تعداد فوت شدگان کرونایی در حال افزایش است + جزئیات

تعداد فوت شدگان کرونایی در حال افزایش است + جزئیات
کدخبر : 6385

آمار درصد جان‌باختگان ویروس کرونا در 20 روز اخیر نشان می‌دهد بعد از کاهش محسوسی که در این درصد حاصل شده بود، دوباره با شیب ملایمی رو به افزایش است.

به گزارش رصداقتصادی به نقل از خبر فوری: آمار درصد جان‌باختگان ویروس کرونا در 20 روز اخیر نشان می‌دهد بعد از کاهش محسوسی که در این درصد حاصل شده بود، دوباره با شیب ملایمی رو به افزایش است.

 

 بررسی آماری فرآیندهای جمعی و دیدن کلی یک پدیده از چشم‌اندازی وسیع‌تر می‌تواند نکات ارزنده‌ای از روند این فرآیندها و پدیده‌ها به دست دهد. به همین منظور، در داده‌کاوی آمارهای رسمی منتشر شده توسط وزارت بهداشت در خصوص تعداد مبتلایان، بهبودیافتگان و جان‌باختگان ناشی از ویروس کرونا، نتایج ذیل حاصل شد.

 

نمودار اول درصد تعداد فوت‌شدگان (تعداد جان‌باختگان تقسیم بر کل مبتلایان قطعی ضربدر 100) در روزهای مختلف اسفندماه را نشان می‌دهد.

 

شیب قربانیان کرونا صعودی شد
 

اگرچه در ابتدای آمارگیری درصد فوت شدگان بسیار بالا و همراه با افت‌وخیزهای بسیاری است اما از حدود دوازدهم اسفند ماه، به نزدیک 5 درصد رسیده و تا پایین‌ترین درصد در هفدهم اسفند یعنی 2/7 رسیده است. از هفدهم با شیب ملایمی رو به افزایش است که در آخرین روز بررسی (24 اسفند) به 4/8 درصد رسیده است. اگر این عدد را با عدد 1 درصد که دکتر حریرچی معاون وزیر بهداشت در تاریخ 5 اسفند بیان کرد و مدعی پایین بودن از متوسط جهانی بود، مقایسه کنید بالا بودن آمار فوت‌شدگان در ایران بیشتر مورد توجه می‌تواند قرار ‌گیرد.

لذا بایستی نگاهی عمیق تر و جدی‌تر به مقوله شیوع این بیماری شود چراکه این میزان درصد فوت‌شدگان نه تنها کاهش نیافته که در حال افزایش نیز می‌باشد.

البته اگر به نمودار دوم که میزان درصد بهبودیافتگان در روزهای اسفند است نگاهی بیاندازیم، آمارها بعد از کاهشی در ابتدا، به صورت کلی روند رو به رشد است.

شیب قربانیان کرونا صعودی شد

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه