کرونا از هفته اول فروردین در ایران رام می شود + جزئیات

کرونا از هفته اول فروردین در ایران رام می شود + جزئیات
کدخبر : 6441

رییس کمیته اپیدمیولوژی ستاد مقابله با کرونا گفت: اگر ۲۵ درصد، ایزولاسیون بیماران را داشته باشیم این اپیدمی تا آخر اردیبهشت، و اگر این رقم به ۴۰ درصد برسد در هفته اول فروردین سال ۱۳۹۹ کنترل می‌شود.

ایرنا : رییس کمیته اپیدمیولوژی ستاد مقابله با کرونا گفت: اگر ۲۵ درصد، ایزولاسیون بیماران را داشته باشیم این اپیدمی تا آخر اردیبهشت، و اگر این رقم به ۴۰ درصد برسد در هفته اول فروردین سال ۱۳۹۹ کنترل می‌شود.
 

به گزارش روز دوشنبه وزارت بهداشت، علی اکبر حق دوست ضمن تشریح وضعیت و اقدامات مقابل کرونا در ایران و جهان با بیان اینکه این ویروس نوپدید است، تصریح کرد: با توجه به نوپدید بودن این بیماری، راه درمان، علائم و رفتار این ویروس را نمی ‌شناسیم و نمی ‌دانیم در آب و هواهای مختلف چگونه عمل خواهد کرد.

 

وی با بیان اینکه این نوع بیماری‌ها از جمله کرونا، به رفتارهای فردی بسیار وابسته هستند، ادامه داد: اگر رفتارهای فردی اصلاح نشود، نمی‌توان پیش بینی کرد که اوج این بیماری یا افول آن در چه ماهی است.

 

معاون آموزشی وزارت بهداشت تصریح کرد: بر اساس محاسبات عددی و رفتار این ویروس در دیگر کشورها و برخی شهرهای ما، به نظر می ‌رسد با همراهی مردم و جدیت مسئولان، در فروردین ماه ۹۹، بتوانیم از قله این بیماری عبور کنیم.

 

حقدوست با بیان اینکه در ۱۰ روز گذشته، اتفاقات خوبی درخصوص مقابله با ویروس کرونا افتاده است، گفت: برای اینکه بتوانیم این بیماری را کنترل کنیم، باید رابطه مبتلایان به ویروس کرونا را با افراد حساس مستعد آلوده شدن به این ویروس، کم کنیم.

رییس کمیته اپیدمیولوژی ستاد مقابله با کرونا گفت: مهمترین راه درمان مبتلایان به بیماری کرونا، آرامش، استراحت و خواب کافی است.

 

حقدوست با بیان اینکه شیوه‌ های مقابله با بیماری کرونا در کشورهای مختلف با توجه به مسائل اقتصادی و جمعیتی و آب و هوایی و نوع زندگی مردم، متفاوت است، گفت: هر کشوری باید براساس فرهنگ و موقعیت خود با این بیماری مقابله کند، اما اصول مبارزه با این بیماری، یکسان است.

 

وی با تاکید بر اینکه خطر این بیماری، واقعی و جدی است، افزود: این بیماری، گروه سنی و جنسیت نمی ‌شناسد، هرکسی که برای سلامتی خود نگران است و برای دیگران، احترام بیشتری قائل است، باید به دستورات بهداشتی، بهتر عمل کند.

 

حقدوست اضافه کرد: در شرایط تحریم و فشار اقتصادی سنگین، توانستیم به خوبی مقاومت کنیم و این موضوع را مدیون همراهی مردم هستیم.

 

وی با تشکر از ورود مقام معظم رهبری برای مقابله با این بیماری، گفت: مدیران، دولت و نظام، همه باید پای کار بایستند.

رییس کمیته اپیدمیولوژی ستاد مقابله با کرونا افزود: نتایج مدل سازی ها حاکی از آن است که اگر ۲۵ درصد، ایزولاسیون بیماران را داشته باشیم، این اپیدمی تا آخر اردیبهشت، گرفتارمان می ‌کند و اگر این رقم به ۴۰ درصد برسد، در هفته اول فروردین، کنترل می‌ شود و رسیدن به این رقم، کار سختی نیست.

 

حقدوست گفت: برای جلوگیری از سفرها، علاوه بر ابزارهای تشویقی و اطلاع رسانی، قطعاً باید محدودیت ‌هایی هم قائل شویم. مطمئناً مردم با درایت و فهمی که دارند، شرایط را درک و قبول می ‌کنند که در این صورت، صلاح نیست از قوه قهریه استفاده شود. البته قطعا باید تمهیداتی اندیشیده شود و اگر کسی نخواهد در چارچوب مربوطه رفتار کند، نیروهای قهریه و انتظامی باید با او برخورد کنند.

 

وی اضافه کرد: تصمیماتی برای ورود و خروج از استان‌ هایی که منطقه قرمز محسوب شدند، گرفته شد و هتل‌ ها و تفرجگاه‌ ها پذیرای مسافران نیستند.

حقدوست تاکید کرد: در این زمینه باید از همه اهرم‌ ها استفاده کنیم اما، مهمترین اصل، خواست خود مردم است.
رییس کمیته اپیدمیولوژی ستاد مقابله با کرونا در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس محاسباتی که انجام دادیم، خطر مرگ و میر ناشی از بیماری کووید ۱۹ در کشورمان در مقایسه با سایر نقاط جهان بالاتر نیست و سازمان جهانی بهداشت، هم این موضوع را تأیید کرد.

کیانوش جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز گذشته(یکشنبه) اعلام کرد: تاکنون ۱۳ هزار و ۹۳۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده، ۷۲۴ نفر فوت کرده و ۴ هزار و ۷۹۰ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه