا امروز به ترتیب ۲۸، ۲۲، ۱۴ و ۷ درصد بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه