عجیب اما واقعی

چین از سال قبل از شیوع کرونا اطلاع داشت ! + سند

چین از سال قبل از شیوع کرونا اطلاع داشت ! + سند
کدخبر : 6212

سال گذشته مقاله‌ای با عنوان "کرونا ویروس خفاش در چین" توسط ۴ دانشمند چینی به رشته تحریر درآمده است؛ در این مقاله ذکر شده که ویروسی جدید در چین در حال پیدایش است که انتقال دهنده آن ویروس خفاش است.

به گزارش رصداقتصادی به نقل از باشگاه خبرنگاران پویا؛ 2 مارس سال گذشته (2019) مقاله‌ای با عنوان "کرونا ویروس خفاش در چین" توسط 4 دانشمند چینی به رشته تحریر درآمده است؛ در این مقاله ذکر شده که ویروسی جدید در چین در حال پیدایش است که انتقال دهنده آن ویروس خفاش است.

 

 

آنها با مطالعه بر روی سوابق بیماری کرونا در جهان در سالهای 2003 و 2012 دریافتند که ویروس کرونا جدید به زودی در کشور چین شایع شده و به جهان منتقل می شود.

 

آنها در این مقاله سعی کردند تا اثرات، نحوه شیوع و گستردگی این بیماری را توضیح بدهند.

چکیده مقاله مربوط به شرح زیر است:

«طی دو دهه گذشته، سه مدل ویروس کرونا با مقیاس بزرگ در جهان شایع شده است؛ سندروم شدید حاد تنفسی (SARS)، سندروم تنفسی خاورمیانه (MERS) و سندروم اسهال حاد خوکی (SADS) سه بیماری مهلک در جهان بودند که شیوع پیدا کرده بودند. SARS و MERS به ترتیب در سال 2003 و 2012 ظهور کردند و با همه‌گیری باعث کشته شد هزاران انسان در جهان شدند؛ اکنون دو نفر در کشور چین به بیماری تنفسی شدیدی مانند دو بیماری مذکور مبتلا شده‌اند که مبداء آن خفاش است؛ این نشان دهنده شیوع بیماری جدیدی در کشور چین است؛ بنابراین، بررسی کورونا ویروس‌های خفاش به یک موضوع فوری برای تشخیص علائم اولیه تبدیل می‌شود که به نوبه خود تأثیر چنین شیوع هایی آینده چین را تحت تاثیر قرار می‌دهد. هدف از این بررسی، جمع بندی دانش فعلی درباره این ویروس جدید، میزبانان آن، توزیع جغرافیایی و در نهایت پیش بینی پتانسیل انتقال‌گونه‌ی آن است.»

ویروس کرونا , کشور چین ,

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه